Έργα που μαρτυρούν πολλά στοιχεία για τη πρακτική που ακολουθούσε στη ζωγραφική καθώς και τις επιρροές της
Δεν αγαπήθηκε (και συνεχίζει) να αγαπιέται τόσο, αδικαιολόγητα. Η Φρίντα Κάλο υπήρξε κάτι περισσότερο από μία πρωτοποριακή ζωγράφος, τα έργα της είχαν πάντα κάτι να πουν. Γνωστή για τις φεμινιστικές της ιδέες και έχοντας αφήσει πίσω ιδέες-κειμήλια, εκτός από τη συλλογή των έργων της, συνεχίζει να απασχολεί μέχρι σήμερα στην εποχή που τη πρωτοκαθεδρία έχει το Instagram και που οι σημαντικές ιδέες πάλλονται να επιβιώσουν.
Εκτός από τις αναζητήσεις μας στις μηχανές της google και τις περιηγήσεις που απολάυσαμε πριν λίγους μήνες όταν διάφορα μουσεία ανά τον κόσμο άνοιξαν διαδικτυακά τις πύλες τους για το κοινό (ανάμεσα σε αυτά και το μπλέ σπίτι της Φρίντα Κάλο), τώρα το μουσείο του Ντάλας οργανώνει μία μοναδική έκθεση για τις 7 Μαρτίου στην οποία θα παρουσιάσει τέσσερα έργα της Φρίντα Κάλο που δεν γνωρίζαμε μέχρι σήμερα καθώς και ένα σχέδιό της.
Φρίντα Κάλο, Sun and Life, 1947
Φρίντα Κάλο, Diego and Frida 1929 – 1944, 1944
Και κάπου εδώ αρχίζει το spoiler για όσα θα δούμε στην έκθεση. Ένα από αυτά πρόκειται για το έργο Diego and Frida 1929 – 1944, το οποίο θυμίζει κοχύλι, πάνω στο οποίο δεξιά αναγράφονται οι χρονολογίες γέννησης της Frida και του Diego και στο κέντρο απεικονίζονται τα πρόσωπα των δύο ενωμένα, σα να αποτελεί ο καθένας του προέκταση του άλλου. Εμείς δεν ήμασταν στο μυαλό της Φρίντα Κάλο, όμως, ενδεχομένως η καλλιτέχνιδα θέλησε να αναδείξει μέσα από αυτο το πορτραίτο τη μεταξύ τους έντονη σύνδεση.
Φρίντα Κάλο, Still Life with Parrot and Flag, 1951
Φρίντα Κάλο, View of New York (Dedicated to Dolores del Río), 1932
Ίσως δεν αποτελεί κανένα από τα τρία έργα που θα δούμε στην έκθεση τις πιο γνωστές αναφορές της Φρίντα Κάλο στη τέχνη της, όμως μαρτυρούν πολλά στοιχεία για τη πρακτική που ακολουθούσε στη ζωγραφική καθώς και τις επιρροές της.