Τώρα που βγήκε το δεύτερο μέρος της, ξανασκέψου...


Θα σου πω τα πράγματα ακριβώς όπως έγιναν, γιατί ξέρω ότι θα ταυτιστείς. Κάθομαι στον καναπέ μου χαζεύοντας κορμιά να πέφτουν στον Άγιο Δομίνικο, και κάπου εκεί μετά από ένα καλάθι, πέφτουν και οι διαφημίσεις. Εγώ, από την άλλη, πάω να σηκωθώ να βάλω λίγο νερό, αλλά λίγα δευτερόλεπτα μετά είμαι στην ίδια θέση. Έχω μείνει κόκκαλο να κοιτάζω την οθόνη της τηλεόρασης, όπου παίζει κάτι σα φιλμάκι. Πρόσωπα διαφορετικά και πολύχρωμα, burger, μονόκεροι, γλώσσες, μηνύματα, νότες, περνούν γρήγορα από μπροστά μου, ενώ κάποιος με ρωτάει "έμπαινες;". Τι φάση, αναρωτιέμαι, και δε σταματάω να αναρωτιέμαι, ακόμα και αφού έχω δει ότι πρόκειται για διαφήμιση των Goody's Burger House.

Είναι μακράν το πιο "σκαλωτικό" διαφημιστικό σποτ που έχω δει τον τελευταίο καιρό. Και αποδείχτηκε ότι δεν έχω μόνο εγώ αυτή την άποψη. Στο ίντερνετ έγινε ένας μικρός χαμός γύρω από αυτό. Κλασικά, χωριστήκαμε σε στρατόπεδα, και ξεκίνησε η μάχη. Ακολουθεί χαρακτηριστικός, περιεκτικός διάλογος:

-"Είναι προχώ"
- "Είναι αισχρό"


 

burgerspot.jpg


Πάνω από μισό εκατομμύριο views στο Youtube, χιλιάδες σχόλια. Οι μεν να λένε ότι είναι πρωτοποριακό και περνάει πολύ θετικά μηνύματα, οι άλλοι να λένε ότι είναι "δήθεν" και προσβάλλει την αισθητική τους. Εγώ, κάπου στη μέση, για να είμαι ειλικρινής.

Από τη μια, το "έμπαινες" το είχα απόλυτα συνδεδεμένο με το κλασικό ΕΜΠ1 που ακούγεται - και γράφεται - κυρίως από άντρες της παρέας, όταν μιλάνε για μια τύπισσα. Οπότε το μυαλό μου δεν είχε μεγάλη ευκολία να αποσυνδεθεί από τον σεξουαλικό συνειρμό. 

Από την άλλη, λίγο το σκηνικό με το παρκάρισμα πάνω στη διάβαση, λίγο το bullying και o ύμνος στη διαφορετικότητα, με έκαναν να λέω χμ, καλό! 

Παρέμενα, ωστόσο, κάπου στη μέση. Μέχρι σήμερα. Γιατί σήμερα είδα το νέο σποτ και ενώθηκε το παζλ, και συγγνώμη αλλά ένα respect δε φτάνει. Το νέο σποτ, λοιπόν, έχει ίδιες εικόνες και άλλη... φωνή. Αυτή τη φορά, δε με ρωτάει αν έμπαινα, αλλά αν έβγαινα.

Και λίγη ώρα αφού το είδα και έχω κάνει και τη σχετική επεξεργασία, ξεκίνησα να γράφω αυτό το κείμενο και καταλήγω στο να πω Μπράβο στα Goody's Burger House γι' αυτό το σποτ. Και εξηγούμαι. 

Μπράβο Νο1 γιατί με έκανε να σκεφτώ

Έχω βαρεθεί να βλέπω διαφημίσεις και να λέω, πω εντάξει φίλε, καταλάβαμε. Έχεις το καλύτερο προϊόν της αγοράς, τελείωνε όμως τώρα γιατί έχει μείνει κι ένας αγώνας στη μέση. H συγκεκριμένη διαφήμιση με έκανε να ασχοληθώ να βρω τι γίνεται, να συζητήσω, να προβληματιστώ. 

Μπράβο Νο 2 γιατί είναι φανταστική αισθητικά

Είναι προσεγμένη σε απίστευτο βαθμό. Έχει μοναδικά "καρέ", εκπληκτικά χρώματα και τρομερές λεπτομέρειες. Οκ, χρησιμοποίησα πολλά επίθετα, αλλά δε ξέρω πως αλλιώς να στο πω. Ή μάλλον ξέρω: Δες τη ξανά και ξανά! (hint: δες το σεντόνι που καλύπτει το ζευγάρι, πάτα pause σε κάποιες σκηνές).
 

couplehug.jpg

Mη σκέφτεσαι το σεξ, σκέψου μόνο την αγάπη. Για τα burger!
 

Μπράβο Νο 3 γιατί σπάει τα ταμπού

Ομοφυλόφιλοι, "μπιπ" στη λέξη σεξ (τρολ), κ@λοδάχτυλο, κορίτσια με εσώρουχα, γλείψιμο αγάλματος, bullying, ΑμΕΑ. Μιλάμε για μια διαφήμιση η οποία τόλμησε να μιλήσει για όλα αυτά σε 1 λεπτό και 34 δευτερόλεπτα. Θα μπορούσε απλά να διαφημίσει τα burger της. Δεν το έκανε.

Μπράβο Νο 4 γιατί περνάει τέλεια μηνύματα

Έμπαινες + έβγαινες. Ίδιες εικόνες, άλλη φωνή, μια προτροπή: να είσαι ο εαυτός σου. Να τολμάς να διεκδικείς το χώρο σου. Να βγαίνεις εκεί έξω με θάρρος. Να σκέφτεσαι πριν τη "μπεις" (στη διαφήμιση και στους γύρω σου). Και να ξεκολλήσεις το μυαλό σου από τα στερεότυπα (δες λεζάντα παραπάνω φωτογραφίας).

Μπράβο Νο 5 γιατί τα Goody's Burger House έκαναν πρώτα πράξη όσα λένε

Το σποτ μας προτρέπει να κάνουμε τολμηρά πράγματα, αφού τα έχει δοκιμάσει πρώτα ο δημιουργός του. Τα Goody's Burger House, μέσα από αυτή την καμπάνια, τόλμησαν αρχικά να τη "μπουν" στους κολλημένους. Και σε δεύτερο επίπεδο να συστηθούν σε όλο τον κόσμο ως εστιατόρια που αγαπούν τη διαφορετικότητα, τους νέους, τα burger. Μιλάνε τη φρέσκια γλώσσα, τολμούν, και δίνουν έμφαση στην λεπτομέρεια. 

Οh yeah, έμπαινα!