Μας μιλάει για το Twiddle, το οικοσύστημα υπηρεσιών για επαγγελματίες παραγωγούς περιεχομένου για πλατφόρμες όπως το YouTube και όχι μόνο.
Πρόσφατα βρέθηκα στην παρακολούθηση της τελικής φάσης του διαγωνισμού MIT Enterprise Forum Greece. Το επίπεδο των startup που διαγωνίστηκαν ήταν αρκετά υψηλό, και η επιλογή του τελικού νικήτη ήταν δύσκολη. Πέρα από την ιδέα της κάθε startup, μου είχε κάνει εντύπωση ο τρόπος παρουσίασης μια startup και το πόσο πίστευαν στην ιδέα τους. Καθώς έπρεπε να φύγω πριν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, μέσα μου έλεγα ότι εάν είναι κάποιος νικητής, θα ήταν η Twiddle, όπως και τελικά έγινε. Το Twiddle είναι ένα οικοσύστημα υπηρεσιών με κύριους χρήστες τους επαγγελματίες παραγωγούς περιεχομένου για πλατφόρμες όπως το YouTube και όχι μόνο. Για το Twiddle μιλήσαμε με τον Χρήστο Τσικούδα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Το ερέθισμα για τo όλο εγχείρημα ήρθε όταν παρατηρήσαμε την έλλειψη ικανοποιητικού ήχου στα βίντεο που αναρτώνται καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα βίντεο δεν είχαν ικανοποιητικό ήχο και τα ηχητικά εφέ απουσίαζαν τελείως παρόλο που ο ήχος είναι καίριος προκειμένου να συνδεθεί συναισθηματικά ο θεατής με το περιεχόμενο. Οι προσδοκίες που είχαμε στην αρχή ήταν να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή που επιτέπει στον καθένα να προσθέτει με πολύ απλό τρόπο μουσική και ποιοτικά ηχητικά εφέ σε μικρά βίντεο, προοριζόμενα για την πλατφόρμα του Twiddle άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αργότερα η εφαρμογή εμπλουτίστηκε με την ικανότητα αυτόμαστης αναζήτησης και τοποθέτησης κατάλληλης μουσικής ή/και ηχητικών εφέ κάνοντας χρήση τελευταίων τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η πλατφόρμα Twiddle απευθύνεται σε δημιουργούς οπτικοακουστικού περιέχομένου (Content Creators). Συγκεκριμένα, εξυπηρετούμε την αγορά των δημιουργών περιεχομένου όπως vloggers και influencers με δραστηριότητα σε YouTube, Vimeo, IGTV και όχι μόνο. Στους creators συμπεριλαμβάνονται επίσης και επαγγελματίες που εργάζονται σε studios, εταιρείες marketing, και πρακτοτεία content curation). Πρόκειται για μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά με μεγάλα περιθώρια κέρδους για τους δημιουργούς, κύριος στόχος των οποίων είναι η δημιουργία ποιοτικού υλικού.
Γρήγορα διαπιστώσαμε ότι υπήρχε ένα μεγάλο κενό σε αυτή την αγορά. Οι δημιουργοί αφιερώνουν πολλές ώρες για να αναζητήσουν, να εντοπίσουν και να προσαρμόσουν την κατάλληλη μουσική και ηχητικά εφέ για το βίντεό τους. Το όφελος που προσφέρει η πλατφόρμα μας σε αυτό το κοινό είναι η πρωτοπόρα μηχανή σύστασης που έχουμε αναπτύξει η οποία θα είναι διαθέσιμη έναντι συνδρομής, ως επαγγελματική διαδυκτική πλατφόρμα με την επωνυμία «Twiddle Studio». Έχει την δυνατότητα αυτοματοποίησης της προαναφερόμενης διαδικασίας ενσωματώνοντας παράλληλα άλλα εργαλεία. Οι υπηρεσίες μας είναι ήδη διαθέσιμες και μέσω δωρεάν εφαρμογής «Twiddle Mobile App» για smartphones η οποία στοχεύει δημιουργούς on-the-go και κοινούς χρήστες κοινονικών δικτύων . Μέσω ενός απλού και επαγγελματικά σχεδιασμένου περιβάλλοντος χρήσης, προτείνει μουσική για το βίντεο κάνοντας χρήση μιας απλουστευμένης έκδοσης της μηχανής σύστασης ήχων και μουσικής. Επιτρέπει έτσι στον οποιονδήποτε να δημιουργήσει περιεχόμενο υψηλού επιπέδου χωρίς κόπο.
