Οι πελάτες του ξενοδοχείου μέσω του tourismart έχουν πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες εντός του ξενοδοχείου.


Πώς μια φοιτητική ιδέα κατάφερε να διακριθεί σε 7 διαγωνισμούς νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας; Οι Λεωνίδας Κανελλόπουλος και Μάγκυ Κοντού δημιούργησαν το TouriSmart, μία ολοκληρωμένη σουίτα mobile προϊόντων για κάθε τουριστική επιχείρηση. Με το Tourismart, οι φιλοξενούμενοι στα ξενοδοχεία όχι μόνο μπορούν να ανοίξουν την πόρτα ή να ανάψουν τα φώτα του δωματίου τους με το smartphone, αλλά και να δεχτούν προσφορές στα μέτρα τους ανάλογα με τον χώρο όπου βρίσκονται, το προφίλ τους ή συσσωρευμένη γνώση για την συμπεριφορά των πελατών του ξενοδοχείου. Για το Tourismart μιλήσαμε με την Μάγκυ Κοντού. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
 
Το ερέθισμα που μας οδήγησε στην ανάπτυξη της υπηρεσίας ήταν η ενασχόληση ενός εκ των συνιδρυτών της εταιρίας - καθώς παράλληλα με τις σπουδές του στην Πληροφορική διαχειριζόταν το ξενοδοχείο της οικογένειας του. Τα λάθη στην επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων από διαφορετικές χώρες, η περίπλοκες διαδικασίες παραγγελίας μέσω φυλλαδίων, οι καθυστερήσεις, τα αναπάντητα τηλεφωνήματα στη ρεσεψιόν, αλλά και η δυσκολία των ξενοδόχων να γνωρίσουν τους επισκέπτες τους είναι μόνο κάποια από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία καθημερινά. Το tourismart ξεκίνησε ως μία φοιτητική ιδέα πριν περίπου δύο χρόνια με προσδοκία να φέρει το mobile επιχειρείν στον σύγχρονο ξενοδοχειακό κλάδο. Σήμερα η ομάδα έχει διακριθεί σε 7 διαγωνισμούς νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, έχει συμμετάσχει στο incubation πρόγραμμα egg της Eurobank, ενώ πριν λίγες εβδομάδες κέρδισε τον τίτλο του Best ΙοΤ Business Solution in Greece στο διαγωνισμό Business Wall of Fame της Deutsche Telekom AG.

 

tourismart1.jpg

 
H υπηρεσία tourismart είναι μία all-in-one mobile και IoT λύση για τα ξενοδοχεία. Οι πελάτες του ξενοδοχείου μέσω μίας mobile εφαρμογής για smartphone έχουν πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες εντός του ξενοδοχείου – room service, κρατήσεις στο εστιατόριο ή σε άλλες εγκαταστάσεις εντός του ξενοδοχείου, προβολή διαθέσιμων προσφορών, αποστολή προσωπικών αιτημάτων, πρόσβαση σε τοπικό τουριστικό οδηγό και άλλα. Οι ξενοδόχοι διαχειρίζονται τα αιτήματα των επισκεπτών μέσω tablet, ενώ έχουν πρόσβαση σε analytics αναφορικά με την επιχείρησή τους. Καθώς οι επισκέπτες κάνουν χρήση της εφαρμογής οι ξενοδόχοι αποκτούν πρόσβαση σε behavioral insights για τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες κάθε επισκέπτη, όπως για παράδειγμα τι τύπος πελάτη είναι, τι προτιμά ή τι αγοράζει. Με την εγκατάσταση beacon εντός του χώρου, οι ξενοδόχοι γνωρίζουν την ακριβή θέση του επισκέπτη και μπορούν να στείλουν πιο στοχευμένα push notification στο smartphone ή στο smartwatch του. Με την χρήση της υπηρεσίας οι ξενοδόχοι των 4*-5*, all-inclusive και boutique ξενοδοχείων γνωρίζουν καλύτερα τους πελάτες τους, τους προσφέρουν καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών, αποκτούν άμεση επικοινωνία μαζί τους, ενώ αυξάνουν τα έσοδα κατά τη διάρκεια διαμονής τους.

 

tourismart2.jpg


H lite έκδοση της υπηρεσίας μας χρησιμοποιείται ήδη σε περισσότερα από 400 ξενοδοχεία σε 35 χώρες, ενώ η closed beta έκδοση χρησιμοποιείτε σε 30 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Η ανοιχτή διάθεση της υπηρεσίας θα ανακοινωθεί τον Απρίλιο – μαζί με την στρατηγική συνεργασία της εταιρίας με τον μεγαλύτερο πάροχο τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Στόχος μας για τους επόμενους μήνες είναι η αύξηση των συνεργασιών μας με ξενοδοχεία στην ελληνική αγορά, καθώς και η διερεύνηση συνεργασιών που θα μας εξασφαλίσουν την εδραίωσή μας στον ξενοδοχειακό κλάδο. Το επόμενο έτος θα στοχεύσουμε μεθοδικά σε αγορές της Ευρώπης που ήδη χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας, όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία.

