Η κρίση είναι μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση, που εάν καταφέρουμε να αντισταθούμε και να μην μας πάρει από κάτω, μας οδηγεί σε νέα μονοπάτια.
Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Η Αλίκη Παπαδάκη με σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και αργότερα στην Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων δημιούργησε την Urban Folk έχοντας εντοπίσει ένα κενό στην διεθνή αγορά με Μεσογειακά Παραδοσιακά Είδη Σπιτιού. Για την Urban Folk μίλησε στον Παναγιώτη Λουκά.
Η Urban Folk είναι ένα πολιτισμικό Startup που δραστηριοποιείται στα Μεσογειακά Παραδοσιακά Είδη Σπιτιού. Η αρχή έγινε με το E-Shop www.urbanfolk.eu και παράλληλα αναπτύσσουμε και το κομμάτι της χονδρικής.Το ερέθισμα για την ίδρυσή της είναι πως υπάρχει ένα κενό στη διεθνή αγορά: Ενώ η Ελλάδα έχει μία εκπληκτική παράδοση κι αισθητική που όποιος μας επισκέπτεται εντυπωσιάζεται, δεν πωλούνται πολλά αντικείμενά μας στο εξωτερικό ή πωλούνται κυρίως αντίγραφα αντικειμένων από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
Απευθύνεται στον άνθρωπο του σήμερα με το σύγχρονο τρόπο ζωής, που ενδιαφέρεται να αναμίξει σύγχρονα με παραδοσιακά αντικείμενα, δημιουργώντας μία ιδιαίτερη αισθητική στο χώρο του.
Το ιδιαίτερο που προσφέρει η www.urbanfolk.eu είναι πως:
- Άνθρωποι από όλο τον κόσμο μπορούν να αγοράσουν Παραδοσιακά Μεσογειακά Είδη Σπιτιού, τα περισσότερα από τα οποία είναι Internet Exclusives (συνήθως πωλούνται στο εργαστήριο του τεχνίτη ή σε κάποιο μαγαζί κοντά στο εργαστήριο).
- Προσφέρουμε αντικείμενα από διάφορους τεχνίτες-περιοχές-στυλ-περιόδους σε ένα χώρο, σε μία παραγγελία, με μία διαδικασία πληρωμής και με ένα κόστος μεταφορικών.
- Επιπλέον ένα εξαιρετικά δύσκολο επίτευγμα για E-Shop: Ο επισκέπτης έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται στο εργαστήριο του τεχνίτη, επειδή του δίνεται η δυνατότητα να αγοράσει και μοναδικά κομμάτια (one-off pieces). Διαθέτουμε την τεχνογνωσία και τις διαδικασίες να προσφέρουμε και μοναδικά κομμάτια σε προσιτή τιμή.
Παράλληλα απευθύνεται και στους Έλληνες τεχνίτες που δημιουργούν αντικείμενα με σεβασμό στην παράδοση και την ιστορία μας.
Το όραμά μας είναι να αποτελέσει η Urban Folk το σταυροδρόμι δύο κόσμων: Από τη μία οι ντόπιοι τεχνίτες που κατασκευάζουν με αγάπη και μεράκι τα προϊόντα τους και που πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν deadlines / μαζική παραγωγή / internet. Από την άλλη ο σύγχρονος άνθρωπος που ανακαλύπτει τα αντικείμενα από τους ντόπιους τεχνίτες μέσα από το e-shop (ένα αισθητικά σύγχρονο, φιλικό στην πλοήγηση και τεχνολογικά εξελιγμένο χώρο). Στόχος μας είναι να εδραιωθούμε στον χώρο του Μεσογειακού Παραδοσιακού, να συνεργαστούμε και με άλλους τεχνίτες και να επεκταθούμε και στο χώρο του χονδρεμπορίου.
