Η τάση που γίνεται εξαιρετικά δημοφιλής και στην Ελλάδα


Το vlogging είναι η νέα τάση στον κόσμο των βίντεο και προέρχεται από τον συνδυασμό των λέξεων video και blogging. Ουσιαστικά πρόκειται για μια υποκατηγορία των βίντεο που μπορεί να ανεβάσει κάποιος You Tuber, όποιος δηλαδή έχει το δικό του κανάλι στη δημοφιλή πλατφόρμα. Οσοι κάνουν vlogging, μιλούν στην κάμερα για ένα θέμα που γνωρίζουν ή που τους απασχολεί και οι χρήστες σχολιάζουν κάτω από το βίντεο συζητώντας το θέμα που θίγει ο vlogger. Οι vloggers όλο και περισσότερο αναζητούν το ιδιαίτερο στυλ και το ανάλογο περιεχόμενο προκειμένου να έχουν μεγάλη απήχηση ιδίως στα νεανικά κοινά, που αποτελούν και τον πυρήνα των χρηστών του διαδικτύου.

vlogging750.jpg Στην Ελλάδα, το διαδικτυακό κοινό είναι όχι μόνο το πιο πιστό αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας, αλλά διευρύνεται διαρκώς. Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία από τη στατιστική εταιρεία TNS για λογαριασμό της Google το 2016, το 82% των Ελλήνων χρηστών του internet επισκέπτεται το YouTube, το λιγότερο μία φορά το μήνα. Επίσης, από τους Έλληνες χρήστες που επισκέπτονται το YouTube σε καθημερινή βάση, τουλάχιστον 7 στους 10 το κάνουν αρκετές φορές την ημέρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, τα αγαπημένα θέματα των Ελλήνων είναι τα ψυχαγωγικά και ιδίως όσα σχετίζονται με μουσική, ταινίες και κωμικά σχόλια. Αρκετοί, ωστόσο, παρακολουθούν βίντεο που σχετίζονται με diy κατασκευές αντικειμένων διακόσμησης και φυσικά προϊόντα ομορφιάς, καθώς και συμβουλές μόδας και μαγειρικής.

Ένας συνηθισμένος τρόπος κέρδους για τους vloggers είναι μέσω της στοχευμένης διαφήμισης μέσα στο ίδιο το video. Κοινώς, κάποια εταιρία που ενδιαφέρεται να διαφημίσει ένα προϊόν που έχει σχέση με το θέμα του καναλιού, στέλνει το προϊόν της στον youtuber και αυτός κάνει κάποιο σχετικό video. Σημειώνοντας 100.000 views, για παράδειγμα, η εταιρεία γνωρίζει ότι έχουν δει το προϊόν 100.000 άτομα που είναι πολύ πιο πιθανοί πελάτες από το γενικευμένο κοινό της τηλεόρασης. Παρ’ όλα αυτά, για τους vloggers στη χώρα μας, τα περιθώρια κέρδους είναι σημαντικά πιο ελάχιστα από αντίστοιχα του εξωτερικού, ιδίως λόγω του περιορισμού της γλώσσας. Εξαιτίας αυτού, απευθύνονται σε ένα μικρότερο αριθμητικά κοινό, αυτό της Ελλάδας και της Κύπρου, απ’ ότι οι vloggers στις Η.Π.Α. και στη Μ. Βρετανία που μιλούν στην αγγλική γλώσσα και συνεπώς έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας και αντίστοιχου κέρδους.

Όπως υποστηρίζουν, μάλιστα, δημοφιλείς Έλληνες vloggers όπως η Seniora Elis, η AmiYami και η Μικρή Ολλανδέζα, με την κάθε μία να συγκεντρώνει πάνω από 130.000 εγγεγραμμένους χρήστες στο κανάλι της, τα χρηματικά ποσά που βγάζουν από τα views των βίντεο είναι πολύ λίγα και τα περισσότερα χρήματα είναι από τις χορηγίες.