Να τι θα κάνει ο αθλητικός κολοσσός με τα απούλητα παπούτσια που της έμειναν, έπειτα από τη λήξη της συνεργασίας της με τον Kanye West
Η adidas φαίνεται πως βρήκε επιτέλους ένα σχέδιο για να ξεφορτωθεί τα απούλητα YEEZYS της, έπειτα από μήνες συνεδριάσεων και σκέψης για την εξεύρεση της καλύτερης λύσης. Πιο συγκεκριμένα, στις 11 Μαΐου, ο διευθύνων σύμβουλος της adidas, Bjorn Gulden, δήλωσε στους μετόχους της ότι η εταιρεία θα πουλήσει το απόθεμά της με τα sneakers YEEZY, σχεδιασμένα από τον Ye ή Kanye West
αν θέλετε, δωρίζοντας τελικά τα έσοδα σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Η κίνηση έρχεται επτά ολόκληρους μήνες αφότου η adidas τερμάτισε τη συνεργασία της με τον Kanye West, ο οποίος κυκλοφόρησε το adidas YEEZY με τη γερμανική μάρκα υποδημάτων το 2015. Τον Οκτώβριο του 2022, η εταιρεία διέκοψε τους δεσμούς της με τον rapper, ως απάντηση στα πολλαπλά αντισημιτικά σχόλια που ο ίδιος έκανε κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων και στα social media.
https://www.instagram.com/p/CsG8SdgrwzW/
«Η adidas δεν ανέχεται τον αντισημιτισμό και οποιοδήποτε άλλο είδος ρητορικής μίσους», υποστήριξε η εταιρεία σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπό της εκείνη την περίοδο.
«Τα πρόσφατα σχόλια και ενέργειες του Ye ήταν απαράδεκτα, γεμάτα μίσος και επικίνδυνα, ενώ παραβιάζουν τις αξίες της εταιρείας μας για διαφορετικότητα και συμπερίληψη, αμοιβαίο σεβασμό και δικαιοσύνη».
Τα YEEZYS αποτελούσαν σχεδόν το 10% των ετήσιων εσόδων της adidas και η απόφαση της εταιρείας να διακόψει τους δεσμούς της με τον καλλιτέχνη φέρεται να κόστισε περίπου ένα δισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών στη βιομηχανία της μόδας. Η adidas παρήγαγε τα δικά της in-line αθλητικά παπούτσια YEEZY στις αρχές του 2023, καθώς η μάρκα YEEZY και τα προϊόντα που σχετίζονται με αυτήν εξακολουθούν να ανήκουν στον Ye (ο οποίος πρόσφατα πραγματοποίησε μια αυτοσχέδια επίδειξη μόδας YEEZY).
Εάν η εταιρεία κατέστρεφε το υπόλοιπο απόθεμά της σε απούλητα παπούτσια, με την αξία τους να εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 300 έως 500 εκατομμύρια δολάρια, θα είχε υποστεί τεράστιες οικονομικές ζημίες.
Ο Gulden διευκρίνισε ότι η adidas δεν θα καταστρέψει τελικά το απούλητο απόθεμα, μια πρακτική που χρησιμοποιούν ορισμένες μάρκες για να εξασφαλίσουν τη σπανιότητα των προϊόντων τους άρα και την υψηλή τους τιμή.
«Το κάψιμο δεν είναι η λύση», δήλωσε ο CEO της adidas. «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε με την πάροδο του χρόνου είναι να πουλήσουμε τμήμα αυτών των προϊόντων και στη συνέχεια να δωρίσουμε σε οργανισμούς που μας βοηθούν και που επίσης έχουν πληγωθεί από τις δηλώσεις του Kanye». Ο Gulden δεν διευκρίνησε ποιους οργανισμούς σκοπεύει να υποστηρίξει η εταιρεία με τα εν λόγω χρήματα.