Μας μιλάει για τους Netizens (NTZNS), που έχουν σαν σκοπό να συνδέσουν digital fashion designers, brands, influencers κάτω από την πλατφόρμα τους.


Στο παρελθόν είχα υπάρξει μέλος της Θερμοκοιτίδας Υποστήριξης Νεοφυών Επιχειρήσεων (Θ.Ε.Α.) λαμβάνοντας σημαντική υποστήριξη στο επιχειρηματικό πλάνο που είχα. Πάντα επισκέπτομαι το site της Θ.Ε.Α. για να δω τις νέες startup που φιλοξενεί. Ανάμεσα σε αυτές που έχει το 2021 είναι και οι Netizens (NTZNS), που έχουν σαν σκοπό να συνδέσουν digital fashion designers, brands, influencers κάτω από την πλατφόρμα τους. Μου κίνησε το ενδιαφέρον για να μάθω περισσότερα για αυτούς και για αυτό επικοινώνησα με τον Costantino Roselli για να μου απαντήσει σχετικά με την startup του. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.


Μια σειρά γεγονότων που ξεκίνησαν από το 2013 μέχρι το 2015, που ήταν η πρώτη σοβαρή συζήτηση πάνω στο ερώτημα «γιατί αφού όλοι δημιουργούμε ψηφιακό περιεχόμενο να χρειαζόμαστε φυσικά ρούχα;». Από εκείνο το αρχικό ερώτημα, μέχρι σήμερα που υλοποιήσαμε την ιδέα μας, υπήρξαν δεκάδες άλλα ερωτήματα και φυσικά πολλά εμπόδια. Τότε δεν υπήρχε η τεχνολογία να μπορέσεις να δημιουργήσεις ένα ψηφιακό ρούχο όπως σήμερα. Τώρα δημιουργούμε σε 2 εβδομάδες όλα τα δείγματα για μια ολοκληρωμένη collection σε 3D digital, χωρίς την ανάγκη φυσικών πόρων (υφάσματα, ραφτικά, κλπ) και την στέλνουμε κατευθείαν στην παραγωγή με μεγαλύτερη ακρίβεια στα μεγέθη, στο σχέδιο, στα πατρόν, στο fitting από τον παραδοσιακό τρόπο, στο 1/3 του κόστους. Σε αυτό το σημείο οδηγηθήκαμε από μια σειρά ερωτημάτων στα οποία θέλαμε να δώσουμε απάντηση, όπως «γιατί να ντύνεσαι με φυσικά ρούχα από τη στιγμή που το περιεχόμενο που δημιουργείς είναι ψηφιακό; Γιατί να μην μπορείς να φορέσεις ρούχα που αψηφούν τους φυσικούς κανόνες, ακόμα και τους κοινωνικούς, από τη στιγμή που ο ψηφιακός κόσμος σου δίνει την δυνατότητα να ντυθείς με ρούχα που κινούνται, αλλάζουν χρώμα και είναι φτιαγμένα από υλικά που δεν υπάρχουν ούτε στον περιοδικό πίνακα; Γιατί να μην μπορείς να δημιουργήσεις μια ταυτότητα στο προσωπικό σου avatar πέρα από την περιοριστική που σου δίνει η καθημερινότητα σου; Γιατί να χρειάζεται να χαλάς εκατομμύρια λίτρα νερού και άλλους φυσικούς πόρους για να δημιουργήσεις ρούχα που δεν θα φορέσεις πάνω από μια φορά;». Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα μας οδήγησαν στο να δημιουργήσουμε ένα digital fashion studio και γύρω από αυτό ένα multi-brand digital fashion retail store, μαζί με ένα μεγάλο αριθμό υπηρεσιών για brands, influencers, designers, digital fashion collectors και όλο το fashion eco-system. Με λίγα λόγια, θέλαμε να μεταφέρουμε το fashion στον ψηφιακό κόσμο και αργότερα στο metaverse δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο cocktail υπηρεσιών που θα μας το επιτρέπει.  Αυτό σημαίνει και το όνομα μας. Το logo μας, NTZNS, είναι η συντομογραφία της λέξης NETIZENS που σημαίνει citizens of internet (πολίτες του Διαδικτύου). 

