Μας μιλάει για την εφαρμογή nup το audio-based social app που συνδέει φοιτητές από διαφορετικές σχολές, που έχουν κοινά ενδιαφέροντα.


Με τον Θέμη Δρακωνάκη έχουμε μιλήσει ξανά πριν από μερικά χρόνια για το Self’it μία εφαρμογή η οποία σου επέτρεπε να μοιράζεσαι τις προσωπικές σου στιγμές όχι μόνο με τους φίλους σου αλλά και με άλλα άτομα, διαφορετικά σε κάθε περιοχή που πας, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να έρχεσαι στο προσκήνιο και να ξεχωρίζεις ανάμεσα στο πλήθος της κάθε διαφορετικής περιοχής. Πρόσφατα πληροφορήθηκα ότι μια νέα προσπάθεια τους η NUP, εξασφάλισε την πρώτη της χρηματοδότηση ύψους 250Κ ευρώ σε ένα γύρο που αύξησε την αξία της σε περισσότερο από 1Μ ευρώ. Για την NUP TECHNOLOGIES, την εταιρεία τεχνολογίας που ιδρύθηκε από τους Θέμη Δρακωνάκη , Σωτήρη Κανηρά, Κωνσταντίνο Ρέππα καθώς και την HANGOVER MEDIA, μιλήσαμε με τον Θέμη Δρακωνάκη. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

H NUP TECHNOLOGIES είναι μία εταιρεία τεχνολογίας που έχει σαν βασικό στόχο να επανεφεύρει τον τρόπο επικοινωνίας των φοιτητών σε όλο τον κόσμο. Σαν ομάδα, πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που γνωρίζει κάποιος στα φοιτητικά του χρόνια, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην μετέπειτα ζωή του. Στο πανεπιστήμιο, μπορείς να διαμορφώσεις φιλίες ζωής καθώς συνδέεσαι με άτομα που έχετε κοινό τρόπο ζωής για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αναπτύσεις σχέσεις ή ακόμα γνωρίζεις τους μελλοντικούς συνεργάτες με τους οποίους μπορεί να δουλέψεις στο μέλλον. Κάνοντας λοιπόν αυτή την επικοινωνία εύκολη, άμεση, διασκεδαστική και κυρίως “σπάζοντας” τους περιορισμούς της απόστασης του πραγματικού κόσμου, έχουμε μία μοναδική ευκαιρία να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται, επικοινωνούν και έρχονται σε επαφή με νέες κουλτούρες οι φοιτητές.

Η εφαρμογή nup είναι ένα audio-based social app που συνδέει φοιτητές από διαφορετικές σχολές, που έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Μέσα από την εφαρμογή, δημιουργούμε ένα digital φοιτητικό σύμπαν όπου οι φοιτητές μιλούν μεταξύ τους μέσα από live δωμάτια ήχου καθώς και chats. Κάθε φοιτητής έχει ένα avatar χωρίς να μοιράζεται προσωπικές πληροφορίες όπως στα παραδοσιακά social media. Αποτελεί ένα νέο τρόπο επικοινωνίας που συνδυάζει τις live ηχητικές συζητήσεις και την αποκλειστικότητα της φοιτητικής κοινότητας. Απευθύνεται αποκλειστικά σε φοιτητές καθώς για να γίνει κάποιος μέλος θα πρέπει να επιβεβαιώσει τη φοιτητική του ιδιότητα. Κάθε χρήστης λοιπόν, διαμορφώνει ένα avatar το οποίο αποτελεί την nup-προσωπικότητά του σε ένα online φοιτητικό σύμπαν. Στόχος του nup δεν είναι να συνδέσει το φοιτητή με άτομα που σπουδάζουν στο ίδιο πανεπιστήμιο αποκλειστικά ή με ανθρώπους που ήδη γνωρίζει, αλλά να τον φέρει σε επαφή με like-minded άτομα που μπορεί να σπουδάζουν σε άλλες σχολές ή πόλεις και πιθανότατα να μην γνώριζε ποτέ.

