Η προθεσμία είναι στις 25 Ιανουαρίου 2016.


Η προθεσμία είναι στις 25 Ιανουαρίου 2016.

 

Τα τελευταία χρόνια, επικρατεί μια «κουλτούρα υπερβολής» όπου από τη μία πλευρά, η υπερπληθώρα της πληροφορίας έχει προκαλέσει ένα κύμα παθητικής κατανάλωσης και από την άλλη, έχει δώσει χώρο σε προηγουμένως αθέατες τάσεις και απόψεις να αναδειχθούν. Στις μέρες μας, μπορεί το Ποπ να προσδιορίζεται μέσα από likes, shares, tweets, views ή followers φανερώνοντας κατά κάποιον τρόπο τη δύναμη του πλήθους να διαμορφώνει τάσεις και νοοτροπίες, αλλά ταυτόχρονα αυτή η δυναμική φαίνεται να είναι εφήμερη καθώς ο πολιτισμός εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Υπό αυτή την έννοια, οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί Ποπ το 2015, μπορεί να μοιάζει ξεπερασμένο το 2016 και ούτω καθεξής.

 

Το 1963, ο Andy Warhol δήλωσε ότι «ο καθένας θα πρέπει να λειτουργεί σαν μηχανή» και ότι «όλοι πρέπει να αρέσουν σε όλους». Το να λειτουργούμε με μηχανικό τρόπο ή το να μας «αρέσουν» πράγματα σήμερα αποτελεί σχεδόν τυπική συμπεριφορά και μέρος της καθημερινής ψηφιακής ρουτίνας. Ο ψηφιακός πολιτισμός είναι παντού. Έχει αλλάξει τον τρόπο σκέψης, τη συμπεριφορά και τις συνήθειές μας. Η τεχνολογική κουλτούρα που παλαιότερα έμοιαζε παράξενη και απόμακρη είναι πλέον βασικό κομμάτι της ανθρώπινης δραστηριότητας από τη διασκέδαση, τον τρόπο ζωής, τη δουλειά έως την τέχνη και την πολιτική.

 

Οτιδήποτε ορίζεται ως Ποπ, χαρακτηρίζεται από την κουλτούρα του «εδώ και τώρα». Η ευχαρίστηση του να μοιράζεσαι την καθημερινότητα μέσα από διαδικτυακά περιβάλλοντα και ψηφιακές συσκευές υποδηλώνει ένα νέο τρόπο ζωής όπου οι συλλογικές ταυτότητες και οι ψηφιακοί εαυτοί διασταυρώνονται. GIFs, memes, selfies, viral videos, η διαδικτυακή αργκό καθώς και το να μοιράζεσαι, να ποστάρεις, να ανεβάζεις, να σχολιάζεις αποτελούν όλα πρακτικές της σημερινής πολιτισμικής συνθήκης.

 

Τι είδους ψηφιακό περιεχόμενο καταναλώνουμε και τι πολιτισμό δημιουργούμε; Πώς τροφοδοτούμε τις σημερινές ψηφιακές αγορές; Πόσο εφήμερη είναι η ψηφιακή ποπ κουλτούρα και πώς έχει επηρεάσει την καθημερινότητα μας; Τι είδους αισθητική έχει προκύψει και πώς η καλλιτεχνική κοινότητα ανταποκρίνεται σε αυτές τις νέες συνθήκες;

Με το κάλεσμα συμμετοχής, το φεστιβάλ καλεί την καλλιτεχνική κοινότητα να υποβάλει προτάσεις σχετικά με την έννοια του Ποπ στη ψηφιακή εποχή.

 

Το φεστιβάλ επιχειρεί να διερευνήσει τις διαφορετικές πτυχές της Ποπ κουλτούρας στη ψηφιακή εποχή, επικεντρώνοντας σε 5 διαφορετικές κατηγορίες:

 

Digital Aesthetics

Σε αυτή τη θεματική διερευνούμε την οπτική γλώσσα που έχει προκύψει από τις ψηφιακές τεχνολογίες. Pixels, glitch, memes, εικόνες που δημιουργούν οι χρήστες και ερασιτεχνικά βίντεο διευρύνουν τον οπτικό ορίζοντα.

 

Digital Technologies

Έξυπνες συσκευές, υπολογιστές, κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, εφαρμογές, drones και άλλες τεχνολογίες αποτελούν τόσο εργαλείο καλλιτεχνικής πρακτικής όσο και αντικείμενο κριτικής και σχολιασμού.

 

Digital Economies

Μέσα από τις ψηφιακές οικονομίες διερευνούμε τον κόσμο της ψηφιακής αγοράς όπου νέα ψηφιακά νομίσματα και νέες πρακτικές έχουν δημιουργηθεί από καλλιτέχνες, χάκερς, ακτιβιστές και διαδικτυακούς χρήστες.

 

Digital Identities

Με τις ψηφιακές ταυτότητες εξερευνούμε τις ποικίλλες ταυτότητες και τις υποκουλτούρες που έχουν διαμορφωθεί μέσα από τα ψηφιακά μέσα. Avatars, YouTubers, η κοινότητα DIY, τα ποπ πρότυπα, οι ποπ σταρς έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές κοινότητες που επηρεάζουν τον offline κόσμο.

 

Digital Music

Με σημείο αναφοράς την ηλεκτρονική μουσική εξερευνούμε τον ψηφιακό ήχο έτσι όπως έχει σχηματιστεί και επηρεαστεί από τα ψηφιακά μέσα του χθες, του σήμερα και του αύριο.