Μας μιλάει για την MANTILITY, που απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα διαχρονικό αξεσουάρ προσιτής πολυτέλειας.
Είσαι για πολλά χρόνια project manager σε έναν μεγάλο οργανισμό του ευρύτερου δημοσίου τομέα και έχεις την διαχείριση μεγάλων εμβέλειας αναπτυξιακών έργων. Ένα βράδυ συζητάς με φίλους για τη δυναμική του Ελληνικού Design και για το πώς μπορείς να συνδυάσεις την τέχνη με τη μόδα με επίκεντρο πάντα στον σχεδιαστή και το έργο του. Στην συνέχεια μπαίνει μια ιδέα στο μυαλό σου για την υλοποίηση μιας διαδικτυακής γκαλερί μαντιλιών που θα αποτελεί μια πλατφόρμα έκφρασης σχεδιαστών αλλά και προώθησης πρωτότυπων έργων. Αφήνεις την δουλειά σου και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Η Βασιλική-Ζαφειρία Υψηλάντη μας μιλάει για την MANTILITY που φιλοδοξεί να εδραιωθεί ως η πρώτη διαδικτυακή γκαλερί που σε συνεργασία με Έλληνες σχεδιαστές θα δημιουργεί, θα παράγει και θα εμπορεύεται υψηλής ποιότητας μεταξωτά μαντίλια. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Έχοντας την τύχη και τη χαρά να έχω πολλούς φίλους από τον χώρο των τεχνών και της δημιουργικής βιομηχανίας εν γένει, απογοητευόμουν από τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τόσο στην πρόσβαση σε κανάλια προβολής και διανομής όσο και στην εμπορική αξιοποίηση των δημιουργιών τους. Παράλληλα, ελκυόμουν ιδιαίτερα από εκείνα τα αντικείμενα ένδυσης τα οποία αντικατοπτρίζουν την πραγματική ποιότητα χωρίς να χάνονται στο πέρασμα του χρόνου που επιβάλλει η σύγχρονη γρήγορη μόδα. Έτσι, με όλες αυτές τις σκέψεις και τους προβληματισμούς, η ιδέα ξεκίνησε ένα βράδυ συζητώντας με φίλους για τη δυναμική του Ελληνικού Design και για τον συνδυασμό της τέχνης με τη μόδα με επίκεντρο τον σεβασμό στον σχεδιαστή και το έργο του. Οι προσδοκίες που έχουμε από την αρχή του εγχειρήματος είναι να δημιουργηθεί μια διαδικτυακή γκαλερί μαντιλιών που θα αποτελεί μια πλατφόρμα έκφρασης σχεδιαστών αλλά και προώθησης πρωτότυπων έργων, προσφέροντας μεταξωτά μαντίλια προσιτής πολυτέλειας. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια ανήσυχη συλλογικότητα, ένα κίνημα υποστήριξης νέων σχεδιαστών και μια σειρά από προϊόντα ένδυσης που ξεχωρίζουν για την ποιότητα και την αισθητική τους.
Η MANTILITY είναι μια νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να εδραιωθεί ως η πρώτη διαδικτυακή γκαλερί που σε συνεργασία με Έλληνες σχεδιαστές θα δημιουργεί, θα παράγει και θα εμπορεύεται υψηλής ποιότητας μεταξωτά μαντίλια. Η καινοτομία της MANTILITY, που συνιστά και τη διαφορά της με τις υφιστάμενες πρωτοβουλίες και επιχειρήσεις που εμπορεύονται μετάξι, είναι ότι έχει ως σκοπό να εκπροσωπεί πολλούς και διαφορετικούς καλλιτέχνες και σχεδιαστές από την Ελλάδα. Διαφορετικοί σχεδιαστές και καλλιτέχνες από ποικίλες κατηγορίες του Design (ζωγράφοι, αρχιτέκτονες, γραφίστες, κεραμίστες, σκηνογράφοι, καλλιτέχνες graffiti) παρέχουν στην γκαλερί τα έργα τους ώστε να «περαστούν» σε μεταξένιο καμβά. Κατόπιν, η MANTILITY τα τυπώνει ψηφιακά επάνω σε μαντίλια διαφόρων διαστάσεων τα οποία παράγονται στο Σουφλί από 100% υψηλής ποιότητας μετάξι. Το κάθε σχέδιο MANTILITY διατίθεται αυστηρά σε 200 μαντίλια, αριθμημένα και υπογεγραμμένα από τον εκάστοτε σχεδιαστή και, με την εξάντλησή του, δίνει τη σειρά του σε νέα σχέδια και νέους καλλιτέχνες να προσθέσουν τις δικές τους δημιουργίες στην γκαλερί της MANTILITY. Η MANTILITY απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα διαχρονικό αξεσουάρ προσιτής πολυτέλειας το οποίο συνδυάζει επιμελώς τη μόδα με την τέχνη. Οι «φορείς» των μαντιλιών μας αποτελούν ένα κοινό «συλλεκτών», οι οποίοι ταυτόχρονα γίνονται και πρεσβευτές της δημιουργικής συλλογικότητας.
