Μας μιλάνε για την Phasmatic, που προσφέρει μοναδικές λύσεις φωτορεαλιστικής και πιστής 3D απεικόνισης, προεπισκόπησης και επεξεργασίας προϊόντων στο διαδίκτυο.
Η Phasmatic προσφέρει μοναδικές λύσεις φωτορεαλιστικής και πιστής 3D απεικόνισης, προεπισκόπησης και επεξεργασίας προϊόντων στο διαδίκτυο. To προιόν τους, Phasma3D, είναι άμεσα, και εύκολα, αξιοποιήσιμο από όλες τις εταιρείες λιανικού εμπορίου που επιθυμούν μία σύγχρονη αναβάθμιση των υπηρεσιών τους στην διαδικτυακή τους πλατφόρμα καλύπτοντας τις περιπτώσεις τόσο του παραδοσιακού e-shop όσο και των eCommerce marketplaces. Για την Phasmatic μιλήσαμε με τον Ανδρέα Βασιλάκη και Νίκο Βίτσα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπαν στον Παναγιώτη Λουκά.
Το ερέθισμα για την ίδρυση της Phasmatic, ήταν το κενό που υφίσταστε στην ελληνική αγορά γύρω από την 3D οπτικοποίηση και παρουσίαση προϊόντων διαδικτυακά. Αυτό, σε συνδυασμό με την πολύχρονη ερευνητική δραστηριότητα και εμπειρία της ομάδας μας στο χώρο των 3D graphics & Virtual/Augmented reality, μας έδωσε το έναυσμα να δημιουργήσουμε την υπηρεσία μας. Παρότι προερχόμενοι από τον ακαδημαϊκό χώρο, και άρα “νέοι” στον επιχειρηματικό στίβο, ξεκινήσαμε με υψηλές προσδοκίες, οι οποίες μέχρι τώρα έχουν επιβεβαιωθεί, μιας και έχουμε λάβει σημαντική αναγνώριση και διακρίσεις. Η startup μας έχει ανακηρυχθεί νικήτρια στον 13ο Διαγωνισμό Εnnovation στην κατηγορία “Research & Technology Innovation”, και παρομοίως έχουμε πάρει την 1η θέση στον 1ο Διαγωνισμό Καινοτομίας “XR Cosmos”, στο πλαίσιο του Προγράμματος ολοκληρωμένων εφαρμογών eXtended Reality.
Απευθυνόμαστε κυρίως σε εταιρείες λιανικού εμπορίου οι οποίες διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, και επιθυμούν μία σύγχρονη αναβάθμιση της παρουσίασης των προϊόντων τους, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία του χρήστη. Η μετάβαση προς την 3D τεχνολογία, θα αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των καταστημάτων τα επόμενα χρόνια. Η χρήση της επιτρέπει την βέλτιστή/ρεαλιστική οπτικοποίηση των προϊόντων, αναδεικνύοντας τα, και παρέχοντας στον χρήστη μια πλήρη εικόνα για το αντικείμενο που πρόκειται να αγοράσει. Έτσι ενισχύουμε την εμπιστοσύνη του χρήστη προς την εκάστοτε εταιρεία, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνουμε και μεγαλύτερη διάρκεια πλοήγησης στο διαδικτυακό κατάστημα (increased customer engagement). Αυτό δυνητικά μεταφράζεται σε αύξηση των πωλήσεων και σε μείωση των επιστροφών.
Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό μεταξύ φυσικών και διαδικτυακών αγορών. Πλέον ο τελικός χρήστης δεν θα χρειάζεται να επισκεφθεί ένα κατάστημα προκειμένου να δει συνολικά ένα προϊόν. Θα μπορεί να το επεξεργαστεί & να το εξατομικεύσει από την άνεση του σπιτιού του βλέποντάς από όλες τις πιθανές οπτικές γωνίες. Όραμα μας, είναι στο άμεσο μέλλον να επεκταθούμε και εκτός του φάσματος του ηλεκτρονικού εμπορίου, και να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία μας και σε επαγγελματικούς κλάδους όπως η βιομηχανία παιχνιδιών και αυτοκινήτων, σχεδιασμού και μηχανολογίας, πολιτισμικής κληρονομιάς, εσωτερικής διακόσμησης και 3D εκτύπωσης.
Φυσικά ο τρόπος εργασίας έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια, και η πανδημία ανέδειξε εμφατικά την ανάγκη αναβάθμισης των υπηρεσιών απομακρυσμένης εργασίας. Στην δική μας περίπτωση η μετάβαση ήταν σχετικά εύκολη. Η κεντρική ομάδα αποτελείται από 3 άτομα που είναι συνηθισμένα σε απομακρυσμένη επικοινωνία, συντονισμό και online συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ευρωπαϊκών εταίρων.
Η Ελλάδα έχει κάνει βήματα προς την μείωση της γραφειοκρατίας, και την παροχή κινήτρων για την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων δημιουργώντας ένα πλαίσιο ενημερωτικών δράσεων και χρηματοδοτικών ευκαιριών. Πάραυτα πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
Μία από τις σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις είναι το να καταφέρουν να αναδειχθούν και να παρουσιάσουν επιτυχημένα το προϊόν τους, μιας και γενικά υπάρχει μια τάση υπερπληροφόρησης του καταναλωτικού κοινού. Ταυτόχρονα όταν μιλάμε για Β2Β εταιρικές συνεργασίες, ειδικά σε μια post-Covid καθημερινότητα που έχει μεγαλύτερη αστάθεια, βλέπουμε μια τάση μείωσης της εμπιστοσύνης προς νέες εταιρείες.
Δεν νομίζω να υπάρχει κάτι που θα αλλάζαμε στην πορεία της επιχειρηματικής μας σταδιοδρομίας, γιατί το χτίσιμο μιας ομάδας συνεργατών με ισχυρούς δεσμούς μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από μια διαρκή προσπάθεια βελτίωσης. Όσο δύσκολη και να είναι η πορεία, οι προκλήσεις είναι αυτές που τελικά σε ωριμάζουν και σε ισχυροποιούν πνευματικά. Τα επόμενα χρόνια φιλοδοξούμε να κατοχυρωθούμε ως κύριος πάροχος προϊόντων 3D τεχνολογίας προς εταιρίες λιανικού εμπορίου στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά.
Οι ευκαιρίες πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρξουν στο μέλλον. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τις αντιληφθούμε και να τις διεκδικήσουμε, γιατί δεν μπορούμε να περιμένουμε την δημιουργία ενός ασφαλούς και σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για να ξεκινήσουμε. Αυτό που θα μπορούσα να πω σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας είναι να έχει επιμονή, υπομονή και τεράστια αυτοπεποίθηση σε αυτό που θέλει να καταφέρει. Η επιτυχία κρίνεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από τους ανθρώπους που έχει αποφασίσει να συμπορευτεί σε αυτό το ταξίδι, οπότε να θυμάται πάντα ότι η επιχειρηματικότητα είναι ένα ομαδικό σπορ!