Λόγω της Urban Folk έχει αλλάξει η καθημερινότητά μου. Από τη μία έχω την ελευθερία να δημιουργήσω κάτι όπως το φαντάζομαι. Από την άλλη απαιτούνται αμέτρητες ώρες δουλείας. Κι όταν σταματάω να εργάζομαι, πάλι το μυαλό συνεχίζει να σκέφτεται τα επόμενα βήματα, δεν χαλαρώνει. Πάντως παρ’ όλη την κούραση, κάθε πρωί ξεκινάω με όρεξη και πολλά όνειρα για το μέλλον του. Προς το παρόν είμαστε δύο συνεργάτες που συντονιζόμαστε άψογα μεταξύ μας κι οι πιο πολλές εργασίες γίνονται in-house. Έχουμε πολλούς και διαφορετικούς εξωτερικούς συνεργάτες όπως συμβούλους στα Software, λογιστή, bloggers, όπου η επικοινωνία είναι γρήγορη κι εύκολη, μέσω τηλεφώνου & e-mail. Η αγαπημένη μας όμως συνεργασία είναι με τους τεχνίτες επειδή μας ταξιδεύουν σε παλαιότερες εποχές, όπου υπήρχε το fair trade, μία παλιά ευγένεια και που η χειραψία και ο προφορικός λόγος ήταν συμβόλαιο.
Το άνοιγμα της εταιρείας ήταν εύκολο, επειδή έχουμε καλό λογιστή. Μόνοι μας θα ήταν δύσκολο να βρούμε όλες τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουμε. Το κράτος δεν παρέχει ένα σταθερό κι οργανωμένο περιβάλλον για να δραστηριοποιηθούν οι νέες εταιρίες, ούτε τεχνογνωσία ή κίνητρα. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το αφήσουμε να αποτελέσει τροχοπέδη. Πάντα και παντού υπάρχουν δυσκολίες. Επιπλέον, υπάρχουν πολλές ιδιωτικές πρωτοβουλίες που παρέχουν βοήθεια σε startups. Ποτέ δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω, αλλά υπήρξαν φορές που αναρωτιόμουν αν γίνεται αυτό που φαντάστηκα κι αν είμαι στο σωστό δρόμο.Το ξεπέρασα χάρη στους συνεργάτες που ως αυστηροί κριτές και γνώστες του αντικειμένου μελέτησαν την ιδέα και το στήσιμό της, τη πίστεψαν και συνέβαλλαν με την εμπειρία τους.
Οι σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις είναι πολλές:
-Το μεταβαλλόμενο φορολογικό πλαίσιο που δυσκολεύει τα μακροπρόθεσμα οικονομικά πλάνα.
-Για όσους ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό σε επίπεδο λιανικής, τα υψηλά μεταφορικά.
-Και το κυριότερο: είμαστε σε ένα ραγδαίως μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο, όπου χρειάζεται να έχουμε τις κεραίες μας ανοιχτές, να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του κόσμου, να ερευνούμε, να μελετούμε, να ελισσόμαστε και να εξελισσόμαστε.
Σε επίπεδο στρατηγικής, θα ακολουθούσα την τρέχουσα και δεν θα έκανα κάτι διαφορετικό. Γνωρίζοντας πολύ περισσότερα πράγματα από ότι στην αρχή, θα είχα αποφύγει πολλούς κύκλους και λάθη στην υλοποίηση.
Η κρίση είναι μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση, που εάν καταφέρουμε να αντισταθούμε και να μην μας πάρει από κάτω, μας οδηγεί σε νέα μονοπάτια: μας κάνει να σκεφτούμε τρόπους να ξεφύγουμε, να ψάξουμε για κάτι νέο ή για ένα κενό στην αγορά και γινόμαστε πιο δημιουργικοί. Για όποιον βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας θα πρότεινα να ασχοληθεί με κάτι που αγαπάει και παράλληλα υπάρχει κενό στην αγορά. Ιδιαίτερη έμφαση στις καλές συνεργασίες: είναι το Α και το Ω για την υλοποίηση. Να επιμένει, όσες δυσκολίες κι αν συναντήσει. Να έχει ανοιχτές τις κεραίες για τυχόν προσαρμογές στο αρχικό πλάνο. Με λίγα λόγια πίστη, οργανωμένη δουλειά, επιμονή, υπομονή και συνεργασία!