To όραμά μας είναι η γκαλερί MANTILITY να καταστεί ένα σημείο συνάντησης, ένας νέος τόπος αυθεντικότητας, μια πολυδιάστατη εικαστική συλλογικότητα. Να γίνει η μεταξένια κλωστή που ενώνει την πανίδα και τη χλωρίδα με τους ανθρώπους, την τέχνη και τις τεχνικές τους. Ο πιο κοντινός μας στόχος είναι η ολοκλήρωση και το λανσάρισμα της διαδικτυακής μας gallery www.mantility.com και η λειτουργία του πρώτου Showroom-Gallery MANTILITY στην Καβάλα, μέχρι το τέλος του έτους. Βραχυπρόθεσμοι στόχοι της επιχείρησης είναι η προσέλκυση χρηματοδότησης μέσα από τη χρήση σύγχρονων εργαλείων χρηματοδότησης (η προσπάθειά μας ξεκίνησε μέσα από πλατφόρμα crowdfunding), οι συνεργασίες με αναγνωρισμένα ιδρύματα και φορείς των τεχνών και του design, η βελτιστοποίηση των λειτουργιών μας με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και η εδραίωση του brand σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μακροπρόθεσμός στόχος μας είναι η δημιουργία ενός «νέου δρόμου του μεταξιού» που θα μπορεί να συνεργάζεται με σύγχρονους καλλιτέχνες και σχεδιαστές σε όλο τον κόσμο. Αυτό σημαίνει επέκταση του κινήματος μας εκτός των ελληνικών συνόρων και συνεργασία με καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο δημιουργώντας αντίστοιχες πλατφόρμες προώθησης και εμπορικής αξιοποίησης των έργων τους σε διάφορες χώρες. Π.χ. MANTILITY @Spain, MANTILITY @Florida, κ.ο.κ.
Επί 13 χρόνια εργαζόμουν ως project manager σε έναν μεγάλο οργανισμό του ευρύτερου δημοσίου τομέα και διαχειριζόμουν μεγάλης εμβέλειας αναπτυξιακά έργα. Ως εκ τούτου, ήμουν συνηθισμένη να δουλεύω εντατικά, για πολλές ώρες της ημέρας, τόσο σε επίπεδο προσωπικό όσο και σε συλλογικό, έχοντας επιπλέον και την ευθύνη συντονισμού μεγάλων ομάδων συνεργατών. Σήμερα, στη MANTILITY, οι περισσότερες διαδικασίες και οι εργασίες τόσο σε επίπεδο προετοιμασίας όσο και σε επίπεδο υλοποίησης γίνονται κυρίως από εμένα. Ενδεικτικά, απαιτείται ο συντονισμός δεκατριών υφιστάμενων συνεργατών-δημιουργών αλλά και δεκάδων ακόμη σχεδιαστών που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον συνεργασίας για τα επόμενα σχέδιά μας, η προετοιμασία και η διαχείριση προμηθειών και παραγγελιών, η καθημερινή δημιουργία περιεχόμενου στα κοινωνικά δίκτυα, η βελτιστοποίηση του ηλεκτρονικού καταστήματος, οι δράσεις επικοινωνίας κτλ. Το project υποστηρίζεται φυσικά από πολύτιμους εξωτερικούς συνεργάτες όπως καλλιτεχνικούς συμβούλους, φωτογράφους, στυλίστες, νομικούς, makeup artists, digital marketers κ.ά.
