Μας μιλάνε για την REBORRN, που βοηθάει να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που φέρνει η ψηφιακή οικονομία στους μεγάλους οργανισμούς.
Το 2015 είχαμε διαβάσει την είδηση ότι "η Dentsu Aegis Network ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Mindworks, του μεγαλύτερου ανεξάρτητου digital agency στην Ελλάδα..... η εξαγορά της Mindworks σημαίνει το ξεκίνημα στην Ελλάδα ταυτόχρονα και των δύο digital brands του Group, της Isobar (global digital marketing agency) και της iProspect (global digital performance agency). Η Mindworks ιδρύθηκε το 2003 και έκτοτε παρέχει ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών με επίκεντρο το digital, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών digital marketing και στρατηγικής επικοινωνίας, δημιουργικού, performance, social και mobile. Οι Κώστας Μάντζιαρης και Γιώργος Βαρέλογλου, που αποτελούν και την ιδρυτική ομάδα της Mindworks, θα ηγούνται των brands iProspect και Isobar αντίστοιχα....". Το 2017 ανακοίνωσαν, προς έκπληξη αρκετών, την αποχώρηση τους από το σχήμα, και παράλληλα έκαναν γνωστό ότι σύντομα θα ξεκινούσαν κάτι καινούριο. Και το όνομα της νέας επιχειρηματικής τους προσπάθειας είναι Reborrn, που σκοπεύει να βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που φέρνει η ψηφιακή οικονομία στους μεγάλους οργανισμούς. Για την Reborrn μιλήσαμε με τον Κώστα Μάντζιαρη (Κ.Μ) και Γιώργο Βαρέλογλου (Γ.Β). Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπαν στον Παναγιώτη Λουκά.
Κ.Μ: Έχοντας διανύσει τα πρώτα μας επιχειρηματικά βήματα στο χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης, και μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της εταιρείας μας, το επόμενο μας εγχείρημα ήταν φυσική συνέχεια της ενασχόλησης μας με την τεχνολογία, το design και την ανάλυση δεδομένων. Είδαμε ότι οι μεγάλοι οργανισμοί σε όλη την Ευρώπη είναι σε μια διαδικασία ουσιαστικού ψηφιακού μετασχηματισμού, και οι εταιρίες που καλούνται να τους υποστηρίξουν σε αυτό το ταξίδι, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουν την κατάλληλη υποδομή σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία. Έτσι προέκυψε η REBORRN ένα υβρίδιο φτιαγμένο από επιχειρηματίες, designers, μηχανικούς και αναλυτές που στόχο έχει να καλύψει αυτό το κενό όχι μόνο σε επίπεδο συμβουλευτικής αλλά και πραγματικής υλοποίησης. Οι προσδοκίες μας όπως σε ότι άλλο κάνουμε δεν περιγράφονται από κάποιο μακρόπνοο στρατηγικό πλάνο που αποτυπώνεται σε τζίρους ή κέρδη. Ξεκινώντας στόχος μας ήταν να φτιάξουμε μια ομάδα ταλαντούχων ανθρώπων και να τους βάλουμε να δουλέψουν κάτω από μια στέγη με πάθος και όρεξη για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που φέρνει η ψηφιακή οικονομία σε μεγάλους οργανισμούς.
Κ.Μ: Η REBORRN απευθύνεται σε μεγάλους οργανισμούς που έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού τους. Μέσα από τέτοιες συνεργασίες επανασχεδιάζουμε το πως λειτουργεί ένας οργανισμός στην καθημερινότητα του, με αφετηρία τους ανθρώπους που τον απαρτίζουν με στόχο να μπορεί να αντιμετωπίζει αποτελεσματικότερα τις αλλαγές που φέρνει το εξωτερικό περιβάλλον. Για να γίνει αυτό απαιτούνται νέα μοντέλα δομών και δουλειάς, νέα τεχνολογικά εργαλεία αλλά και εκπαίδευση. Σαν δεύτερο πυλώνα έχουμε την εκμετάλλευση των δεδομένων με στόχο την αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων αλλά και την βελτιστοποίηση των διαδικασιών του οργανισμού. Μια ομάδα από Data Scientists και Data engineers υποστηρίζει τον οργανισμό στην διαδικασία της σωστής συγκέντρωσης των δεδομένων του οργανισμού σε ένα μέρος, την ανάλυση χρησιμοποιώντας έξυπνους αλγόριθμους αλλά και την σωστή οπτικοποίηση των δεδομένων που θα κάνουν τη διαδικασία λήψης απόφασης γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική. Τέλος ο τρίτος πυλώνας υπηρεσιών επικεντρώνεται στην συνδημιουργία νέων εμπορικών μοντέλων που συνήθως υποστηρίζονται από ψηφιακές πλατφόρμες. Από τον εκσυγχρονισμό μιας υπάρχουσας υπηρεσίας όπως το λανσάρισμα μιας έξυπνης λύσης συναγερμών μέχρι την δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων όπως το λανσάρισμα μιας υπηρεσίας σύγκρισης αεροπορικών εισιτηρίων που ολοκληρώνουμε αυτήν την περίοδο.
