Απευθυνόμαστε σε επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να δημιουργήσουν επικερδή ψηφιακά προϊόντα. Πιστεύουμε ότι το σύγχρονο, καινοτόμο software μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη.
Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. H LightBuzz είναι μια εταίρεια που πέρνει την ιδέα του πελάτη και την μεταποιεί σε σε προϊόν. Για τη LightBuzz μιλήσαμε με τον Βαγγέλη Πτερνέα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Όπως οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες, νιώθαμε την ανάγκη να κάνουμε κάτι δικό μας. Επιθυμούσαμε να θέτουμε εμείς τους κανόνες και να προσφέρουμε μια συγκεκριμένη ποιότητα σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Πριν την ίδρυση της LightBuzz, είχαμε γνώση της αγοράς, καθώς όλοι εργαζόμασταν σε πολυεθνικές εταιρίες (Intracom Telecom, Microsoft). Έχοντας περάσει από το corporate environment, θέλαμε να συνεχίσουμε αυτό που ξέραμε να κάνουμε καλά (τη δημιουργία software), αλλά με έναν τρόπο πιο άμεσο και πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών μας. Οι προσδοκίες μας δεν ήταν ποτέ υψηλές. Προτιμούσαμε να πατάμε στη γη και να διανύουμε βήμα-βήμα την επιχειρηματική διαδρομή. Δουλεύοντας σκληρά, καταφέραμε να πολλαπλασιάσουμε και τους πελάτες και το κεφάλαιο της εταιρείας.
Απευθυνόμαστε σε επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να δημιουργήσουν επικερδή ψηφιακά προϊόντα. Πιστεύουμε ότι το σύγχρονο, καινοτόμο software μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη. Εμείς ασχολούμαστε κυρίως με τη δημιουργία εφαρμογών ψηφιακής πραγματικότητας για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, smartphones και tablets. Χρησιμοποιούμε αισθητήρες όπως το Kinect και το Leap Motion προκειμένου να προσφέρουμε μια νέα εμπειρία και να ανοίξουμε νέους δρόμους σε νέες αγορές.
Το BodySnap, μία από τις πρώτες εφαρμογές που δημιουργήσαμε με αυτούς τους αισθητήρες, πραγματοποιούσε τρισδιάστατη σάρωση του ανθρωπίνου σώματος. Δοκιμάστηκε σε αθλητές του NCAA και ο πελάτης μας (μία startup εταιρία από τη Νέα Υόρκη) απέσπασε χρηματοδότηση 2 εκατομμυρίων δολλαρίων.
Το Orthosense, μια εφαρμογή που απευθύνεται σε ορθοπεδικούς, απέσπασε το πρώτο βραβείο (ύψους 50,000 δολλαρίων) στον παγκόσμιο διαγωνισμό της Intel πριν από έναν μήνα.
Το Mundobasket 2014 app, μια εφαρμογή virtual reality, δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Ισπανική μπασκετική λίγκα και έτρεξε τις ημέρες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μπάσκετ στην κεντρικότερη πλατεία της Μαδρίτης.
Στόχος μας είναι να δημιουργούμε καινοτόμο και επικερδές software για τους πελάτες μας. Παίρνουμε την ιδέα του πελάτη και την μεταποιούμε σε προϊόν. Εργαζόμαστε side-by-side με τους πελάτες μας και μαθαίνουμε τα πάντα γύρω από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Στη συνέχεια, με βάση την εμπειρία που έχουμε στο χώρο του software, προσπαθούμε να καλύψουμε ανάγκες και να λύσουμε προβλήματα. Δουλεύουμε, ως επί το πλείστον, με πελάτες από τις ΗΠΑ, την Μ. Βρετανία και τον Καναδά.
