Μας μιλάει για την NEOPERATIVA, το Creative New Media Agency που λειτουργεί ως γρανάζι ανάμεσα στις δημιουργικές ιδέες και τον επιχειρηματικό κόσμο.


Η NEOPERATIVA αποτελεί ένα σύγχρονο Creative New Media Agency και αναλαμβάνει τη στρατηγική σχεδίαση, παραγωγή, διαχείριση, προβολή και προώθηση καινοτόμων έργων (NeoProjects) ψηφιακού, διαδραστικού και πολυμεσικού περιεχομένου -κάθε είδους- με εμπορικό, καλλιτεχνικό ή/και κοινωνικό σκοπό. Απευθύνεται σε εταιρείες και οργανισμούς που επιθυμούν να διακριθούν στον ψηφιακό κόσμο, ενώ κύριο στοιχείο διαφοροποίησης της είναι η νεανική κοινότητα με περισσότερους από 150 δημιουργούς (NeoCreators) που διαρκώς αναπτύσσει, ώστε να υποστηρίζει την πρωτοτυπία, την ικανότητα, το ταλέντο και τη συνεργασία. Για την NEOPERATIVA μιλήσαμε με τον Θάνο Καπράνο. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

 
Το ερέθισμά μας για την ενασχόλησή μας με τη NEOPERATIVA ήταν η προηγούμενη συνεργασία μας σε μια εθελοντική προσπάθεια φοιτητικών media. Βλέποντας τι μπορούν να κάνουν νέοι άνθρωποι με όρεξη να ασχολούνται με κάτι δημιουργικό, θέλαμε να είμαστε εμείς αυτοί που θα σκέφτονται, θα συμβουλεύονται, θα συνεργάζονται. Γι’ αυτό και στη NEOPERATIVA η δημιουργικότητα δεν περιορίζεται  σε συγκεκριμένα αντικείμενα. Αναλαμβάνουμε κυρίως projects που περιλαμβάνουν ιστοσελίδες, βίντεο, φωτογραφία, κείμενο και ήχο, αλλά προϋποθέτουν την ύπαρξη και άλλων δεξιοτήτων. Ηθοποιοί, τραγουδιστές, ενδυματολόγοι ή make-up artists κρίνονται συχνά απαραίτητοι για την παραγωγή τους. Η δημιουργία άλλωστε δεν έχει όρια. Στην αρχή όλα έμοιαζαν εύκολα και υπέροχα. Ξεκινήσαμε με μια ιδέα που θύμιζε εξωτερικό. Πολλά πράγματα ταυτόχρονα και από την αρχή. Εκπομπές, ραδιόφωνο, δημιουργικά projects. Μέχρι που βρέθηκε κάποιος να μας πει ότι για να χτίσουμε τη Νέα Υόρκη, πρέπει να ξεκινήσουμε χτίζοντας τον πρώτο μας ουρανοξύστη. Με λίγα λόγια, stay tuned!

Επιλέξαμε να απευθυνόμαστε σε δύο διαφορετικές κατηγορίες πελατών. Και να γίνουμε εμείς το συνδετικό γρανάζι ανάμεσά τους.
Από τη μια έχουμε τις μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις και γενικότερα οργανισμούς που κατανοούν τα οφέλη της ψηφιακής εποχής και σκέφτονται καινοτόμα.
Έχουν ανάγκη για παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου και συμβουλευτικής μάρκετινγκ για να προωθήσουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, τις δράσεις ή τις πρωτοβουλίες τους. Μέσω της συνεργασίας τους με τη NEOPERATIVA επωφελούνται από την οργάνωση της στρατηγικής παρουσίας τους στα ψηφιακά μέσα αλλά και με την ολοκληρωτική διαχείριση παραγωγής.
Από την άλλη πλευρά έχουμε τους δημιουργούς. Ερασιτέχνες, επαγγελματίες ή γενικότερα  νέους ανθρώπους που αγαπούν και ενθουσιάζονται με αυτό που ασχολούνται. Χτίζοντας μια κοινότητα από δημιουργούς (βλ. NeoCreators) σε πολλά και διαφορετικά αντικείμενα είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς. Επιπλέον, οι ίδιοι, επωφελούνται από τη συμμετοχή τους σε διαφορετικές κάθε φορά δημιουργικές ομάδες, τη δικτύωσή τους εντός της ενεργής κοινότητας, την ανάπτυξη του portfolio τους, καθώς και τη συνεχή εξέλιξη μέσα από την εθελοντική συμμετοχή τους σε δράσεις και εκπαιδεύσεις που οργανώνουμε. Ίσως όμως το πιο σημαντικό είναι ότι οι δημιουργοί έχουν σε κάποιον να απευθυνθούν. Η ιδέα ενός, να βρει όλους όσοι χρειάζονται για να γίνει πράξη. Αυτός ο κάποιος είναι η NEOPERATIVA.

