Μπορεις να γίνεις εσύ ο καθημερινός «ήρωας» ή να παρακολουθήσεις άλλους, λιγότερο ή περισσότερο γνωστούς, και να ταυτιστείς μαζί τους...


Οι millennials είναι η γενιά που έζησε τη μετάβαση στην ψηφιακή ζωή. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την ευρεία χρήση των υπολογιστών, ο ψηφιακός κόσμος αντικαθιστά όλο και περισσότερο την ξεπερασμένη «αναλογική» ζωή μας. Μεγαλύτερο παράδειγμα σε αυτό είναι ο αθλητισμός. Όχι, το να κουνάς το ποντίκι δεν είναι αερόβια άσκηση. Και όχι, το Gaming δεν θα σε βοηθήσει να χτίσεις σώμα για την παραλία. Αλλά δεν θα κολλήσουμε και στις λεπτομέρειες... Η Σουηδία έχει ήδη αποδεχτεί το gaming ως άθλημα. Δεν είμαστε μακριά και από το να ενταχθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Κάπως έτσι φτάσαμε να χρησιμοποιούμε τον όρο E-Sports, ο οποίος θέλει να περιγράψει την διοργάνωση Πρωταθλημάτων Gaming σε επαγγελματικό επίπεδο.

Όπως και να 'χει, αν σε εκφράζει το gaming, το (ίσως) προβατόρικο ερώτημα της αντικατάστασης των πραγματικών αθλημάτων, είναι το τελευταίο πράγμα που θα σε ενοχλήσει. Είτε παίζεις με φίλους, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, αν αυτό σε γεμίζει με Θετική Ενέργεια, τότε τι άλλο θέλεις; Και, αν αυτό σε γεμίζει με εμπειρίες που θέλεις να μοιραστείς σε πλατφόρμες όπως αυτή του Positive Feed της Amita Motion (στην οποία έχουμε κι εμείς ανεβάσει αγαπημένες στιγμές από games), τότε σαφέστατα #toxeis...

Η μετάβαση

Οι μεγάλοι κάπου εδώ ξενερώνουν: Το «Ααα, εμείς κάποτε παίζαμε στην αλάνα, όχι στα κομπιούτερ», και το «δεν μπορώ να καταλάβω τι κάνεις όλη μέρα σε αυτό το χαζοκούτι» είναι οι κλισέ ατάκες που όλοι μας έχουμε ακούσει. Άντε τώρα να τους εξηγήσεις πως οι εποχές άλλαξαν. Πριν μερικά χρόνια βρισκόμασταν ακόμα στη μετάβαση. Σήμερα έχουμε περάσει στην άλλη άκρη. Και αυτό έγινε επειδή κάποιες εταιρείες κατάλαβαν ότι οι gamers έχουν ανάγκη από ένα community, μια ευκαιρία να αναδειχθούν και την αποδοχή του κόσμου όταν αυτοαποκαλούνται gamers.

Οι εταιρίες

Έτσι δημιουργήθηκε ο όρος E-sports. Σιγά σιγά, όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο, πουλώντας υπηρεσίες και προϊόντα ή διαφημίζοντάς τα. Αποτέλεσμα είναι η διαρκώς αυξανόμενη αγορά. Δεν τα λέω εγώ αυτά, τα νούμερα τα λένε. Σχετικές έρευνες έδειξαν ότι το κοινό του gaming αυξάνεται κατά 20% ανά έτος, ενώ τα έσοδα ξεπερνούν τα 300 εκατομμύρια ευρώ μόνο στην Ευρώπη. Τα νούμερα αυτά είναι ανάλογα και για την χώρα μας, η οποία σε αντίθεση με άλλους κλάδους εδώ δείχνει και αυτή μία πολύ ικανοποιητική ανάπτυξη.

Οι ομάδες

Φυσικά, από όλη την ιστορία δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι μεγάλες ομάδες. Και όταν λέμε ομάδες δεν εννοούμε απλά μία ομάδα 5-6 ατόμων που απλά έχουν ένα logo και το όνομα τους τυπωμένο στα μπλουζάκια τους. Μιλάμε για κανονικούς ομίλους, όπως ακριβώς είναι και οι ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Έχουν προπονητικές εγκαταστάσεις, χορηγούς, οπαδούς, καλοπληρωμένους παίχτες και προπονητή με πινακάκι που τους εξηγεί τη στρατηγική. Πολλές από αυτές μάλιστα διαθέτουν roster για πολλά διαφορετικά games. Kαι σιγά σιγά βλέπουμε και ομάδες που δραστηριοποιούνται στα γνωστά αθλήματα να κάνουν το άλμα στο gaming ακόμα και στην Ελλάδα. Βέβαια, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να φτάσουμε στο διοργανωτικό επίπεδο άλλων χωρών, αλλά τουλάχιστον διαθέτουμε πάρα πολύ ταλαντούχους παίχτες.

 Άντε, μπας και πάρουμε κάνα Ευρωπαϊκό και σε κάνα άλλο άθλημα. Το κορυφαίο είναι ότι ακόμα και οι εταιρείες στοιχημάτων έχουν στραφεί στα E-Sports αφού διαπίστωσαν το τεράστιο ενδιαφέρον που υπάρχει. Καλά, εντάξει.. Ζω για τη στιγμή που αυτή η γενιά θα γεράσει.

