Άρωμα Ελλάδας στον πιο αναγνωρισμένο θεσμό του κινηματογράφου
Ξεχνάμε εύκολα, καμιά φορά. Ξεχνάμε όλες τις καλές στιγμές που μας έχει προσφέρει ο ελληνικός κινηματογράφος. Όταν υπάρχει μια τεράστια βιομηχανία σαν το Χόλυγουντ, οτιδήποτε άλλο είναι εύκολο να παραγκωνιστεί από το ανθρώπινο μυαλό. Είναι λογικό και αυτό ισχύει ειδικά το πώς έχουν τα πράγματα αυτή την στιγμή στη showbiz. Με εκατοντάδες ταινίες να κάνουν πλέον πρεμιέρα κάθε μήνα, η «μπίζνα» του κινηματογράφου παίρνει άλλες διαστάσεις.
Αλλά τι συμβαίνει με την δική μας «Ελλαδίτσα»; Μη με παρεξηγείς, δεν χρησιμοποιώ το υποκοριστικό, υποτιμητικά. Αλλά συγκριτικά είμαστε πολύ «μικροί» δίπλα σε έναν κόσμο σαν το Χόλυγουντ. Αυτό φυσικά, δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε αντίκτυπο σε αυτό τον χώρο. Είτε τώρα, είτε παλαιότερα. Εδώ και δεκαετίες, ο ελληνικός κινηματογράφος αφήνει δειλά-δειλά το στίγμα του στην ιστορία του κινηματογράφου είτε από θρυλικές περσόνες όπως την Κατίνα Παξινού και την Μελίνα Μερκούρη, είτε μέσα από δημιουργικούς και ευρηματικούς σκηνοθέτες όπως τον Γιώργο Λάνθιμο. Τι έχει «παίξει» όμως στο ενδιάμεσο αυτών των δύο;
Δες παρακάτω την λίστα με τις ταινίες που έχουν ταξιδέψει μέχρι το Kodak Theater στο Λος Άντζελες και θα εκπλαγείς όταν συνειδητοποιήσεις πόση… Ελλάδα έχει περάσει από τον σημαντικό θεσμό των βραβείων Όσκαρ.
1944 Κατίνα Παξινού (κέρδισε το βραβείο Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Για ποιον χτυπάει η καμπάνα»)
1962 Ηλέκτρα (μπήκε στη λίστα με τις 5 υποψήφιες ταινίες, τελικά κέρδισε η γαλλική Les Dimanches de ville d'Avray)
1963 Τα κόκκινα φανάρια (μπήκε στη λίστα με τις 5 υποψήφιες ταινίες, τελικά κέρδισε η ιταλική 8½ του Φεντερίκο Φελίνι)
1965 Το χώμα βάφτηκε κόκκινο (μπήκε στη λίστα με τις 5 υποψήφιες ταινίες, τελικά κέρδισε η τσεχοσλοβακική Obchod na korze)
1977 Ιφιγένεια (μπήκε στη λίστα με τις 5 υποψήφιες ταινίες, τελικά κέρδισε η γαλλική La vie devant soi)
2010 Κυνόδοντας (μπήκε στη λίστα με τις 5 υποψήφιες ταινίες, τελικά κέρδισε η δανέζικη Hævnen)
2017 Ο Αστακός (βραβείο για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου)