H Gen Z απελευθερώνεται από τα ταμπού!


Κάποτε το θεωρούσαν ντροπιαστικό κατάλοιπο των '00s, αλλά το τατουάζ στη μέση επιστρέφει δυναμικά. Όπως έγινε με τα crop tops, τα cargo παντελόνια και τα μικροσκοπικά κλιπ σε σχήμα πεταλούδας, οι Millennials το ξεκίνησαν… αλλά η Gen Z το απογειώνει. Η νέα γενιά επαναδιεκδικεί το “tramp stamp” με ξεκάθαρη πρόθεση: από σύμβολο slut-shaming το μετατρέπει σε έκφραση δύναμης και προσωπικού στιλ.

Τατουατζήδες σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ αναφέρουν ότι η ζήτηση για τατουάζ αυτά έχει εκτοξευθεί ξανά, ειδικά σε άτομα 19 έως 27 ετών — όσοι δηλαδή ήταν πολύ μικροί για να το προλάβουν στην πρώτη του φάση. «Επιστρέφουν, αλλά με άλλη αισθητική», λέει ο Adam Turley από το Vagabond Tattoo στο Hackney. «Βλέπουμε ακόμα πεταλούδες, λουλούδια και tribal επιρροές, αλλά πλέον είναι πιο “μαλακά”, μικρότερα και πολύ πιο λεπτοδουλεμένα.»

Η Gen Z Ξαναδίνει Δύναμη στο Tramp Stamp

Ξεχάστε τα χοντροκομμένα tribal από τα 2000s. Τα σημερινά «tramp stamps» είναι πιο ανάλαφρα με λεπτεπίλεπτες φράσεις, ουράνια σύμβολα, μινιμαλιστικές γραμμές — όλα με υπερλεπτές βελόνες. «Αυτές οι φράσεις που απλώνονται διακριτικά με λεπτές γραμμές έχουν γίνει διαχρονικό στιλ πλέον. Κάνουμε 10 τέτοια την εβδομάδα σε διάφορα σημεία του σώματος», προσθέτει ο Turley.

Ας μη ξεχνάμε ότι οι Millennials το ξεκίνησαν πρώτοι. Άνοιξαν το δρόμο για να μπορεί τώρα η Gen Z να επαναστατεί μέσα από αυτή την εκκεντρική τεχνική. Μετά την πρώτη φάση στα τέλη των '90s και αρχές 2000s, η μόδα του «tramp stamp» έσβησε απότομα. 

 

Και φυσικά, μέρος της «πτώσης» ήταν το ίδιο τους το όνομα — ένας υποτιμητικός, μισογυνιστικός χαρακτηρισμός που μετέτρεψε το τατουάζ σε ανέκδοτο. Αλλά η Gen Z δεν έχει χρόνο για τέτοιες παρωχημένες αντιλήψεις. Στη νέα του εκδοχή, το τατουάζ αυτό δεν έχει να κάνει με το σεξαπίλ, αλλά με την αυτοέκφραση. Είναι cute, έχει νοσταλγική διάθεση και μια δόση ειρωνείας — και αυτό ακριβώς είναι το point.

Αυτό που κάποτε θεωρούνταν «φτηνό», τώρα είναι… premium. Και η Gen Z δεν φοβάται να το κάνει δικό της.