Μέσα από το nup, στοχεύουμε να δημιουργήσουμε ένα νεανικό μέσο επικοινωνίας, που θα μπει στην καθημερινότητα των φοιτητών παγκοσμίως. Σίγουρα στην εποχή που ζούμε, η online επικοινωνία προσφέρει περισσότερες δυνατότητες από πότε. Στο nup όμως, η μέχρι τώρα επιτυχία του (το launch της beta έκδοσης στην Ελλάδα έκανε 3000 ενεργούς φοιτητές να μιλούν περισσότερο από 3 ώρες ημερησίως μέσω της εφαρμογής), οφείλεται στο ότι δεν θέλει απλά να συνδέσει τυχαία άτομα online. Στοχεύει στο να συνδέσει αποκλειστικά φοιτητές, με κοινά ενδιαφέροντα που πηγαίνουν σε διαφορετικές σχολές. Η αποκλειστικότητα αυτή είναι που κάνει την πολύ μεγάλη διαφορά. Θέλουμε μέσα από το nup να δημιουργήσουμε αληθινές σχέσεις, φιλίες και συζητήσεις που πιθανότατα να μην γίνονταν το ίδιο εύκολα στον πραγματικό κόσμο. Άλλωστε η φωνή είναι ένα πολύ δυνατό μέσο καθώς μιλώντας ο κάθε χρήστης εκφράζει συναισθήματα, διάθεση και κάνει τελικά τον τρόπο επικοινωνίας πιο ειλικρινή από ποτέ.

Η δική μας ομάδα ξεκίνησε να δουλεύει μαζί όσο ήμασταν φοιτητές, οπότε ο τρόπος με τον οποίο δουλεύαμε καθημερινά είναι πάνω κάτω ο ίδιος. Σίγουρα πλέον, δεν είμαστε ένα φοιτητικό project αλλά μία εταιρεία η οποία έχει μετοχική συμμετοχή επενδυτών. Προσπαθούμε όμως να κρατάμε τη δημιουργικότητα μας και τον ενθουσιασμό που είχαμε από την αρχή. Δουλεύαμε εξ αποστάσεως οπότε δεν μας φάνηκε η αλλαγή που έγινε και το νέο μοντέλο που ακολουθήθηκε λόγω COVID.. Σαν early-stage startup, κάναμε πάντα πολλά παραπάνω πράγματα ο καθένας, μαθαίναμε από λάθη και εξελισσόμασταν μαζί. Επίσης, μάθαμε από την αρχή πόσο γρήγορα εξελίσσονται όλα και πόσο δεν άμεσα πρέπει να είναι τα αντανακλαστικά σε ότι έχει να κάνει με την αγορά ή τον ανταγωνισμό. Αυτό ίσως είναι κάτι που έχει αλλάξει σήμερα, στις σύγχρονες τεχνολογικές επιχειρήσεις σε σχέση με πιο παραδοσιακούς κλάδους, που ακολουθούσαν πιο σταθερά επιχειρηματικά μοντέλα.

Κάτι που συνηθίζουμε να λέμε μεταξύ σοβαρού και αστείου είναι ότι προφανώς και η Ελλάδα δεν είναι Silicon Valley οπότε πρέπει να την αντιμετωπίζουμε όπως έχει και να βρίσκουμε εμείς τις λύσεις που χρειαζόμαστε. Όλο το οικοσύστημα, παρουσιάζει σίγουρα πολλές δυσκολίες που δεν μπορώ να πω ότι ενθαρρύνει ιδιαίτερα τους νέους επιχειρηματίες, ειδικά στο κομμάτι των startups. Η γραφειοκρατία είναι πάντα ένα εμπόδιο, παρά τις προσπάθειες που γίνονται ώστε κάποιες διαδικασίες να εκσυγχρονιστούν. Απογοητεύσεις σίγουρα υπήρξαν αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να πω ότι σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε. Όσα χρόνια δουλεύουμε μαζί, ξέρουμε ότι καταφέρνουμε να βρούμε λύση σε κάθε πρόβλημα που παρουσιάζεται. Για παράδειγμα, όσο δεν μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε χρηματοδότηση, αναπτύξαμε ένα διαφημιστικό μοντέλο και συνεργαστήκαμε με brands που στοχεύουν στους φοιτητές. Επομένως, παρά τις δυσκολίες και το αρνητικό κλίμα που επικρατεί, λύσεις μπορούν να βρεθούν.

