Τι περιμένουν οι νέοι καταναλωτές από τις online εφαρμογές; Πώς ενσωματώνουν τα social media στην καθημερινότητά τους; 5 νέα στατιστικά δεδομένα δίνουν την απάντηση.


 

Είναι τόσο διαδεδομένη η χρήση του διαδικτύου και των social media που κάθε μήνα νέες έρευνες ρίχνουν φως στον τρόπο που τα χρησιμοποιούν ιδίως οι νέοι. Οι Millenials περνούν 11 ώρες ημερησίως έχοντας τα κινητά τους κολλημένα στο χέρι, με την ανταλλαγή μηνυμάτων και την κοινωνική δικτύωση να αποτελούν τις δύο δημοφιλέστερες δραστηριότητές τους μέσω κινητού. Σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα της Eurostat, 4 στους 10 χρήστες 13-33 ετών δηλώνουν εξαρτημένοι από τα social media και τα νέα στατιστικά στοιχεία που αποτυπώνουν περαιτέρω την κοινωνική συμπεριφορά των εφήβων και των Millenials καθώς και τις online προτιμήσεις τους.

 

#1. Στο 51% των χρηστών ηλικίας 13-33 τα likes τους προσφέρουν χαρά.

Να λοιπόν που ο online εθισμός εξηγείται. Οι νέοι καταναλωτές συχνά επικρίνονται για την εμμονική χρήστη των social media και το υπερ-sharing, αλλά αυτή ακριβώς η χρήση τους κάνει να νιώθουν πραγματικά καλά. Το online sharing απελευθερώνει υψηλές δόσεις ωκυτοκίνης, μιας ορμόνης που συνδέεται με το αίσθημα χαράς (σ.σ. οι επιστήμονες την χαρακτηρίζουν ως «ορμόνη της αγάπης»). Το 46% των 13-17 ετών και το 45% των 18-33 ετών δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους κάνουν να νιώθουν καλύτερα για τον εαυτό τους.

#2. Η πλειοψηφία των νέων χρησιμοποιούν τα social media όταν βλέπουν τηλεόραση.

Η χρήση μιας δεύτερης οθόνης στην κατανάλωση της ψυχαγωγίας είναι διάχυτη. Παρότι οι διαφημιστές συχνά θεωρούν ότι η χρήση του κινητού αποσπά την προσοχή από το παραδοσιακό marketing, αποδεικνύεται ότι όσοι βλέπουν τηλεόραση και παράλληλα χρησιμοποιούν social media όπως το Tweeter ή το Facebook, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να δουν παραπάνω φορές τη διαφήμιση του ίδιου προϊόντος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο πιο «εύκολος» διαφημιστικός στόχος αυτής της παράλληλης δραστηριότητας είναι οι γυναίκες (86%). 

5pososta750.jpg

 

#3. Πάνω από 3 στους 10 εφήβους χρησιμοποιούν λιγότερο τα social media που έχουν λογαριασμό και οι γονείς τους.

Είναι λογικό. Ανέκαθεν, στην ιστορία του ανθρώπινου είδους οι έφηβοι έψαχναν προσωπικό χώρο μακριά από τους γονείς τους, δίνοντας προτεραιότητα στον χρόνο που μοιράζονται με τους συνομήλικούς τους. Ειδικά τώρα με τη χρήση του διαδικτύου, αυτή η ανάγκη μεταφέρεται σε άλλο επίπεδο. Το 50% των χρηστών έως 17 ετών δηλώνουν ότι ανησυχούν για τα posts των γονιών τους στα social media, ιδίως εάν πρόκειται για αναφορές στους ίδιους. Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι οι έφηβοι χρήστες αισθάνονται σε τριπλάσιο ποσοστό περισσότερο-σε σχέση με τους γονείς τους- την ανάγκη να υπάρχουν κανόνες στο διαδίκτυο σχετικά με το είδος των πληροφοριών που μπορούν να μοιραστούν. Πάνω σε αυτό το δεδομένο στηρίχθηκε αρχικά το Snapchat, δηλαδή να μπερδεύει τους ενήλικες προκειμένου η πλατφόρμα να χρησιμοποιείται περισσότερο από τους εφήβους. 

#4. Οι περισσότεροι νέοι θα προτιμούσαν ένα μέσο δικτύωσης που επιτρέπει τη θέαση των posts μόνο από στενούς τους φίλους

Όταν λέμε οι περισσότεροι, εννοούμε 8 στους 10. Μιλώντας με ποσοστά, το 79% των Millenials προτιμούν την ιδιωτικότητα στα social media και αυτή η τάση που έχει αρχίσει να παρουσιάζεται περισσότερο την τελευταία χρονιά, κάθε άλλο παρά έχει παρουσιάσει σημεία κάμψης. Από τη στιγμή που το Facebook εισήγαγε τη δυνατότητα δημιουργίας κλειστών ομάδων, οι νέοι χρήστες στήνουν τέτοιες ομάδες όπου τα μέλη χρειάζονται άδεια για να συμμετέχουν. Η Eurostat επισημαίνει στην έρευνά της ότι οι χρήστες 14-17 ετών προτιμούν την επικοινωνία μέσω προσωπικών μηνυμάτων αντί για τα ορατά σχόλια κάτω από posts με τη δικαιολογία ότι «αφήνουν ίχνη».

#5. Το 38% των εφήβων και Millenials έχουν αναρτήσει σχόλια για brands

Από τη μια η σημαία της ιδιωτικότητας, από την άλλη το ανοιχτό sharing προϊόντων (αυτό λατρεύουμε στις έρευνες, έχουν μια τρέλα!). Ενώ οι νέοι καταναλωτές δείχνουν ευαίσθητοι κατά καιρούς για το πώς οι μάρκες εισβάλλουν-ιδίως με διαφημίσεις-στα social media, ένα σημαντικό ποσοστό δηλώνει ότι έχει κάνει αίτημα φιλίας ή ακολουθεί κάποιο εμπορικό σήμα. Δεδομένου ότι είναι πιο πιθανό να λάβουν υπόψη την γνώμη των συνομηλίκων τους για κάποια μάρκα, το sharing στα social media είναι ζωτικής σημασίας για τις βιομηχανίες. Το 54% δηλώνει ότι έχει αναρτήσει θετικά σχόλια για ένα προϊόν, ενώ το 22% αρνητικά. Το 55% ποστάρει για προϊόντα που έχει αγοράσει και συνήθως πριν περάσει 24ωρο από την απόκτησή του (ενθουσιασμός γαρ). Πάντως, είναι πιθανότερο να αναρτήσουν φωτογραφία του φαγητού τους παρά της τσάντας με τα ψώνια τους: Το 33% έχει δημοσιεύσει το πιάτο του, πριν το αδειάσει, ενώ το 22% έχουν μοιραστεί φωτογραφία από ένα καινούριο ρούχο τους-τις μισές φορές οι φωτογραφίες είναι μέσα από τα δοκιμαστήρια. Κατά τ’ άλλα κάτι μας έλεγαν πριν για ιδιωτικότητα…