Ο τρόπους δουλειάς σε ένα software agency δεν έχει καμία σχέση με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις. Απασχολούμε συνολικά 5 άτομα. Κάθε εργαζόμενος μπορεί να δουλεύει από όπου θέλει. Δίνουμε μεγάλη ελευθερία και αυτό αποτελεί σημαντικό κίνητρο. Έχουμε παρατηρήσει ότι αυξάνεται τόσο η παραγωγικότητα, όσο και το κίνητρο των εργαζομένων. Φυσικά, κάτι τέτοιο συνεπάγεται διαφορετικό management από τη δική μας μεριά. Φροντίζουμε να θέτουμε συγκεκριμένους στόχους, ώστε να ξέρει ο καθένας επακριβώς τι πρέπει να φέρει εις πέρας. Αυτό είναι και το σημαντικότερο στοιχείο: κάθε εργαζόμενος γνωρίζει τι έχει να κάνει και μέχρι πότε πρέπει να το φέρει εις πέρας. Οι συναντήσεις μας γίνονται σε χαλαρό κλίμα, συνήθως με αφορμή κάποιο γεύμα ή μια κοινή δραστηριότητα. Η δουλειά είναι, πρώτα απ’ όλα, δημιουργία. Η εμπειρία μας έως τώρα δείχνει ότι έχουμε εργαζόμενους που χαίρονται να δημιουργούν. Άλλωστε, ποιος δεν θα ήθελε να εργάζεται με τις πιτζάμες του ή παρέα με το αγαπημένο του κατοικίδιο;
Η Ελλάδα ήταν ανέκαθεν εχθρική απέναντι στο επιχειρείν. Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζονται από το κράτος και από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας ως κάτι κακό ή ανήθικο. Στην Ελλάδα, όταν ακούμε «επιχειρηματίας», φανταζόμαστε έναν μοχθηρό τύπο με κουστούμι, πούρο και Μερσεντές, ο οποίος εκμεταλλεύεται τους εργαζομένους. Φυσικά, ξεχνάμε ότι επιχειρηματίας είναι ο οποιοσδήποτε βγάζει το μεροκάματο στηριζόμενος στις δικές του δυνάμεις – από τον περιπτερά μέχρι τον εφοπλιστή. Οι μικρές εταιρίες αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της παραγωγικής κοινωνίας. Δίνουν δουλειά σε ανθρώπους, δημιουργούν προϊόντα, φέρνουν φρέσκες ιδέες και πρακτικές. Μας πήρε περίπου έναν μήνα προκειμένου να ιδρύσουμε την επιχείρηση, ωστόσο αυτό είναι πταίσμα μπροστά στο γραφειοκρατικό και φορολογικό τέρας που συναντήσαμε στην πορεία. Από το κράτος δεν ζητήσαμε ποτέ ούτε χρήματα ούτε οποιαδήποτε υποστήριξη. Τρεφόμαστε από όσα βγάζουμε και, εν αντιθέσει με τον κοινό μύθο, οι σοβαρές εταιρίες πληρώνουν κανονικά τους φόρους τους.
Το μόνο που ζητάμε (μάταια) από το κράτος είναι να μην μπαίνει εμπόδιο σε κάθε μας βήμα. Όλη η αβεβαιότητα και αστάθεια του φορολογικού πλαισίου, σε συνδυασμό με τις αδίστακτες πρκατικές κάθε κυβέρνησης, λειτουργούν αποτρεπτικά: έκτακτες φορολογίες, υπέρογκες εισφορές, ανυπαρξία μηχανοργάνωσης, ελλιπής εξυπηρέτηση. Κανείς εχέφρων άνθρωπος δεν θα επένδυε σε μια τόσο αρρωστημένη κατάσταση. Άρα, κατά μία έννοια, είμαστε τρελοί.
Αν σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε; Ναι, το σκεφτόμαστε κάθε μέρα. Αλλά η ανάγκη μας για δημιουργία και οι επιτυχίες που ήδη έχουμε (παρά την δύσκολη περίοδο) υπερτερούν.
