Τα πρώτα που αναδύουν αυτή τη ξεχωριστή ελληνική ευωδία είναι τα αρωματικά φυτά.
Η αξιοποίηση της παράδοσης μέσα από καινοτόμες ιδέες οδήγησε στη δημιουργία της ελληνικής εταιρείας ροφημάτων Anassa Organics. Τα ελληνικά βιολογικά, αρωματικά φυτά όπως τσάι, μέντα κ.τ.λ. συσκευάζονται σε μικρά πακέτα με ιδιαίτερο και σύγχρονο branding και διατίθενται πάνω από δέκα είδη ροφημάτων, όλα αποτελούμενα από ελληνικά αρωματικά φυτά βιολογικής καλλιέργειας, συσκευασμένα είτε μόνα τους είτε σε μείγματα. Για την Anassa Organics μιλήσαμε με την Γιάννα Ματθαίου. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Όταν ξεκινήσαμε, η κατάσταση στη χώρα δεν ήταν θετική και στο εξωτερικό δεν άκουγες παρά μόνον αρνητικά σχόλια για οτιδήποτε ελληνικό. Αποφασίσαμε να ανατρέψουμε την κακή φήμη, με κάτι απολύτως ελληνικό, ένα απ’ όσα αγαπούμε πολύ, κάτι που θα μάγευε με το άρωμα και την ποιότητά του, κάτι που θα μετέφερε τη μυρωδιά της ελληνικής γης ως την άκρη του κόσμου. Τα πρώτα που αναδύουν αυτή τη ξεχωριστή ελληνική ευωδία είναι τα αρωματικά φυτά. Νοιώσαμε την ανάγκη να τα αναδείξουμε και να τα συσκευάσουμε όπως τους αξίζει, ως πολύτιμα και μονάκριβα. Αυτή την ιδέα προσπαθήσαμε και κάναμε πράξη. Διαλέξαμε τα καλύτερα από τα καλύτερα και τα βάλαμε στη συσκευασία που τους αξίζει. Κάπως έτσι, ξεκίνησε η Anassa Organics. Οι αρχικές μας προσδοκίες, παραμένουν και σήμερα ίδιες αφενός να κάνουμε γνωστά σε όλο τον κόσμο τα ελληνικά αρωματικά φυτά και αφετέρου να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη εταιρία.
Απευθυνόμαστε σε όλους όσους επιλέγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας, σε αυτούς που έχουν στραφεί σε έναν πιο ισορροπημένο τρόπο διατροφής καθώς και σε εκείνους που ψάχνουν ένα εναλλακτικό ρόφημα που θα προσφέρει απόλαυση και όφελος μαζί. Η αγάπη μας για τα ελληνικά αρωματικά φυτά και ο σύγχρονος τρόπος ζωής, που απαιτεί μια γρήγορη και εύκολη λύση για την ετοιμασία τους, μας έδωσε την ιδέα του πρωτοποριακού τρόπου σερβιρίσματος. Ταυτόχρονα αποτελεί μια πρόταση, μια προτροπή, για ένα διάλλειμα από την έντονη καθημερινότητα, το ρόφημα γίνεται απόλαυση και η ετοιμασία του ανάγεται σε ιεροτελεστία. Κάθε συσκευασία μας περιέχει ειδικά βιοδιασπώμενα φίλτρα (τόσα όσες και οι δόσεις που αντιστοιχούν στο περιεχόμενο) αλλά και ξύλινα στηρίγματα που βοηθούν στην εκχύλιση των αρωματικών φυτών στο ζεστό νερό και ολοκληρώνουν μια μοναδική ιεροτελεστία με προϊόν ένα ευωδιαστό, γευστικό, ευεργετικό ρόφημα! Επιπλέον έρχεται κανείς σε άμεση επαφή με τα αρωματικά βότανα, βλέπει τα χρώματά τους, απολαμβάνει το άρωμα τους, συμμετέχει στην όλη διαδικασία, επιλέγει με φροντίδα φύλλα και καρπούς, και γεμίζει με αυτά το φακελάκι για να φτιάξει το ρόφημά του, η συμμετοχή μεγαλώνει την απόλαυση. Έτσι για πρώτη φορά στην Ελλάδα, «παντρεύεται» η παράδοση της αναλλοίωτης γεύσης με ένα πρωτοποριακό και σύγχρονο τρόπο σερβιρίσματος!
