Ο ενδυματολόγος αποκάλυψε πώς έδωσε σύγχρονη προοπτική στα κοστούμια της ταινίας.
Το Wicked έφτασε στους κινηματογράφους και όσοι αγαπούν τα παραμύθια και τη μαγεία το έχουν εκτιμήσει ιδιαίτερα. O υποψήφιος για Όσκαρ ενδυματολόγος Paul Tazewell που ζωντάνεψε τον κόσμο του Wicked έδειξε ότι λίγοι καλλιτέχνες έχουν τόση ευελιξία στο DNA τους.
«Λατρεύω τις δουλειές εποχής και να λέω ιστορίες που συνδέονται με την ιστορία. Αυτό που με ενθουσίασε στο Wicked ήταν να σχεδιάσω έναν κόσμο με ρίζες σε σιλουέτες εποχής, αλλά με φαντασία», λέει.
Για το μνημειώδες έργο της μεταμόρφωσης της αγαπημένης επιτυχίας του Μπρόντγουεϊ σε δύο ταινίες, ο σχεδιαστής λέει ότι άντλησε μια πληθώρα έμπνευσης. Διατηρώντας την ουσία του show έβαλε το δικό του λιθαράκι σε αυτό, με μια νέα προοπτική. «Μείναμε πιστοί στην οπτική γλώσσα του έργου», λέει, «αλλά προσθέσαμε επίπεδα που αντικατοπτρίζουν τα συναισθηματικά ταξίδια των χαρακτήρων».
Δύο ξεχωριστά κοστούμια - το καπέλο μάγισσας Elphaba της Cynthia Erivo και το φόρεμά της από Emerald City - αντικατοπτρίζουν αυτή τη φιλοσοφία. «Παίρνω σχεδιαστικές αποφάσεις ειδικά για τον χαρακτήρα και την ιστορία τους, σκεπτόμενος ποιες επιλογές θα έκαναν και πώς αυτό σχετίζεται με την ταυτότητά τους», εξηγεί. «Για την Elphaba και την Glinda, όλα έχουν να κάνουν με την εξισορρόπηση της σχέσης τους και τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται τα κοστούμια τους μαζί τους», σε έναν κόσμο φωτεινών και σκοτεινών αντιθέσεων.
Το φουσκωτό φόρεμα της Glinda που φόρεσε η Ariand Grande και η χρήση του ροζ αποτίουν φόρο τιμής στην αυθεντική Glinda, Billie Burke, από το κλασικό The Wizard of Oz του 1939, ενώ τονίζουν πιο σύγχρονες έννοιες της θηλυκότητας. «Το ύφασμα έχει την ίδια ημιδιαφανή ποιότητα, αλλά του δώσαμε μια πιο γλυπτική, μοντέρνα ερμηνεία», λέει ο Tazewell. «Είναι όλα φανταστικά ρούχα, αλλά ήθελα να δημιουργήσω κάτι φρέσκο για αυτούς τους χαρακτήρες.»
Όταν έφτιαχνε την γκαρνταρόμπα της Elphaba, ο Tazewell πήρε περισσότερα ρίσκα, εμπνευσμένος από το σκοτάδι και την ατομικότητα του χαρακτήρα. Έχοντας συνεργαστεί με την Erivo στο Harriet (οι δυο τους μοιράζονται μια αγάπη για τη μόδα), ο Tazewell σημειώνει ότι «η Elphaba μπορεί να είναι περιθωριοποιημένη και εξοστρακισμένη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι της λείπει το προσωπικό στυλ. Ήθελα να κάνω πιο τολμηρές επιλογές για εκείνη — μια αντανάκλαση του εσωτερικού της κόσμου».
Ο Tazewell σημειώνει ότι μια κυρίαρχη φιλοσοφία των σχεδίων του είναι οι επιλογές που κάνουν αυτοί που τα φορούν. «Κάθε χαρακτήρας ζει αντικαθεστωτικά μέσα από την ιστορία του», λέει. «Οι ανάγκες του επηρεάζουν την επένδυσή μου στη δουλειά. Θέλω να συμπεράνω μια ποιότητα ζωής για αυτούς, που θα γίνει αληθινή μόλις ο ηθοποιός μπει στο κοστούμι και μπει πλήρως μέσα στο ρόλο».