Γ.Β: Το όραμα μας προκύπτει από την παιδική σχεδόν πίστη μας ότι πάντα υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος να δουλεύουν τα πράγματα χρησιμοποιώντας τα δεδομένα, την τεχνολογία και το design. Ακούγεται τόσο απλό αλλά αυτό ακριβώς είναι που μας κινητοποιεί στη δουλειά μας η βαθιά πίστη ότι η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων. Ολοκληρώνοντας τον πρώτο χρόνο λειτουργίας μας έχουμε καταφέρει να φτιάξουμε μια εξαιρετική ομάδα ταλαντούχων ανθρώπων. Στόχος μας είναι η διεύρυνση αυτής της ομάδας με σκοπό την εδραίωση της REBORRN σε ηγετική θέση στις υπηρεσίες ψηφιακού μετασχηματισμού μεγάλων οργανισμών.
Γ.Β: Η τεχνολογία έχει λύσει αυτά τα ζητήματα, όπως το μπορούμε να δουλεύουμε απο διαφορετικές χώρες, εδώ και χρόνια καταργώντας σύνορα και πολλές φορές την ανάγκη φυσικής παρουσίας. Η ομάδα μας δουλεύει σαν ένα, παρόλο που έχουμε μέλη της να ζουν στην Ουκρανία, την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Για να το κάνουμε αυτό χρησιμοποιούμε ένα tech stack διαφορετικών εργαλείων για την επικοινωνία, το συντονισμό στη δουλειά, και το διαμοιρασμό αρχείων. Δεν κάνουμε κάτι διαφορετικό από χιλιάδες νέες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Κ.Μ: Δεν μας έδωσε κάποιο κίνητρο η πολιτεία ως προς την "βοήθεια" για την επιχείρηση, αλλά δεν ξέρω και αν αυτό είναι το ζητούμενο. Το ζητούμενο που προηγείται των κινήτρων είναι η σταθερότητα και μετά από μια περίπου δεκαετία οικονομικής κρίσης, διαφαίνεται ότι επανέρχεται. Η μεγαλύτερη πρόσκληση από την γραφειοκρατία είναι το πνευματικό κεφάλαιο στη χώρα, η έλλειψη ταλέντου και ο μεγάλος ανταγωνισμός για την απόκτηση του. Τέλος παρόλο που η φορολογία επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι από τις υψηλότερες ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ, μεγαλύτερο ζήτημα είναι το υπέρογκο κόστος των ασφαλιστικών εισφορών. Έχοντας πει όλα τα παραπάνω, δεν σκεφτήκαμε ούτε για μια στιγμή να τα παρατήσουμε.
Γ.Β: Θεωρώ ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η δυνατότητα τους να προσαρμόζονται σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Σήμερα περισσότερο από ποτέ με την εκθετική πρόοδο της τεχνολογίας και τις αλλαγές που αυτή φέρνει.
Γ.Β: Τίποτα διαφορετικό δεν θα κάναμε, εαν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο, χωρίς να σημαίνει ότι δεν κάναμε τεράστια λάθη. Μέσα από αυτά όμως μάθαμε, γίναμε καλύτεροι και οι αποτυχίες μας περισσότερο από καθετί ορίζουν αυτό που είμαστε σήμερα.
Κ.Μ: Δεν έχουμε ιδέα πως θα είμαστε σε πέντε χρόνια όταν δεν ξέρουμε καν πως θα μοιάζει ο κόσμος σε δύο χρόνια. Ελπίζουμε μόνο να έχουμε τον ίδιο ενθουσιασμό που έχουμε σήμερα, ακόμα και αν κάνουμε ριζικά διαφορετικά πράγματα.
Γ.Β: Τίποτα δεν είναι όσο εύκολο παρουσιάζεται. Σαν συμβουλή: Μην ακούτε τις συμβουλές σε μορφή quotes που κυκλοφορούν στο internet. Για κάθε ένα τέτοιο πετυχημένο υπάρχουν χιλιάδες αποτυχημένες προσπάθειες και πρέπει να είναι κανείς έτοιμος για άλλη μια.