Άμεσος στόχος της εταιρείας είναι να μεγαλώσει και να ενισχύσει τη δημιουργική της κοινότητα. Μια δυνατή κοινότητα μπορεί πιο εύκολα να αναλάβει και να υλοποιήσει περισσότερα και μεγαλύτερα δημιουργικά projects. Έτσι, θεωρούμε ότι θα επιτύχει την περαιτέρω δυναμική ανάπτυξή της και τη σταθεροποίηση της θέσης της αρχικά στην ελληνική και αργότερα στη διεθνή αγορά. Όραμα της NEOPERATIVA είναι να αποτελέσει το δημιουργικότερο φορέα ιδεών στον ψηφιακό κόσμο. Η ανάγκη για ψηφιακή παρουσία και περιεχόμενο υπάρχει και αυξάνεται διαρκώς, αποκτώντας αδιαμφισβήτητη σημασία. Αφουγκραζόμενοι την ανάγκη αυτή, επιθυμούμε να γίνουμε ένα κέντρο δημιουργικής έκφρασης και παραγωγικής συνεργασίας. Αυτό άλλωστε δηλώνει και το όνομά μας το οποίο προκύπτει από τις λέξεις Co-operative (=συνεργατικός). Collectiva (=συλλογικός) και την προσθήκη του NEO που εκφράζει τους νέους δημιουργούς, αλλά και τους πελάτες που σκέφτονται και δρουν καινοτομικά στην ψηφιακή εποχή.

Στην Ελλάδα θα έπρεπε να έχει αλλάξει ο τρόπος δουλειάς σε σχέση με το παρελθόν, αλλά δεν έχει γίνει ακόμα σε ικανοποιητικό βαθμό. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η αγορά πλέον είναι παγκόσμια, ειδικά όταν μιλάμε για ψηφιακά μέσα. Η NEOPERATIVA αυτή τη στιγμή έχει μια διαχειριστική ομάδα που αποτελείται από 5 άτομα με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα για την κάλυψη των πολλαπλών αναγκών της εταιρείας. Σίγουρα οι κοινές ώρες σε ένα γραφείο με επαρκείς υποδομές, όπως αυτό του EGG (Eurobank) στο οποίο και στεγαζόμαστε, βοηθούν για τη λήψη επιμέρους αποφάσεων και την εκτέλεση ομαδικών εργασιών, αλλά ο καθένας έχει ένα διακριτό το ρόλο του που διευκολύνει το συντονισμό εργασιών και την αξιοποίηση πιο ευέλικτων σχημάτων απασχόλησης που ενισχύουν την απόδοση των ατόμων. Έτσι γίνεται πιο εύκολος ο συντονισμός της δουλειάς. Όσον αφορά τους πελάτες ή συνεργάτες σε διαφορετική πόλη/χώρα, να είναι καλά τα mails και η τηλεσυνδιάσκεψη. Η επικοινωνία γίνεται σίγουρα πιο κατανοητή και εύκολη από κοντά, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να επιτευχθεί και από απόσταση. Άλλωστε αυτή η πρακτική μας  δίνει και τη δυνατότητα επέκτασης της  δραστηριότητάς μας και στο εξωτερικό.

Είναι δύσκολο να απαντήσεις εάν η Ελλάδα δίνει κίνητρα στους νέους επιχειρηματίες. Ότι δίνει κάποια κίνητρα, δίνει. Ο κόσμος της νεανικής επιχειρηματικότητας αναπτύσσεται πλέον δυναμικά στη χώρα μας, αλλά έχει ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης. Καθετί στο στάδιο της διαμόρφωσης περνά από καλές και κακές φάσεις. Έτσι, μπορεί να γίνεται ένα βήμα, αλλά να μην ακολουθεί άμεσα το επόμενο. Η ίδρυση, αν το πάρεις απόφαση να τρέξεις την εταιρεία, μπορεί να μην πάρει τόσο χρόνο ή κόπο. Ίσως πιο πολύ χρόνο παίρνει η ίδια η απόφαση. Κι αυτό γιατί η δυσκολία χρηματοδότησης και η υψηλή φορολογία σε νέους που δεν έχουν το αρχικό κεφάλαιο αλλά θέλουν να ξεκινήσουν, λειτουργούν σίγουρα ως ανασταλτικοί παράγοντες. «Άδραξε τη μέρα» μας έλεγαν όμως μεγαλώνοντας και αυτό δε σημαίνει να μην προσπαθήσουμε επειδή τα πράγματα είναι δύσκολα. Αντίθετα, σημαίνει να προσπαθούμε κάθε μέρα για το καλύτερο με όσα όπλα έχουμε στη διάθεσή μας.
 
