O Ανδρέας Κύρκος είδε τη σειρά επιστημονικής φαντασίας του HBO Max, που βρίσκει τις ρίζες των κοσμογονικών του ερωτημάτων στη neon παρακμή του Blade Runner και τον κλειστοφοβικό τρόμο του Alien.
O Ανδρέας Κύρκος είδε τη σειρά επιστημονικής φαντασίας του HBO Max, που βρίσκει τις ρίζες των κοσμογονικών του ερωτημάτων στη neon παρακμή του Blade Runner και τον κλειστοφοβικό τρόμο του Alien.
Η άσβεστη αγάπη του Ridley Scott για την επιστημονική φαντασία και η αδιανόητη ενέργεια που διαθέτει για την ηλικία του (ο δημιουργός του Blade Runner κοντεύει τα 83) καθιστούν άξιο αναφοράς το Raised by Wolves και το ξεχωρίζουν από την ετήσια τηλεοπτική παραγωγή. Αν και έχουν περάσει δεκαετίες από την βροχερή neon παρακμή του αυθεντικού Blade Runnerκαι την αρχιτεκτονική κλειστοφοβικού τρόμου του Alien, στο Raised by Wolvesέχουν ποτίσει μερικά στοιχεία από εκείνα τα εμβληματικά φιλμ. Επίσης, το απασχολούν παρόμοια κοσμογονικά ερωτήματα.
Την ιστορία κουβαλάει με αξιοσημείωτη πειθώ η Amanda Collin στο ρόλο ενός καταστροφικού ανδροειδούς με το όνομα «Μητέρα» που εξολοθρεύει με ρομποτική προσήλωση όσους παραβιάσουν την αποικία της «οικογένειάς» του. Ένα θηλυκό πλάσμα που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε επουράνιο αρχάγγελο και φιγούρα βγαλμένη από το Metropolisτου Fritz Lang. Όσο προχωράνε τα επεισόδια, τόσο ξεδιπλώνονται τα κίνητρα των μηχανών, τα σχέδια των ταξιδιών που κάνουν οι ανθρώπινοι εξερευνητές, η διαπλανητική πλαστοπροσωπία και οι «ιεροί» σκοποί των δημιουργών και των δημιουργημάτων τους.
Στο τιμόνι της παραγωγής βρίσκεται ο Aaron Guzikowski (The Red Road) όμως ο Scott υπογράφει τα πρώτα δυο επεισόδια και δίνει τις ευλογίες του στα επόμενα. Παρά τα ζητήματα βιοηθικής που θέτει η σειρά (πιο εκλεπτυσμένα από το Westworld,είναι η αλήθεια) και παρά την αξιοποίηση της αιώνιας A.I. θεματικής, το κέντρο βάρους πέφτει σε έναν θρησκευτικό πόλεμο που μαίνεται. Επιπλέον, η Γη της επαγγελίας θεωρείται ένας νέος τόπος όπου η νέα γενιά θα μεγαλώνει χωρίς Θεό. Ενδιαφέρουσα και απρόσμενη αυτή η φιλοσοφική στροφή, παρά τα άφθονα θρησκευτικά σύμβολα που μάλλον υπονομεύουν την ευοίωνη υπόσχεση της αθεΐας.
Η κλιμάκωση της αφήγησης θα προσεγγίσει την ιστορία των νέων homo sapiens, με μια διεύθυνση φωτογραφίας που αποπνέει θειάφι και με τα επιστημονικά ευρήματα να είναι εξωγήινες ωοθήκες και μεταλλαγμένα τέρατα. Εκεί, όμως, που το αυθεντικό Alien ξεκίνησε από μια αποστολή ρουτίνας και κέντησε διαφορετικές υφές του κινηματογραφικού τρόμου μέσω της ευφυούς ροπής της ιστορίας του, το Raised by Wolves περικυκλώνεται εξαρχής από παχιά θεολογικά στρώματα και από μια «υπέρβαρη» μυθική αύρα «αιρετικού» στοχασμού.
Όταν η τεχνητή οικογένεια ξεκινάει μια νέα ζωή υπό την προστασία των ανθρωποειδών, αρχίζουν τα παράδοξα του σεναρίου. Ο στόχος της επανεκκίνησης στον κήπο της Εδέμ χωρίς την τυραννία της ιδέας του Θεού θα είναι δύσκολη και οι διαφορετικοί κόσμοι πολεμιστών και ζηλωτών θα συγκρουστούν. Υπάρχουν κάποιες στιγμές μεγαλείου όπου η σειρά θυμίζει την μετά-αποκαλυπτική απελπισία του Terminatorκαι άλλες που τα ειδικά εφέ στις μάχες το υποβιβάζουν σε κατηγορία Battlestar Galactica. Τουλάχιστον εδώ τα εφέ δημιουργούν κινηματογραφικούς συνειρμούς και δεν σκοπεύουν να σε στείλουν στην παιχνιδοκονσόλα να παίξεις τη μάχη που μόλις είδες.
Το σίγουρο είναι ότι το Raised by Wolvesδιαθέτει υψηλή αισθητική και το απολαμβάνεις καλύτερα αν προσπεράσεις τους γρίφους και τα φιλοσοφικά του ερωτήματακαι σταθείς στη χαζευτική διεύθυνση παραγωγής.