Τι είναι αυτό που κάνει τη νεολαία να αναζητά κινητά τηλέφωνα προ smartphone τεχνολογίας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC;
Στροφή στις συσκευές κινητών τηλεφώνων του παρελθόντος φαίνεται πως κάνει η νέα γενιά, καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC εταιρείες όπως η HMD Global, που εξαγόρασε τη φινλανδική κατασκευάστρια εταιρεία κινητών Nokia, εξακολουθούν να πωλούν εκατομμύρια συσκευές από την περίοδο κοντά στις αρχές του 2000.
Τα κινητά τηλέφωνα της προ smartphone τεχνολογίας καταγράφουν τα τελευταία χρόνια αύξηση πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, με αυτές να αφορούν τα λεγόμενα «feature phones», τα παραδοσιακά δηλαδή κινητά με αναδιπλούμενη ή συρόμενη οθόνη που διαθέτουν πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως το GPS ή η λειτουργία hotspot.
Σχολιάζοντας την αυξητική αυτή τάση στην αγορά, ο Χοσέ Μπριόνες, influencer και συντονιστής του subreddit, «r/dumbphones», δήλωσε στο CNBC: «Νομίζω πως μπορεί να το δει κανείς σε συγκεκριμένους πληθυσμούς της Gen Z που κουράστηκαν με τις οθόνες. Δεν ξέρουν τι συμβαίνει με την ψυχική υγεία και προσπαθούν να κάνουν περικοπές».
Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, το 2022, σχεδόν το 80% των πωλήσεων των feature phones προερχόταν από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ινδία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint Research. Η τάση αυτή στις πωλήσεις φαίνεται ωστόσο πως μετατοπίζεται, αφού η Gen Z στην Αμερικής επιλέγει όλο και περισσότερο κινητά παλιάς τεχνολογίας, χωρίς οθόνη αφής, GPS, WiFi και σύνδεση στο ίντερνετ.
«Στη Βόρεια Αμερική, η αγορά των συγκεκριμένων κινητών έχει παραμείνει σχετικά σταθερή. Όμως, μπορώ να τη δω να καταγράφει άνοδο 5% την επόμενη πενταετία, αν μη τι άλλο, βάσει των ανησυχιών δημόσιας υγείας που επικρατούν» αναφέρει στο ρεπορτάζ ο Πάτρικ Μούρχεντ, διευθύνων σύμβουλος της Moor Insights and Strategy.
Τα παραπάνω στοιχεία εξηγούνται χάρη στο γεγονός ότι όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι δηλώνουν πλέον αποστροφή στην κουλτούρα της διαρκούς συνδεσιμότητας, ενώ εμφανίζονται ιδιαίτερα κουρασμένοι – τόσο σωματικά, όσο και ψυχικά – από τη διαρκή έκθεση σε οθόνες κινητών και υπολογιστών. Η επιστροφή στα κινητά προηγούμενων γενεών σημαίνει και μια επιστροφή σε πιο παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας, όπως η απλή κλήση ή το μήνυμα, που δεν προϋποθέτει ωστόσο τη σύνδεση σε κάποιο κοινωνικό μέσο ή πλατφόρμα, που το βέβαιο είναι ότι αποσπούν για τα καλά την προσοχή του χρήστη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Η νέα γενιά μάλλον κάτι κάνει καλύτερα από τις προηγούμενες, που μοιάζουν να έχουν εγκλωβιστεί σε μια συνθήκη 24ωρης διαθεσιμότητας, που αφήνει λίγα περιθώρια ξεκούρασης του πνεύματος.