Στόχος μας, είναι να προωθήσουμε τα ροφήματα Anassa Organics σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες, ώστε να γίνουν παντού γνωστά τα αρώματα, οι ιδιότητες και η ανυπέρβλητη ποιότητα των ελληνικών αρωματικών φυτών.
Με δεδομένο ότι η εταιρία μας μετρά λιγότερο από τρία χρόνια ζωής δεν μπορούμε να πούμε πολλά σε σχέση με τον τρόπο δουλειάς στο παρελθόν. Ξεκινήσαμε και αναπτυσσόμαστε μέσα στη κρίση, οπότε το περιβάλλον είναι λίγο ως πολύ το ίδιο τα τελευταία χρόνια. Εργάζονται για μας 3 άτομα σε μόνιμη βάση και 6-7 εποχιακά (περίπου 6μήνες το χρόνο). Είμαστε όλοι στην Ελλάδα και όσοι εργάζονται στην εταιρία μας, έχουν φυσική παρουσία σε αυτήν. Οι εξωτερικοί συνεργάτες μας είναι κατά κύριο λόγο οι παραγωγοί της πρώτης ύλης. Εκεί απαιτείται προσπάθεια συντονισμού, κυρίως όσον αφορά τους χρόνους παράδοσης, αλλά σε γενικές γραμμές υπάρχει καλή επικοινωνία και επιτυγχάνεται ο συντονισμός.
Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα όχι μόνον δε δίνει κίνητρα για νέες επιχειρήσεις αλλά ο κρατικός μηχανισμός στις περισσότερες περιπτώσεις παρεμποδίζει αντί να βοηθά την επιχειρηματικότητα. Κατά την ίδρυση της εταιρίας υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός και δεν επηρεαστήκαμε τόσο από τη γραφειοκρατία. Ωστόσο στη συνέχεια υπήρξαν και υπάρχουν πολλές δυσκολίες που δημιούργησαν και δημιουργούν μεγάλη αβεβαιότητα για τη συνέχεια. Η ιδιωτική πρωτοβουλία και συγκεκριμένα το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, το οποίο διεκδικήσαμε και κερδίσαμε το 2014 ήταν εκείνο που μας έδωσε ώθηση και μας στήριξε σε μια τέτοια δύσκολη στιγμή και κυρίως μας έδωσε πρόσβαση σε χρηματοδότηση που ουσιαστικά ήταν αδύνατο να βρεθεί με άλλο τρόπο.
Οι σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις είναι η εξωστρέφεια και η υλοποίηση καινοτόμων ιδεών. Για την Ελλάδα επιπρόσθετα, είναι η εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους και η δημιουργία ασφαλούς κλίματος για τους εργαζόμενους της.
Δεν νομίζω ότι θα αλλάζαμε κάτι πολύ ζωτικό από αυτά που έχουμε κάνει. Η πορεία έως τώρα είχε από όλα, και λάθη και απογοητεύσεις και επιτυχίες και χαρές. Είναι τόσο ασταθές το περιβάλλον που ζούμε και εργαζόμαστε ώστε να κάνει πολύ δύσκολο το να φανταστείς πως θα είσαι σε 5 χρόνια. Ελπίζουμε να έχει καθιερωθεί η Anassa Organics στη διεθνή αγορά.
Ευκαιρίες υπάρχουν πάντα, δε νομίζω ότι είναι περισσότερες την περίοδο της κρίσης. Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα της κρίσης είναι ότι υπήρξαν πολλοί που έχασαν τα «κεκτημένα» τους, οπότε έπρεπε να δουλέψουν, να σκεφτούν, να δημιουργήσουν κάτι από την αρχή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, πολλές καινούργιες επιχειρήσεις με καινοτόμες ιδέες να εμφανιστούν τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
Κάποιος που θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση θα πρέπει να έχει υπόψη του, ότι θα πρέπει να εκτιμήσει τον κίνδυνο, την αβεβαιότητα, τις πιθανές αποτυχίες, τις απίστευτες ώρες δουλειάς, για κάτι που δεν ξέρεις αν θα πετύχει ή όχι. Για την επιτυχία θα πρέπει να δώσει αγώνα. Επομένως είναι απλό θα πρέπει να διαλέξει ποιόν αγώνα θέλει να δώσει και πόσο είναι διατεθειμένος να αγωνιστεί.