Η βασικότερη σύγχρονη πρόκληση, ειδικά στον τεχνολογικό κλάδο, είναι η ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται όλα καθώς και ο ανταγωνισμός. Τα πράγματα αλλάζουν τόσο γρήγορα που πρέπει συνεχώς να παρακολουθείς τις εξελίξεις και όχι να τις ακολουθείς απλά αλλά πάντα να προσπαθείς να δεις ένα βήμα πιο μπροστά και να αντιληφθείς το που θα κινηθεί η αγορά καθώς και οι μόδες που εμφανίζονται, πριν τον ανταγωνισμό.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, το “ταξίδι” στο χρόνο ακόμα είναι ανέφικτο. Βέβαια, η κβαντική φυσική προσπαθεί να μας πείσει για τη λεγόμενη σχετικότητα. Για να απαντήσω όμως σοβαρά, δεν μπορώ να πω ότι θα άλλαζα κάτι. Νιώθω πολύ τυχερός που μπήκα σε αυτό το χώρο σε μικρή ηλικία και κυρίως που γνώρισα την ομάδα που δουλεύω μαζί. Πολλές φορές, μετά από δύσκολες φάσεις που περνάμε, συζητάμε νοσταλγικά για κάποια παλιότερα βήματα και κάθε φορά καταλήγουμε στο ότι κάθε βήμα, πετυχημένο η αποτυχημένο, έπαιξε το ρόλο του για να φτάσουμε σήμερα ως εδώ. Όσο για το μέλλον, κανείς δεν ξέρει. Όπως είπαμε, όλα κινούνται εξαιρετικά γρήγορα οπότε οποιαδήποτε πρόβλεψη για τα επόμενα 5 χρόνια θα είναι κατά 99% άκυρη.

Η κρίση πάντα δημιουργεί ευκαιρίες και αυτό έγινε ξεκάθαρο με την έλευση της πανδημίας. Κατά τη διάρκεια του lockdown είδαμε πόσες νέες πλατφόρμες επικοινωνίας εμφανίστηκαν, πόσο γρήγορα κινήθηκε και προσαρμόστηκε η αγορά στο digital πεδίο, δημιουργώντας νέες δυνατότητες. Συμβουλές στην επιχειρηματικότητα δυστυχώς δεν υπάρχουν με την έννοια ότι δεν υπάρχει ένας μαγικός αλγόριθμος επιτυχίας. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι ακριβώς για αυτό τον λόγο, ο καθένας πρέπει να το κάνει με τον τρόπο του και να αναζητά μαθαίνοντας, το δρόμο που θα ακολουθήσει. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά, με άπειρες δυσκολίες, αναποδιές και αβεβαιότητα. Πρέπει κάποιος να διαθέτει υπομονή και επιμονή. Αλλά νομίζω το βασικότερο χαρακτηριστικό που είναι απαραίτητο είναι η υπερμετρη αισιοδοξία. Μπορεί να ακούγεται ρομαντικό αλλά αν το σκεφτείτε έχει μεγάλη βάση καθώς χωρίς υπερβολική αισιοδοξία δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις όλη την αρνητικότητα που παρουσιάζεται συνεχώς.

https://www.nupapp.com

 nup1