Η παγκοσμιοποίηση είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις. Αν μέχρι τώρα μπορούσες να ξέρεις αρκετά για την αγορά  που απευθύνεσαι, αυτό γίνεται ολοένα και δυσκολότερο. Επιπλέον, στα ψηφιακά μέσα, πρόκληση αποτελεί και ο ρυθμός εξέλιξης της τεχνολογίας.
Ο κόσμος κινείται πιο γρήγορα και είναι πιο απαιτητικός. Και πρέπει να βρίσκεσαι πάντα ένα βήμα μπροστά. Από εκεί και πέρα, καθημερινή πρόκληση είναι το να μη χάνεις το στόχο σου στην προσπάθεια να καλύψεις τα απαραίτητα. Τέλος, η ισορροπία. Η ισορροπία ανάμεσα σε αυτά που θα ακούσεις και σε αυτά που πρόκειται να σε επηρεάσουν τόσο ώστε να δράσεις. Ο καθένας έχει κάτι να σου πει για τη νέα σου προσπάθεια. Σίγουρα πρέπει να ακούς, αλλά όχι χωρίς φίλτρο. Αν κάποια παρατήρηση τη θεωρήσεις σωστή τότε να κάνεις κάτι γι’ αυτό. Αλλά να μην ξεχνάς ότι κανένας άλλος δεν αντιλαμβάνεται αυτό που κάνεις όπως εσύ.
 
Προσωπικά θεωρώ ότι όλα γίνονται για κάποιο λόγο. Οπότε οτιδήποτε έγινε στο παρελθόν, το σέβομαι. Δε θα άλλαζα κάτι γιατί πιστεύω ότι όλα τα βήματα του παρελθόντος ανεξαιρέτως σε οδηγούν στο σήμερα και χτίζουν τη βάση για το μέλλον. Όλα είναι ένα μάθημα. Ακόμα κι ένα σημαντικό λάθος μπορεί να αποβεί σε καλό, αν το αποφύγεις στο μέλλον αφού ήδη ξέρεις το αποτέλεσμα.
Μετά από ένα διάστημα 5 ετών ο τρόπος που φαντάζομαι τον εαυτό μου δε διαφέρει πολύ από το σήμερα. Πίσω από μια οθόνη υπολογιστή να απαντάω σε emails ή σε κάποιο γύρισμα ή φωτογράφηση ή σε ένα ραντεβού με πιθανό μελλοντικό πελάτη ή σε μια συνάντηση ή σε μια συγκέντρωση της κοινότητας. Το συμπέρασμα είναι ότι σίγουρα σε 5 χρόνια από τώρα φαντάζομαι τον εαυτό μου να ασχολείται με το δημιουργικό κόσμο. Νομίζω εδώ ανήκω.

Η κρίση ΣΙΓΟΥΡΑ δημιουργεί ευκαιρίες αν θες να τις δεις ως ευκαιρίες. Πολλοί με την κρίση κάνουν πίσω, επειδή τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Εγώ πιστεύω το αντίθετο. Η κρίση μας φέρνει σε μια κατάσταση να σκεφτούμε τις εναλλακτικές. Να μην πάμε από την πεπατημένη οδό, αλλά να δημιουργήσουμε το δικό μας μονοπάτι. Κι όπου δυσκολευόμαστε μόνοι μας, να βρούμε κι άλλους να περπατήσουν δίπλα μας. Γιατί σίγουρα δεν είμαστε μόνοι στη διαδρομή αυτή. Απλά ο καθένας έχει το δικό του μονοπάτι. Κάποια μονοπάτια αναπόφευκτα συνδέονται. Τότε είναι που πρέπει να δράσουμε. Η συμβουλή μου σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας είναι να μη φοβηθεί τίποτα. Να κάνει όνειρα, να τα κάνει στόχους και να κάνει τα απαραίτητα βήματα προς την κατάκτησή τους. Ακόμα κι αν οι στόχοι αλλάξουν στην πορεία, να μην πάψει να τους κυνηγά με το ίδιο πάθος. Και κάτι ακόμα. Δε μου αρέσει η λέξη «συμβιβάζομαι». Θα του έλεγα λοιπόν να μην την πει ποτέ στη ζωή του. Κάθε του κίνηση να είναι επιλογή του και να βρίσκει τους λόγους να είναι ικανοποιημένος με αυτή του την επιλογή.

https://neoperativa.media

 

{youtube}vH1kDFG84mA{/youtube}