Μας μιλάνε για το useberry, που μπορεί να μετατρέψει το user-testing από μια κοστοβόρα και αργή διαδικασία σε μια απλή, γρήγορη και μετρήσιμη διαδικασία.
Πριν από λίγο καιρό, πληροφορηθήκαμε ότι η Metavallon VC, ένα από τα 9 fund που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών, Equifund, χρηματοδότησε με 200.000 € την εταιρεία τεχνολογίας Useberry (πρώην HappenApp). Η Useberry αναπτύσσει μια user testing πλατφόρμα που επιτρέπει σε όσους έχουν ή θέλουν να αναπτύξουν μια web ή mobile εφαρμογή, να δοκιμάσουν διαφορετικές επιλογές UX (User Experience Design – εμπειρία του χρήστη) μέσω αυτοματοποιημένων user tests πάνω στα πρωτότυπα των εφαρμογών τους. Για το useberry μιλήσαμε με τους Θοδωρή Τόκη και Βασίλη Κυριμκυρίδη. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπαν στον Παναγιώτη Λουκά.
Αναπτύσσοντας ψηφιακά προϊόντα για περισσότερα από 10 χρόνια, και οι δυο συνιδρυτές βιώσαμε τι σημαίνει για όλους τους επιχειρηματίες, με τους οποίους είχαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε, να μοιράζονται μια κοινή κρίσιμη πρόκληση: χάνοντας πάρα πολύ χρόνο και χρήμα για τον προγραμματισμό των προϊόντων, μόνο για να λάβουν σχόλια από τους χρήστες που αποδεικνύουν ότι η τελική έκδοση του προϊόντος τους είναι τελικά “πολύ μακριά” από το προσδοκώμενο. Χρειαζόμασταν ένα εργαλείο για να βοηθήσουμε τους σχεδιαστές (Ui/Ux designers) και τους επιχειρηματίες να δοκιμάσουν τις ιδέες τους πριν περάσουν στη φάση της ανάπτυξης (προγραμματισμού) και να πάρουν feedback χρηστών που θα τους εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα.
Και αυτό είναι ακριβώς αυτό που συνέβη - το useberry!
Το useberry επιτρέπει στους Ui/Ux designers, project managers, marketers και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να συλλέγουν πλούσια δεδομένα και feedback κατευθείαν από τα πρωτότυπα των ψηφιακών προϊόντων τους (φάση σχεδιασμού) και να τα βελτιστοποιούν εξοικονομώντας χρήματα, χρόνο και προσπάθεια.
Μέσα στα επόμενα χρόνια θέλουμε το useberry να αποτελεί ένα βασικό εργαλείο ανάλυσης ευχρηστίας εφαρμογών και να καταφέρει να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι στην καθημερινή ροή εργασίας εταιρειών και individuals. Το όραμά μας είναι το useberry στο μέλλον να αποτελεί το μεγαλύτερο knowledge base για την εμπειρία χρήστη (user experience) όπου οι ενδιαφερόμενοι χρησιμοποιώντας το θα μπορούν να προσφέρουν καλύτερες ψηφιακές εμπειρίες στους πελάτες τους.
Όταν εργαζόμασταν ή συνεργαζόμασταν ως εξωτερικοί συνεργάτες με εταιρείες, ακολουθούσαμε τον τρόπο και ρυθμό εργασίας της εκάστοτε δουλειάς. Το να εργάζεσαι πλέον στην δική σου εταιρεία απαιτεί πολλά πράγματα να γίνονται διαφορετικά. Διαφορετικά ωράρια, διαφορετικοί χρόνοι, διαφορετικές αποφάσεις. Όλα περνούν από εσένα και εσύ αποτελείς το κύριο εκφραστή των αποφάσεων. Η ομάδα του useberry αποτελείται από τους συνιδρυτές του καθώς και από έναν αριθμό εξωτερικών συνεργατών. Το να συντονίζεις μια ομάδα από διαφορετικούς συνεργάτες, οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε διαφορετικούς τομείς είναι μεγάλη πρόκληση. Νιώθουμε ευτυχισμένοι που συνεργαζόμαστε με άτομα τα οποία έχουν μεράκι για την δουλειά τους, όνειρα και φιλοδοξίες. Το βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης συνεργασίας, κατά την γνώμη μας, αποτελεί η επικοινωνία.
Το κλίμα δεν ήταν και το πιο ιδανικό για νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεκινούν από την Ελλάδα. Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε ότι τα τελευταία χρόνια τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν σε τεράστιο βαθμό. Σαν useberry δεν χρειάστηκε μεγάλος χρόνος για να ιδρύσουμε την επιχείρηση και νιώθουμε τυχεροί που ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά σχήματα στην Ελλάδα, η Metavallon VC, μας υποστηρίζει. Η καθοδήγηση και η τεχνογνωσία τους, σε συνδυασμό με την επένδυσή τους στο useberry, αποτελούν σημαντικά εφόδια για εμάς. Ποτέ δεν σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε. Σαφώς η γραφειοκρατία, η έλλειψη χρηματοδότησης, φορολογία κτλ. αποτελούν εμπόδια για νεοφυείς επιχειρήσεις. Πάντα όμως υπάρχει τρόπος να ξεπεραστούν οι δυσκολίες, αρκεί να αγαπάς αυτό που κάνεις. Δεν έχεις παρά μόνο να εξοπλιστείς με επιμονή και υπομονή.
Τα πάντα γύρω μας αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς, ιδίως στο κομμάτι της τεχνολογίας. Ειδικά η τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούνται προϊόντα και υπηρεσίες, τον τρόπο που παρουσιάζονται, τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι επιχειρήσεις με τους πελάτες τους και αντίστροφα. Μέσα από αυτό το πρίσμα οι σύγχρονες επιχειρήσεις θα πρέπει επικαιροποιούν τα προϊόντα/υπηρεσίες τους αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των πελατών τους, της κοινωνίας αλλά και τις τάσεις της εποχής.
Στην ερώτηση σας εάν γυρνώντας πίσω στο χρόνο, θα κάναμε κάτι διαφορετικό, η απάντησή μας είναι όχι. Είναι όχι γιατί κάναμε λάθη στην αρχή, τα οποία θα μπορούσε κανείς να πει ότι δεν θα έπρεπε να γίνουν. Όμως από αυτά τα λάθη μαθαίνεις, γίνεσαι καλύτερος, και σαν άνθρωπος και σαν επιχείρηση. Μπορείς να αξιολογήσεις καλύτερα καταστάσεις και να πάρεις καλύτερες επαγγελματικές αποφάσεις. Σε 5 χρόνια από τώρα θέλουμε το useberry να είναι μια επιχείρηση που θα εξυπηρετεί πελάτες από όλο τον κόσμο και θα συμβάλει, με τον τρόπο του, να υπάρχουν ψηφιακά προϊόντα που θα προσφέρουν στους χρήστες τους την καλύτερη δυνατή ψηφιακή εμπειρία.
Ευκαιρίες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Η κρίση δημιουργεί καταστάσεις, οι οποίες δεν είναι επί του παρόντος να αναλύσουμε. Η κρίση όμως σε οπλίζει με δύναμη και θέληση να αρπάξεις όσες περισσότερες ευκαιρίες σου παρουσιαστούν. Δεν γνωρίζουμε εάν είμαστε και οι πιο κατάλληλοι στο να δίνουμε συμβουλές, αλλά αν έπρεπε να πούμε κάτι σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας θα του λέγαμε να έχει πάθος για την δουλειά του και σίγουρα θα βρει τον δρόμο του.