 ntzns-digital-fashion-window-shop-copy

 
Οι Netizens (NTZNS) έχουν σαν σκοπό να συνδέσουν digital fashion designers, brands, influencers κάτω από την πλατφόρμα μας ξεκινώντας μια πορεία όλοι μαζί προς το μέλλον της ψηφιακής εποχής. Φιλοξενούμε τις ψηφιακές συλλογές από 3D Fashion designers και τις προωθούμε σε δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου (περιοδικά, influencers, fashion lovers, filmmakers, etc). Ο τρόπος είναι απλός. Επισκέπτεσαι την πλατφόρμα μας, επιλέγεις το ρούχο που θέλεις, ανεβάζεις τη φωτογραφία σου και σε δυο μέρες στην επιστρέφουμε με το ρούχο φορεμένο, ώστε να την ανεβάσεις στα social media σου. Οι designers μας έχουν πολλά οφέλη καθώς ανταμείβονται με ένα ειδικό πρόγραμμα με βάση την αγάπη του κόσμου για τις δημιουργίες τους, ενώ ταυτόχρονα έχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με διεθνείς influencers και brands που συνεργαζόμαστε. Αν είσαι περιοδικό, συνεργαζόμαστε στο να δημιουργήσουμε μαζί ένα ολοκληρωμένο editorial concept. Συνεργαζόμαστε με ανερχόμενα brands και designers παρέχοντας την υπηρεσία των ψηφιακών δειγμάτων, όπως ανέφερα στην αρχή. Χωρίς να μπαίνω σε λεπτομέρειες μειώνουμε το χρόνο (από 3 μήνες σε 2 εβδομάδες), και το κόστος δημιουργίας των δειγμάτων (στο 1/3), ενώ παράλληλα μειώνουμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις κατά 97%, αφού δεν χρησιμοποιούμε υφάσματα. Και σε δυο εβδομάδες το brand έχει τη συλλογή του έτοιμη για παραγωγή. Επειδή έχουμε όλη την ψηφιακή συλλογή του brand, δημιουργούμε όλο το προωθητικό υλικό που χρειάζεται για το marketing χωρίς την ανάγκη φυσικού συνεργείου παραγωγής (digital editorials, avatars, influencers, fashion shows, video production, etc). Τον επόμενο χρόνο, 2022, ετοιμάζουμε ένα μοναδικό digital showroom που αλλάζει το fashion business model όπως το ξέρουμε σήμερα.

 

ntzns-digital-luxury-dresses-copy


Ο στόχος μας είναι να ταυτίσουμε το όνομά μας με το digital fashion. Δηλαδή στο άκουσμα digital fashion κατευθείαν να σκέφτεσαι τους NTZNS. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα από digital fashion lovers, που θα μπορούν να συν-δημιουργούν και να απολαμβάνουν την απόλυτη ελευθερία που ο ψηφιακός κόσμος προσφέρει. Θέλουμε οι NTZNS να είναι ο χώρος που συμβαίνουν όλα και ο κόσμος να χαίρεται να βρίσκεται εδώ. Το όραμά μας είναι να συμβάλουμε μέσα από την πλατφόρμα στη βιωσιμότητα, την απόλυτη ελευθερία διαφορετικότητας (diversity) και συμπεριληπτικότητας (inclusivity), απόλυτα συστατικά για την εξέλιξη της κοινωνίας των ανθρώπων. Ας σκεφτούμε λίγο το πραγματικό όραμα της τεχνολογικής δύναμης, που είναι ένας κόσμος απόλυτα δικτυωμένος, χωρίς σύνορα, ταμπέλες και απαλλαγμένος από προκαταλήψεις. Εμείς θέλουμε να το κάνουμε πράξη. Γιατί πολύ απλά μπορούμε!
 
Αν ορίσουμε ως «παρελθόν» τη βιομηχανική εποχή όπου υπάρχει ένα εργοστάσιο\εταιρεία και η κοινωνία είναι τοποθετημένη γύρω από αυτό, και «μέλλον» την εποχή της συνδεσιμότητας όπου ο καθένας μας έχει ένα «εργοστάσιο» (industrial economy vs. connection economy), είναι η νύχτα με την ημέρα. Πρώτον, το γραφείο μας είναι ένα cocktail από hardware (desktop, laptop, smartphone), software και projects ανάλογα με το τί δημιουργούμε και που. Είμαστε μια ομάδα από 6 ανθρώπους που ζουν σε διαφορετικές χώρες και έχουμε πελάτες από διαφορετικές χώρες. Το website μας και τα social media είναι το σημείο αναφοράς μας, μαζί με τις αξίες μας, τις συνεργασίες μας και τους ανθρώπους που συναντάμε στο διαδίκτυο καθημερινά. Ο τρόπος σκέψης μας δεν είναι να αλλάξουμε κάτι, αλλά να δημιουργήσουμε κάτι διαφορετικό, όπου ο κόσμος θα το δει και θα το αγαπήσει.
 