Δεν θεωρώ ότι υπάρχουν ισχυρά κίνητρα για νέους επιχειρηματίες αλλά ούτε και κουλτούρα επιχειρηματικότητας στη χώρα. Πέρα από τα προφανή θέματα που σχετίζονται με τη φορολογία και το επίπεδο της σταθερότητας στη χώρα –και είναι πολλά και σημαντικά– απουσιάζει και η εύκολη πρόσβαση σε πόρους αλλά και σε τεχνολογικές λύσεις και εργαλεία. Η ίδρυση της εταιρίας δεν μας πήρε χρόνο και η αλήθεια είναι ότι δεν σκεφτήκαμε ποτέ να τα παρατήσουμε. Επιπλέον, σε επίπεδο επιχειρηματικής ανάπτυξης (εργαλεία χρηματοδότησης, στρατηγική ανάπτυξης κ.ά.), ιδιαίτερα σημαντική είναι η συνεχής επιστημονική υποστήριξη που έχει η MANTILITY από τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος Γεώργιο Θερίου. Αυτό όμως που μας «θλίβει» διαρκώς είναι το παράπονο για τον τρόπο αντιμετώπισης των επιχειρήσεων, τόσο σε επίπεδο θεσμών όσο και σε επίπεδο κοινωνίας, ειδικά συγκρίνοντάς μας με άλλα παραδείγματα του εξωτερικού. Προσωπικά, πιστεύω ότι η απουσία επιχειρηματικής κουλτούρας στην ελληνική κοινωνία είναι η πιο μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις, καθώς διατρέχει και τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και δημιουργεί σοβαρά αναχώματα στην επιχειρηματική ανάπτυξη, κυρίως ποιοτικά και δευτερευόντως ποσοτικά. Επίσης σημαντική πρόκληση αποτελεί η επιχειρηματική ηθική, που σε χώρες όπως η Ελλάδα όπου κυριαρχούν οι μικρές επιχειρήσεις, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί, να μετρηθεί αλλά και να αξιολογηθεί, με αποτέλεσμα πολλές σχετικές επιχειρηματικές λειτουργίες που στο εξωτερικό είναι τυποποιημένες και αυστηρά διαμορφωμένες, εδώ να υπολειτουργούν ή να απουσιάζουν.
Γυρνώντας πίσω στον χρόνο ίσως θα άλλαζα συγκεκριμένες επιλογές που σχετίζονται με το υψηλό κόστος της αρχικής επένδυσης και τις οποίες είχα κάνει στην προσπάθειά μου για το καλύτερο αποτέλεσμα. Ωστόσο, οι λάθος επιλογές αποτέλεσαν για όλη την ομάδα μια βιωματική μαθησιακή διαδικασία. Ο μη πειραματισμός και το περιορισμένο ρίσκο θα μπορούσε μελλοντικά να κοστίσει περισσότερο. Θα σας πω τι βλέπω με τα μάτια της καρδιάς και όχι με τα μάτια της λογικής. Βλέπω μια παγκόσμια πλατφόρμα με παραρτήματα της MANTILITY σε διάφορα μέρη του κόσμου και όλους όσους είναι μέρος του «Κινήματος MANTILITY» να βλέπουν μέρος του οράματός μας να πραγματοποιείται χωρίς να έχει γίνει καμία έκπτωση στις αξίες και τις αρχικές ιδέες μας.
Δεν ξέρω αν η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά ξέρω ότι η σύγχρονη ζωή και η δυναμική της είναι γεμάτη ευκαιρίες. Η Ελλάδα άλλωστε είναι σε τόσους πολλούς τομείς «πίσω» που έχει πολλά κενά που χρήζουν γεμίσματος από νέες επιχειρηματικές ιδέες και πρωτοβουλίες.Η συμβουλή που θα έδινα είναι να ερευνήσουν και να διαβάσουν όσο περισσότερα μπορούν για τα αντικείμενα που τους αρέσουν και τους ελκύουν, να συζητήσουν με ανθρώπους που σχετίζονται με παρόμοια αντικείμενα και τους εκτιμούν και, τέλος, να σκέφτονται και να δρουν με σεβασμό στον άνθρωπο και τη φύση, όσο κλισέ και να ακούγεται/διαβάζεται αυτό.
https://www.facebook.com/mantility/