Μας μιλάει για την qrMitos ή αλλιώς το μέλλον στην ετικέτα.
Η τεχνολογική καινοτομία αναμένεται να εξελίξει την βιομηχανία σχεδιασμού αλλά για την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή, χρειάζεται αλλαγή αντιλήψεων. Οι συνήθεις χρήσεις του γραφικού σχεδίου περιορίζονται σε λογότυπο, οργανωμένο κείμενο, σχήματα και χρώματα αποδίδοντας τάξη στην πληροφορία καθιερώνοντας παράλληλα ένα είδος στερεότυπου αφού εφαρμόζεται από τις αρχές του 20ου αιώνα. Πλέον τα δεδομένα, η εκμάθηση χειρισμού συσκευών η οπτική επικοινωνία συμβάλουν στην δημιουργία της εταιρικής ταυτότητας. Με την έλευση του διαδικτύου η στοχαστική σύνθεση γνωστή ως σχεδιασμός πληροφορίας χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για ενημέρωση και ψυχαγωγία όμως η τεχνολογία επεκτείνει αυτά τα χαρακτηριστικά με την ενσωμάτωση διαδραστικών εργαλείων. Ο Θάνος Βλασταράς θέλησε να βρει έναν αποτελεσματικό και φθηνό τρόπο για να μπορέσει να ενώσει τον φυσικό κόσμο με το ιντερνέτ, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να αλληλεπιδρούν με τις outdoor διαφημίσεις και φυσικά προϊόντα και να έχουν πρόσβαση άμεσα στις πληροφορίες αυτών. Έτσι ίδρυσε την qrMitos ή αλλιώς το μέλλον στην ετικέτα. Για την qrMitos μιλήσαμε με τον Θάνο Βλασταρά. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Θέλαμε να βρούμε έναν αποτελεσματικό και φθηνό τρόπο για να μπορέσουμε να ενώσουμε τον φυσικό κόσμο με το ιντερνέτ, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να αλληλεπιδρούν με τις outdoor διαφημίσεις και φυσικά προϊόντα και να έχουν πρόσβαση άμεσα στις πληροφορίες αυτών. Ένα από τα προϊόντα που χρησιμοποιούσαν μέχρι τώρα οι εταιρείες ήταν τα qr codes. Εμείς πήραμε αυτήν την τεχνολογία και πάνω της δημιουργήσαμε ένα νέο προϊόν τα Brand codes, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε format εικόνας χωρίς να την αλλοιώνουν, δημιουργώντας ένα μοναδικό αισθητικό αποτέλεσμα. Επίσης, μέσα από την πλατφόρμα μας, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει διαφημιστικό περιεχόμενο (mobile friendly) και να το ελέγχει μέσα από το προφίλ του live.
Η υπηρεσία απευθύνεται κυρίως σε διαφημιστικές εταιρείες, γραφίστες αλλά και μεμονωμένες επιχειρήσεις οι όποιες ενδιαφέρονται να κάνουν χρήση της τεχνολογίας για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουμε, το αισθητικό αποτέλεσμα που δημιουργείται από τη χρήση των brand codes αυξάνει τα σκαναρίσματα έως και 250%. Αυτό συμβαίνει γιατί το Brand code γίνεται μέρος της ιστορίας που θες να διηγηθείς στον τελικό καταναλωτή και έτσι ο χρήστης προϊδεάζεται για το τι θα αντιμετωπίσει σκανάροντας το γιατί εμπιστεύεται το περιεχόμενο και την εταιρεία. Επίσης, μέσα από την πλατφόρμα μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο για τα brand codes όπως ερωτηματολόγια, εμπλουτισμένο κείμενο, διαγωνισμούς κ.α.. Τέλος, μέσα από το προφίλ του, ο χρήστης που διαχειρίζεται τα brand codes, έχει την δυνατότητα να βλέπει στατιστικά, να παρεμβαίνει στο περιεχόμενο και να προσθέτει διάφορα στοιχεία αλληλεπίδρασης, όπως share buttons, vote, rate και comment system. Έτσι, τα φυσικά προϊόντα και οι outdoor διαφημίσεις θα μπορούν να αλληλεπιδρούν κατευθείαν με τον τελικό καταναλωτή και να συλλέγουν σημαντικές πληροφορίες.
