Mας μιλάει για το Weship, την μεγαλύτερη πλατφόρμα αποστολών στην Ελλάδα.
Αντί εισαγωγής αναφέρω αυτό που διάβασα σήμερα σε όλα τα ειδησεογραφικά site: «Κατ… οίκον παράδοση δέματα στην ώρα σας από κούριερ τουλάχιστον μετά από ένα μήνα υπολογίζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)». Σε ένα έτος που «μάθαμε» τις έννοιες Lockdown, click away κτλ, οι καταναλωτές αντιμετώπισαν και πολλά προβλήματα στο θέμα παράδοσης των προϊόντων. Οι Ζαχαρτζής Γιώργος και Αυγενάκης Γιώργος δεν είναι χτεσινοί στον χώρο. Στο παρελθόν έχουν ξεκινήσει το https://deliverback.com υπηρεσία που χρησιμοποιείται από τους πελάτες των ξενοδοχείων προκειμένου να επιστρέψουν τα ξεχασμένα αντικείμενά τους, και το 2020 υλοποίησαν το WeShip.gr, που λύνει το πρόβλημα της επιλογής της σωστής εταιρείας ταχυμεταφορών για κάθε αποστολή πακέτου στην Ελλάδα. Για το WeShip.gr μιλήσαμε με τον Γιώργο Αυγενάκη. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
To weship.gr ιδρύθηκε με σκοπό να διευκολύνει την σύγκριση και επιλογή κουριερ και μεταφορικών εταιρειών. Έχοντας ξεκινήσει στο παρελθόν το https://deliverback.com υπηρεσία που χρησιμοποιείται από τους πελάτες των ξενοδοχείων προκειμένου να επιστρέψουν τα ξεχασμένα αντικείμενά τους, παρατηρήσαμε ότι πολλοί μας ρωτούσαν αν μπορούν να συγκρίνουν τιμές και να στείλουν δέματα από το σπίτι τους στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Έτσι αποφασίσαμε να δουλέψουμε στη δημιουργία μιας τέτοιας πλατφόρμας ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε θελήσει να στείλει δώρα, φαγητά, ρούχα κλπ. να μπορεί να βρει τον καλύτερο τρόπο για να το κάνει.
Η πλατφόρμα μας απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να στείλουν δέματα εντός και εκτός Ελλάδας. Μέσα από την πλατφόρμα μας μπορεί να γίνει εύκολα σύγκριση τιμών και υπηρεσιών έτσι ώστε ο να βρει κάποιος αυτό που του ταιριάζει. Μπορείτε λοιπόν να δείτε την υπηρεσία μας σαν μια μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών (όπως το skyscanner συγκρίνει τιμές αεροπορικών εταιρειών, έτσι το weship συγκρίνει τιμές κούριερ και εταιρειών μεταφορών).
Το όραμα του weship και της ομάδας μας είναι να γίνουμε το κεντρικό σημείο στο οποίο ξεκινάει κάποιος για να βρει τον καλύτερο τρόπο για να στείλει κάτι. Θα χτίσουμε δηλαδή την ομπρέλα η οποία θα βρίσκεται πάνω από όλους τους τρόπους μεταφοράς ενός αντικειμένου τόσο στην Ελλάδα όσο και το Εξωτερικό.
Όλοι πλέον έχουμε συνηθίσει στο remote στυλ εργασίας (ή τηλεργασία). Ειδικά στην περίπτωση τη δική μας όπου τα περισσότερα μπορούν να γίνουν είτε μέσω ενός laptop είτε μέσω τηλεφώνου, δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα στην μετάβαση αυτή. Η ομάδα μας αποτελείται από 5 άτομα, και διάφορους άλλους συνεργάτες. Ο συντονισμός γίνεται κυρίως μέσω slack και zoom ή ακόμα και από το τηλέφωνο πολλές φορές. Ακόμα και σε περιπτώσεις όπου κάποιο μέλος της ομάδας μας θα έπρεπε να βρίσκεται εκτός Ελλάδας, δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα επικοινωνίας. Σίγουρα το να καθίσουμε όλοι μαζί στο ίδιο γραφείο είναι κάτι πολύ διαφορετικό αλλά ακόμα και μέσω video conferencing μπορούμε να συζητήσουμε και να λύσουμε τα καθημερινά ζητήματα που μας απασχολούν
Σίγουρα υπάρχουν πολλά πράγματα που θα πρέπει να βελτιωθούν. Έχουν γίνει αρκετά βήματα το τελευταίο διάστημα προκειμένου να δημιουργηθούν κίνητρα και ευκαιρίες. Αλλά σίγουρα θα πρέπει να δημιουργηθούν περισσότερα εργαλεία και υποδομές προκειμένου να γίνει ελκυστικό τόσο από άτομα στην Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό να δημιουργήσουν Ελληνικές startup! Το οικοσύστημα σταδιακά αναπτύσσεται κάτι το οποίο μας γεμίζει με αισιοδοξία για το μέλλον.
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της τελευταίας δεκαετίας είναι να φτιάξεις ένα προϊόν το οποίο θα ξεχωρίσει και ο κόσμος θα αγαπήσει. Πλέον υπάρχουν εργαλεία και πληροφορίες online αλλά παράλληλα υπάρχουν και νέες startup που βγαίνουν στην αγορά κάθε μέρα! Οπότε είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να αξιολογεί τις ευκαιρίες και τον ανταγωνισμό. Τέλος οι σύγχρονες επιχειρήσεις πρέπει να έχουν στροφή προς την τεχνολογία, όποτε αυτό από μόνο του είναι challenge στο πως κάποιος χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες τεχνολογίες για να δώσει λύσεις.
Η προσπάθεια του weship.gr μας έχει μάθει πολλά το τελευταίο διάστημα. Σίγουρα κάναμε λάθη και αυτό είναι το καλύτερο κομμάτι, όταν φυσικά χρησιμοποιείς τα λάθη που κάνεις για να μάθεις και να προχωρήσεις. Έτσι λοιπόν πολλά πράγματα θα μπορούσαμε να τα ξεκινήσουμε διαφορετικά. Κάτι που μάθαμε είναι πόσο σημαντικό είναι να παίρνεις feedback από τους πελάτες πολύ νωρίς ακόμα και πριν τη δημιουργία του προϊόντος. Με αυτό τον τρόπο κερδίζεις πολύτιμο χρόνο και αποφεύγεις πιθανά λάθη! Μέσα στα επόμενα 5 χρόνια λοιπόν θα ήθελα να κάνω αρκετά λάθη, και να μάθω από αυτά, μεγαλώνοντας παράλληλα και ενισχύοντας τις επιχειρηματικές μου προσπάθειες.
Η κρίση σίγουρα δημιουργεί ευκαιρίες. Η συμβουλή που θα δίναμε σε όποιον βγαίνει στην αγορά εργασίας είναι να προσπαθήσει να γνωρίσει κόσμο, να μην φοβάται να στείλει ένα μήνυμα ή ένα cold email για να ζητήσει βοήθεια και συμβουλές από άτομα που έχουν προχωρήσει. Όλοι κάναμε λάθη και θα κάνουμε λάθη. Ειδικά στον κόσμο των startups είναι σίγουρο ότι θα γίνουν λάθη αφού για να καινοτομήσεις απαιτούνται αρκετά πειράματα. Όπως είπε ο Τόμας Έντισον <<Δεν απέτυχα. Απλά βρήκα 10.000 τρόπους που δεν δούλεψαν>>