Όλα ξεκίνησαν από την δημιουργία μίας τεχνολογίας που θα επιτρέπει στον οποιονδήποτε να δημιουργήσει ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό παραμένει και σήμερα θεμέλιο του οράματος της εταιρείας το οποίο εξελίσσεται καθημερινά με την προσθήκη της επαγγελματικής πλατφόρμας «Twiddle Studio». Εργαλείο σε αυτό τον αγώνα είναι η εφαρμογή τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης που δεν έχουν υιοθετηθεί ικανοποιητικά. Το όραμα υποστηρίζεται από μια σειρά στόχων που αποσκοπούν να κάνουν την εταιρεία κυρίαρχο παίκτη στην αγορά του content creation η οποία έχει έσοδα $4,8 δις και προβλέπεται να δεκαπλασιασθεί σε 8 χρόνια. Δουλεύουμε συστηματικά προκειμένουν να κατακτήσουμε μεγάλο μέρος της ανερχόμενης αυτής αγοράς, να εξαπλωθούμε διεθνώς (η εφαρμογή είναι ήδη διαθέσιμη σε περίπου 40 χώρες και 7 γλώσσες), και να επιτύχουμε δυνατό scaling. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ήδη πολύ θετικά ενώ τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε σημαντικές βραβεύσεις, με την κατάκτηση του 1ου βραβείου στους τελικούς του ΜΙΤ Enterprise Forum 2019 (διαγωνισμός με έδρα το γνωστό πανεπιστήμιο της Αμερικής), νίκη στο διαγωνισμό John Pappajohn Business Plan competition ανάμεσα σε 135 διαγωνιζόμενους, καθώς επίσης και την 3η θέση παγκοσμίως στην κατηγορία μας στον Παγκόσμιο Τελικό του “Get in the Ring” στο Βερολίνο ανάμεσα σε 150 Finalists προερχόμενοι από επί μέρους διαγωνισμούς σε 80 χώρες. Όλα τα παραπάνω αποτελούν απόδειξη ότι οι Ελληνες μπορούν να καταφέρουν πολλά, ενώ θεωρείται πλέον δεδομένο ότι μπορούν να ανταποκριθούν σε μια διεθνή αγορά λαο ανταγωνισμό.
Σαφώς ο τρόπος δουλειάς έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν, καθώς το διαδίκτυο προσφέρει αυτή τη δυνατότητα εξέλιξης. Είμαστε 10 άτομα, οι περισσότεροι στην Θεσσαλονίκη, ενώ ένα από τα ιδρυτικά μέλη μας και δυο από τους συνεργάτες ζουν στην Αθήνα. Όμως με τον κατάλληλο συντονισμό η συνεργασία φέρνει το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Η Ελλάδα δίνει κάποια κίνητρα για τους νέους επιχειρηματίες, και υπάρχουν επίσης τα Ευρωπαϊκά κονδύλια του Equifund που διαχειρίζονται εξειδικευμένες Ελληνικές εταιρίες. Υπάρχουν όμως σημαντικοί παράγοντες που δυσχεραίνουν την εξέλιξη μιας επιχειρηματικής προσπάθειας, όπως η υπέρμετρη φορολογία και γραφειοκρατία σε σχέση με πολλές χώρες του εξωτερικού. Κανουμε προσεκτικά βήματα, που εξαρτώνται και από την χρηματοδότηση που προσδοκούμε και λαμβάνουμε.
Σύγχρονες προκλήσεις είναι η δημιουργία πρωτοποριακών προϊόντων που καλύπτουν πραγρατικές ανάγκες σε παγκόσμιο επίπεδο. Το προϊόν πρέπει να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και ταχέως εξελισσόμενο ενώ πρέπει να υπάρχουν και οι κατάλληλες προϋποθέσεις/συνθήκες για το λανσάρισμα. Αναγκαίες είναι και οι πολύ συντονισμένες ενέργειες με στόχο τη σημαντική αύξηση κύκλου εργασιών (scaling) και η δυνατότητα ευελιξίας για γρήγορη προσαρμογή στις συνθήκες που δημιουργεί ο παγκόσμιος ανταγωνισμός. Αφιερώνουμε πολύ χρόνο και προσοχή στα παραπάνω.
Ξεκινώντας κανείς ένα τέτοιο εγχείρημα περνάει μέσα από πολλά στάδια, περιορισμούς, ζυμώσεις και βελτιώσεις, προκειμένου να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Είναι επομένως μια πορεία μέσα από διαπιστώσεις, λάθη, ανακατατάξεις. Είναι ένας συνεχής αγώνας δρόμου. Μεγάλο ρόλο παίζει και η εμπειρία, όταν υπάρχει, και οι συμβουλές από ειδικούς σε κάθε θέμα. Θέλω να πιστεύω ότι σε κάθε στάδιο πήραμε ως ομάδα σωστές αποφάσεις με βάση τα δεδομένα που είχαμε μέχρι τότε και γι’αυτό φτάσαμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. Μετά από διάστημα πέντε ετών, οραματίζομαι τα καλύτερα για μια εταιρεία με σημαντική διεθνή παρουσία και σε συνεχή ανοδική τροχιά που θα αποτελεί παράδειγμα της Ελληνικής καινοτομίας και των ικανοτήτων των ανθρώπων μας.
Σίγουρα η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες καθώς ανατρέπονται δεδομένα, ενεργοποιούνται δυνάμεις, και εμείς οι Έλληνες έχουμε εξαιρετικές δυνατότητες που φέρνουν το δημιουργείν και το επιχειρείν. Θα συμβούλευα κάποιον που βγαίνει στην αγορά εργασίας, να σκέφτεται ανατρεπτικά και να μην αντιγράφει αυτό που κάνουν οι άλλοι.