Άμεσος στόχος μας είναι, να αυξήσουμε τις εταιρείες - συνεργάτες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο και να κάνουμε αρκετές και καλές συμφωνίες. Αργότερα, θέλουμε να καταφέρουμε να βγάλουμε μια νέα έκδοση, με νέες υπηρεσίες και να βελτιώσουμε αυτές που ήδη έχουμε. Το όραμά μας είναι, τα Brand Codes να αντικαταστήσουν τα παλιά qr codes και να υπάρχουν σε κάθε διαφήμιση και ετικέτα προϊόντος δίνοντας την δυνατότητα στους καταναλωτές να αλληλεπιδρούν μαζί τους με έναν ασφαλή, αποτελεσματικό, και όμορφο τρόπο.
Σίγουρα ο τρόπος εργασίας σε σχέση με το παρελθόν είναι πολύ διαφορετικός ειδικά στις εργασίες που μπορούν να γίνουν από τον υπολογιστή. Στη δικιά μας ομάδα που αποτελείται από 4 άτομα, ο καθένας δουλεύει σε δικό του χώρο. Ο τρόπος με τον οποίο εργαζόμαστε συνεχώς εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες που δημιουργούνται, με σκοπό την καλλίτερη απόδοση και βελτίωση της ζωής μας. Σημασία για εμάς έχει η κατάκτηση των στόχων που θέτουμε και όχι να δουλεύουμε στον ίδιο χώρο, 8 ώρες. Αυτό είναι αρκετά δύσκολο και προϋποθέτει υπευθυνότητα, επικοινωνία και καλό συντονισμό. Ευτυχώς, μετά από πολύ κόπο καταλάβαμε την αναγκαιότητα αυτού του συστήματος, και έχουμε βρει τα εργαλεία για να ελέγχουμε τον χρόνο μας και την αποτελεσματικότητά μας. έχουμε δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης και πιστεύω στο μέλλον να τα πάμε ακόμα καλλίτερα.
Το περιβάλλον που καλούμαστε να δράσουμε σίγουρα δεν είναι το καλλίτερο που μπορεί να υπάρξει αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για να μην ξεκινήσεις μια εταιρεία, ιδιαίτερα αν πιστεύεις πολύ στην ιδέα σου. Φυσικά, πολλές φορές απογοητευτήκαμε λόγο των συνθηκών αλλά ποτέ δεν σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε. Ξεκινήσαμε από το μηδέν και δεν αξίζει για τίποτα να μείνεις στο λίγο.
Ως σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις θεωρώ ότι είναι η καινοτομία και η ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων, η ευελιξία και η ταχύτητα προσαρμογής στις αλλαγές του περιβάλλοντος που καλούνται να δράσουν, και σίγουρα ο τρόπος διοίκησης και εργασιακού περιβάλλοντος.
Εάν μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω, σε αυτό το ερώτημα υπάρχει μόνο μία απάντηση, “στερνή μου γνώση να σε χα πρώτα”. αλλά όπως και να χει επειδή δε πιστεύω στις λάθος επιλογές και στον χαμένο χρόνο, εκτός από σπάνιες επαγγελματικές αποφάσεις, και επειδή σχεδόν όλα κρίνονται εκ των υστέρων και μας αρέσει να εξιδανικεύουμε αποφάσεις που δεν πήραμε, παραμένω θετικός και αισιόδοξος για το μέλλον. Σε πέντε χρόνια θα ήθελα να παραμείνω αισιόδοξος με περισσότερες εμπειρίες, να έχω φτάσει τα project για τα οποία δουλεύω, στο καλλίτερο δυνατό τους σημείο και να έχω την δυνατότητα να συνεχίσω να εργάζομαι με δημιουργικούς ανθρώπους.
Σχετικά με το εάν η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, αυτό είναι μια αισιόδοξη άποψη της κρίσης και μου αρέσει αλλά οι ευκαιρίες δεν έχουν να κάνουν με το αν υπάρχει κρίση ή όχι. σε κάθε περίπτωση όμως δημιουργούνται και ευκαιρίες όπως σε κάθε απότομη αλλαγή των συνθηκών ζωής μια κοινωνίας. Σε έναν νέο θα του έλεγα να επενδύσει περισσότερο στον εαυτό του και να αναπτύξει τον τρόπο σκέψης του και μάθησης, παρά στο αποκτήσει κάποιο τυπικό προσόν παραπάνω. Γιατί αυτό που θα κάνει την διαφορά στους εργαζομένους, θα είναι ο τρόπος που σκέφτονται, αντιλαμβάνονται τα πράγματα, μαθαίνουν και προσαρμόζονται. Τέλος, θα του έλεγα ότι ο μόνος φόβος είναι ο φόβος.