Σε παγκόσμια κλίμακα, η μεγαλύτερη πρόκληση για μια επιχείρηση είναι η ανάγκη για συνεχή καινοτομία. Ζούμε στον κόσμο του εφήμερου. Μια ιδέα που τώρα είναι αποδοτική, μπορεί να μην αξίζει τίποτε σε 2 χρόνια. Ο τρόπος που τώρα καλύπτεται μια ανάγκη μπορεί να ξεπεραστεί τον επόμενο μήνα. Η τεχνολογία προχωράει πιο γρήγορα από όσο μπορούμε να την απορροφήσουμε. Κάθε επιχείρηση πρέπει να εξελίσσεται, να αναπροσαρμόζει το πλάνο δράσης της και να κυνηγά νέες προκλήσεις. Συνεχώς. Ο ανταγωνισμός αυξάνεται ραγδαία – και μάλιστα από κάθε γωνιά της γης. Η στασιμότητα έγινε, πλέον, πολυτέλεια.
Η σύγχρονη επιχείρηση χρειάζεται συνεχώς να συνδυάζει τον νεανικό ενθουσιασμό με την εμπειρία. Είναι ο μοναδικός τρόπος ώστε να παραμείνει βιώσιμη, να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες και να έχει συνεχώς κέρδη. Ως γνωστόν, a rolling stone gathers no moss.
Γυρνώντας πίσω το χρόνο, θα τα κάναμε όλα διαφορετικά. Είμαστε άνθρωποι που μαθαίνουν από τα λάθη τους και δεν ωραιοποιούμε το παρελθόν. Αν είχαμε την σημερινή μας εμπειρία όταν ιδρύαμε τη LightBuzz, θα αλλάζαμε προταιρεότητες. Θα αποφεύγαμε κάποιες ανούσιες συνεργασίες και θα συνάπταμε κάποιες άλλες. Φυσικά, χωρίς εμπειρία δεν είναι εύκολο να κρίνεις τι αξίζει και τι όχι. Ένα πράγμα θα έμενε σίγουρα σταθερό: η διάθεση για δουλειά και δημιουργία. Το κίνητρο. Όταν υπάρχει κίνητρο, είναι πιο εύκολο να δουλέψεις 10 και 15 ώρες σε ημερήσια βάση. Και τα θετικά αποτελέσματα φαίνονται πάντα πιο όμορφα.
Η κρίση δεν δημιουργεί ευκαιρίες. Ευκαιρίες δημιουργούν μόνο οι σκεπτόμενοι άνθρωποι. Αν σε κάτι βοήθησε η κρίση ήταν στη συνειδητοποίηση ότι τα προβλήματα του κόσμου είναι σημαντικότερα από όσο νομίζαμε. Αυτά τα προβλήματα καλούμαστε να λύσουμε μέσω της παραγωγικής εργασίας μας. Τι θα συμβουλεύαμε κάποιον νεότερο;
Να επιλέξεις μια δουλειά που αγαπάς. Αν αυτό που θα κάνεις για όλη την υπόλοιπη ζωή σου δεν σε εξιτάρει, θα είσαι ένας κακός εργαζόμενος. Θα συμβιβάζεσαι με λίγα λεφτά, θα μισείς τη δουλειά σου και ο ελεύθερος χρόνος σου δεν θα έχει καμία ποιότητα. Αντ’ αυτού, διάλεξε έναν τομέα που σου αρέσει και προσπάθησε να γίνεις όσο καλύτερος μπορείς στο αντικείμενό σου. Πάντα υπάρχει δουλειά για τους καλούς επαγγελματίες. Αν είσαι κακός επαγγελματίας, όσα πτυχία κι αν αποκτήσεις δεν θα σε βοηθήσουν σε τίποτα.
Σε κάθε περίπτωση, όσο ζεις φρόντιζε να μαθαίνεις. Δεν θα γίνεις ποτέ τέλειος, αλλά θα γίνεσαι συνεχώς καλύτερος και πιο ανταγωνιστικός. Οι ανταγωνιστικοί άνθρωποι είναι πιο χρήσιμοι στους εργοδότες ή τους πελάτες τους. Όντας ανταγωνιστικός, ακόμα και αν φύγεις ή χάσεις μια δουλειά, θα είναι απείρως ευκολότερο να βρεις καινούργια.
http://lightbuzz.com