tourismart3.jpg


Σήμερα η ομάδα μας αποτελείται από 7 άτομα, ενώ συνεργαζόμαστε με πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες, κυρίως στο κομμάτι των πωλήσεων. Η βάση μας είναι το γραφείο μας στο Γκάζι - εκεί όπου πραγματοποιούνται και οι συναντήσεις μας. Τις περισσότερες ώρες δουλεύουμε εκτός γραφείου. Ως εταιρία λειτουργούμε πολύ πιο αποδοτικά με flexible ωράριο, δουλεύοντας από το σπίτι – δε μας απασχολεί, πότε πως και που εργάζεσαι ο καθένας, αρκεί να είσαι συνεπής στα deadlines και τα deliverables. Με αυτό τον τρόπο ο καθένας οργανώνει καλύτερα το πρόγραμμά του, ενώ συνδυάζουμε αποδοτικότερα τα εξωτερικά ραντεβού στο χώρο του πελάτη με τις υποχρεώσεις μας στις ανάγκες της εταιρίας και της ανάπτυξης της υπηρεσίας. Για την επικοινωνία μας επιλέγουμε τα social media, χρησιμοποιούμε εργαλεία cloud storage για ανταλλαγή δεδομένων, ενημερώνουμε project management εργαλεία για καθημερινά tasks, ενώ επιλέγουμε το γραφείο μας όταν προσδιορίζουμε νέους στόχους και αξιολογούμε τις επιλογές μας. Η επικοινωνία μας είναι άμεση και on the go, όπως και οι υπηρεσίες μας.

 

tourismart4.jpg


Το ασταθές περιβάλλον της χώρας σίγουρα δεν διευκολύνει τις προσπάθειες των νέων στο επιχειρείν. Η ίδρυση της εταιρίας στην Ελλάδα χρειάστηκε 3 εβδομάδες και αρκετή γραφειοκρατία – η οποία γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκη όσο αυξάνονται οι ανάγκες μας. Σε αντίθεση, η ίδρυση της εταιρίας μας στην Αγγλία χρειάστηκε μόλις μερικές ώρες και ολοκληρώθηκε ηλεκτρονικά. Η υψηλή φορολογία, η έλλειψη ευνοϊκών επιχειρηματικών ευκαιριών και χρηματοδότησης ενδεχομένως να δυσκολέψουν τους νέους να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση – όπως δυσκόλεψε και εμάς όταν αποφασίσαμε να ιδρύσουμε την εταιρία παράλληλα με τις σπουδές μας. Όμως υπάρχουν εναλλακτικές, που μπορούν να εξασφαλίσουν σε μία ομάδα νέων την ευκαιρία τουλάχιστον να δοκιμάσει. Για παράδειγμα, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς με χρηματικά έπαθλα ή η συμμετοχή σε κάποιο πρόγραμμα στήριξης νεανικής επιχειρηματικότητας, που προσφέρει δωρεάν φιλοξενία σε επαγγελματικούς χώρους, καθοδήγηση, γνωριμίες παροχή υπηρεσιών στις νέες εταιρίες. Αυτό ακολουθήσαμε εμείς - μείωσε τα έξοδά μας, μας έδωσε χρόνο να οργανωθούμε εσωτερικά, να αναπτύξουμε τη υπηρεσίας μας και να βρούμε τους πρώτους μας πελάτες.  

 

tourismart5.jpg

 
Αν τρέχεις ένα B2B startup στο χώρο της τεχνολογίας, είναι πρόκληση να προσπαθήσεις να αλλάξεις την καθημερινότητα μίας επιχείρησης και να εισάγεις μία καινοτόμα υπηρεσία. Χρειάζεται χρόνο και επιμονή. Επένδυσε πρώτα στην προσωπική σχέση με τον πελάτη. Λύσε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει, κέρδισε την εμπιστοσύνη του και τέλος εκπαίδευσέ τον. Είσαι πλέον συνεργάτης του – μαζί μπορείτε να αλλάξετε την επιχείρησή του.

 
Ο πυρήνας της ομάδα μας αποτελείται κυρίως από προγραμματιστές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αφιερώσουμε πολύ μεγάλο κομμάτι στην ανάπτυξη της υπηρεσίας – μέχρι να αγγίξει την τελειότητα και να εντυπωσιάσει τον τελικό πελάτη. Όταν η υπηρεσία ολοκληρώθηκε και πλέον ήμασταν έτοιμοι να ικανοποιήσουμε ακόμα και τον πιο απαιτητικό πελάτη, αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε τα πρώτα ξενοδοχεία. Οι πελάτες μας ακόμα και σήμερα που βλέπουν μία ολοκληρωμένη υπηρεσία επιλέγουν τα μικρά, τα απλά, τα καθημερινά χαρακτηριστικά για να ξεκινήσουν. Αν αλλάζαμε κάτι, αυτό θα ήταν ο χρόνος – θα τους προσεγγίζαμε πολύ νωρίτερα και δε θα διστάζαμε να παρουσιάσουμε μία πρώιμη έκδοση της υπηρεσίας. Μετά από 5 χρόνια θέλω να δω την εταιρία να εξελίσσεται και τον εαυτό μου να εξελίσσεται μέσα από αυτή.  


Είναι η κατάλληλη στιγμή να αδράξεις ευκαιρίες και να γνωρίσεις ανθρώπους με έντονη παρουσία στο χώρο του επιχειρείν που θέλουν και μπορούν να σε βοηθήσουν να εξελιχθείς. Αναζητούν αυτούς που μπορεί να δημιουργήσουν προοπτικές εξέλιξης - που ίσως είσαι εσύ. Αν τώρα ξεκινάς, είναι ευκαιρία να δουλέψεις σε μία startup εταιρία. Να αναλάβεις διαφορετικούς ρόλους, να δεις αν αυτό που σπούδασες σου αρέσει πραγματικά, να μάθεις να συνεργάζεσαι. Μη φοβάσαι να δοκιμάσεις, δούλεψε σκληρά. Μη πάψεις να πιστεύεις στην ομορφιά των ονείρων σου, κυνήγησέ τα.   

www.tourismart.co