Το κοινό

Όπως φαντάζεστε, προς το παρόν το κοινό έχει μικρό μέσο όρο ηλικίας. Όχι και τόσο μικρό βέβαια όσο παλιότερα. Οι περισσότεροι gamers είναι από 18 εώς 25, ενώ δεν λείπουν και οι «παππούδες» τριαντάρηδες. Το κοινό αυτό λοιπόν δεν είναι μόνο ενεργητικοί gamers αλλά και παθητικοί. Δηλαδή, εκτός από το να παίζουν οι ίδιοι κάποιο παιχνίδι, απολαμβάνουν και να το παρακολουθούν. Άσε που για να τα παρακολουθήσει κανείς δεν χρειάζεται να πληρώνει συνδρομητική τηλεόραση, κάτι που συμβαίνει με τους περισσότερους μεγάλους αγώνες ποδοσφαίρου. Με τόσες διαφορετικές «ιντερνετικές» πλατφόρμες μπορούμε να παρακολουθήσουμε όποιο παιχνίδι θέλουμε, ακόμα και αν δεν είναι live. Γενικότερα, μπορείς να δεις ό,τι θες και όχι ότι έχει το πρόγραμμα. Μπορεις να γίνεις εσύ ο καθημερινός «ήρωας» ή να παρακολουθήσεις άλλους, λιγότερο ή περισσότερο γνωστούς και να ταυτιστείς μαζί τους. Κι αυτό δεν συμβαίνει μόνο στο gaming, άλλωστε, το ίδιο το μέσο, το internet, έχει στη φύση του τη δημιουργία κοινοτήτων και το interactivity. Μια τέτοια είναι και το Positive Feed της Amita Motion. Σου δίνει την ευκαιρία να μοιραστείς τη δική σου ιστορία μέσω ενός video. Να ανεβάσεις αυτό που σε εκφράζει, αυτό που σε έκανε να πέσεις και να σηκωθείς ξανά πιο δυνατός/ή και γενικά όλες τις ιστορίες «Θετικής Ενέργειας», από νέους που πιστεύουν ότι η Θετική Ενέργεια είναι γύρω μας, είναι μέσα μας, είμαστε εμείς οι ίδιοι. Εκεί θα δεις video από δεκάδες νέους που ασχολούνται με το gaming, και όχι μόνο, βέβαια. Και, μάλιστα, μπορείς να μαζέψεις Positive Points για να τα εξαργυρώσεις σε απίθανα δώρα!

Η εξέλιξη

Σίγουρα υπάρχει τεράστιο περιθώριο για την εξέλιξη των E-Sports στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτή την στιγμή βιώνουμε μόνο την αρχή αυτής της εποχής και ήδη βλέπουμε να διοργανώνονται αγώνες και πρωταθλήματα σε τεράστια γήπεδα με τεράστιες γιγαντοοθόνες και τεράστιους αριθμούς θεατών. Γενικά… τεράστια. Και όσο οι τεχνολογίες και το internet γίνονται πιο προσβάσιμα στους πληθυσμούς, τόσο θα βλέπουμε και συνεχή αύξηση του κοινού.

Βέβαια το ότι το gaming και τα E-Sports θα εξελιχθούν, δεν σημαίνει ότι ο φυσικός αθλητισμός θα καταργηθεί. Απλά θα του επιπροσθέσουμε και την ψηφιακή μορφή του. Είναι ωραίο που πλέον το αποδεχόμαστε και αυτό ως μία «άθληση» για το μυαλό και όχι ως μία χαζή ενασχόληση.

Το πιο ωραίο από όλα όμως είναι ότι μετά από τόσα χρόνια θα μπορέσουμε και εμείς επιτέλους να πούμε στην μάνα μας: «Στα ‘λεγα εγώ, δεν είναι χαζοκούτι». Μέχρι τότε, μπορούμε να μοιραστούμε όλοι αυτές τις ιστορίες στη νέα πλατφόρμα της Amita Motion, το Positive Feed. Μπορείς να μπεις και να δείξεις σε όλους ότι #toxeis, με ένα απλό κλικ

1.    Ανέβασε το video σου με μουσική, χορό, gaming ή με ό,τι άλλο σε κάνει να το’χεις και κέρδισε positive points.
2.    Αύξησε τα Positive Points σου ανεβάζοντας νέα video, κάνοντας video response σε άλλους ή κέρδισέ τα όταν κάποιος κάνει video response σε εσένα.
3.    Επισκέψου το upgrade room και χρησιμοποίησε τα positive points που έχεις συγκεντρώσει. Εκεί μπορείς να κάνεις upgrade επιλέγοντας ανάμεσα από τα πιο θετικά gadgets και εμπειρίες.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να πιστέψεις στον εαυτό σου, να πιστέψεις ότι είμαστε θετική ενέργεια και να δείξεις ότι #toxeis!

{youtube}Xzc9ZthZymA{/youtube}