Δεν νομίζω ότι χωράει η έννοια του επιχειρείν στην ελληνική νοοτροπία. Είναι εντελώς αντίθετα και συγκρούονται. Γι’ αυτό παράγουμε πολύ λίγους καινοτόμους επιχειρηματίες. Έχουμε μια πολύ αργή και βαριά σκέψη που δεν μας αφήνει ελεύθερους να τρέξουμε στο άγνωστο. Γιατί αυτό σημαίνει επιχειρηματίας. Κάποιος που πηγαίνει στο άγνωστο, παρατηρεί, ρωτάει συνεχώς «what if” και κάνει συνδυαστικές σκέψεις. Ο επιχειρηματίας ζει με τη σκέψη ότι «αυτό μπορεί να δουλέψει, αλλά μπορεί και να μην δουλέψει» και το κάνει. Η δική μας νοοτροπία είναι ταυτισμένη με το αποτέλεσμα κι όχι με την προσπάθεια. Υπάρχει ο φόβος της αποτυχίας. Οπότε δεν έχει να κάνει με τα κίνητρα, αλλά με το πως σκέφτονται οι άνθρωποι σε αυτό το χώρο. Εμείς κινηθήκαμε σε ιδιωτικά κεφάλαια (VC) και σε διεθνές επίπεδο.

 i-write-my-own-script-costantino-roselli-copy


Πιστεύω πως ό,τι ζούμε τα τελευταία 15 χρόνια είναι μια μετάβαση σε ένα διαφορετικό κόσμο. Έναν κόσμο που η τεχνολογία θα αποτελεί βιολογική εξέλιξη κι όχι απλά εργαλείο για να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερα. Επίσης πιστεύω πως αλλάζουμε μονάδα μέτρησης ευτυχίας. Μέχρι τώρα μετράμε τα πάντα με χρηματικές συναλλαγές και κατά κεφαλήν εισόδημα. Αυτό θα αλλάξει και το νέο νόμισμα θα λέγεται βιωσιμότητα. Συνεπώς οι επιχειρήσεις που αντιληφθούν τη τεχνολογία ως θεμέλιο για την δημιουργία του επιχειρηματικού τους μοντέλου και το μοντέλο τους χτιστεί πάνω στην βιωσιμότητα, τότε θα αποκτήσουν πολύ δυνατά θεμέλια για να μπορούν να αναπτυχθούν.Όταν λέω βιωσιμότητα δεν εννοώ μόνο το περιβάλλον, αλλά ό,τι έχει να κάνει με οικονομία, κοινωνία και ανθρώπους. Με βάση το παραπάνω δεν πιστεύω πως έχουν μέλλον επιχειρήσεις που προσφέρουν απλά προϊόντα όπου δήθεν μας καλυτερεύουν τη ζωή. Ο κόσμος έχει ανάγκη από δημιουργία, έμπνευση, ηγεσία κι όχι καθοδήγηση. Θέλει εταιρείες που έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και που δημιουργούν το αύριο όπως ο κόσμος το ονειρεύεται. Επίσης πιστεύω πως ο επιχειρηματίας οφείλει να έχει συνέχεια ρυθμισμένο το ρολόι του λίγο πιο μπροστά από αυτό της αγοράς. Κι αυτό σήμερα είναι πολύ δύσκολο, καθώς οι αλλαγές συμβαίνουν πολύ γρήγορα. Χρειάζεται να μπορείς να χτίζεις στρατηγικές που αλλάζουν και προσαρμόζονται γρήγορα, χρειάζεται περισσότερο πίστη και λιγότερο φόβος στις αποφάσεις, χρειάζονται συμμαχίες και εξωστρέφεια. Πρέπει να βλέπεις τον ανταγωνισμό ως φίλο γιατί προσφέρει στην αγορά που κι εσύ επιχειρείς και τον χρειάζεσαι σύμμαχο στην εκπαίδευση του κοινού για την ιδέα που προσφέρεις μέσα από το προϊόν σου, το μήνυμα που θέλεις να περάσεις.  
 
Δεν κοιτάζω ποτέ το παρελθόν. Το θεωρώ χάσιμο χρόνου, Ο Γκάντι είπε «Το μέλλον εξαρτάται από αυτό που κάνεις στο παρόν». Κάθε μέρα που ξυπνάω είναι η μέρα που θα αλλάξω το κόσμο. Που θα σκεφτώ από την αρχή. Κάθε μέρα σκέφτομαι αν είμαι ευτυχισμένος με αυτό που κάνω, κι αν όχι, απλά το αλλάζω. Όσο για το πως βλέπω τον εαυτό μου σε 5 χρόνια, είναι πολλά για να κάνεις προβλέψεις και λίγα μπροστά στις αλλαγές που έρχονται. Προτιμώ να επενδύω το χρόνο μου στο να δημιουργώ πράγματα που αντέχουν στο χρόνο. Όπως ο Γουίλιαμ Μπλέηκ είπε «Eternity is in love with creations of time”. Που σημαίνει πως ό,τι αξίζει να δημιουργηθεί χρειάζεται αφοσίωση και χρόνο για να αντέξει στην αιωνιότητα. Θέλω οι NTZNS να αποτελέσουν κομμάτι αυτής της δημιουργίας.

https://ntzns.com/
https://www.instagram.com/ntznsworld/