Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρεώνει την Meta να κάνει αλλαγές στις υπηρεσίες της και να που μόλις έσκασαν τα νέα για συνδρομή της τάξεως των €9.99 το μήνα.
Όλα αλλάζουν στα social media όπως τα ξέραμε μέχρι σήμερα, μιας που Facebook και Instagram γίνονται πλέον συνδρομητικά στην Ελλάδα. Πριν όμως πάθετε εγκεφαλικό, ας ξεκαθαρίσουμε ότι αυτή η συνδρομή είναι φυσικά προαιρετική και απευθύνεται στους χρήστες των κοινωνικών μέσων που δεν επιθυμούν να εμφανίζονται διαφημίσεις όσο τα χρησιμοποιούν.
Αυτή η προαιρετική επιλογή συνδρομής ανέρχεται στα €9.99 ανά μήνα και θα προσφέρεται σε όλες της χώρες της Ευρώπης. Η εν λόγω κίνηση έρχεται από την πλευρά της Meta εξαιτίας των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για να αποφευχθούν περαιτέρω παρεξηγήσεις, η νέα συνδρομή των Facebook και Instagram δεν είναι το πολυσυζητημένο Meta Verified – που προσφέρει μπλε τικ και άλλα προνόμια – αλλά αφορά μόνο στην αφαίρεση του διαφημιστικού υλικού.
Μέσω browser, η εγγραφή θα κοστίζει €9.99 το μήνα, ενώ αν κάποιος εγγραφεί μέσω της iOS ή Android εφαρμογής, η συνδρομή θα ανεβαίνει στα €12.99 ανά μήνα εξαιτίας των τελών που επιβάλει η Apple και η Google. Η συνδρομή θα υποστηρίζει αρχικά και linked accounts, δηλαδή τη σύνδεση που μπορεί να κάνει κάποιος μεταξύ του Facebook και του Instagram του. Ωστόσο, από την 1η Μαρτίου του 2024 κάθε συνδεδεμένος λογαριασμός θα απαιτεί επιπλέον €6 (για συνδρομή μέσω PC) ή επιπλέον €8 (για iOS και Android).
Τόσο το Facebook, όσο και το Instagram θα συνεχίσουν να είναι προσβάσιμα δωρεάν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτή τη φορά λειτουργώντας με στοχευμένες διαφημίσεις.
Η νέα συνδρομή αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των ανησυχιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθούσε μέχρι σήμερα η Meta (βλ. μεταφορά στοιχείων ευρωπαίων χρηστών εκτός ΕΕ) για τη στόχευση διαφημίσεων και τη συλλογή δεδομένων. Με τους χρήστες να επιλέγουν πλέον μεταξύ της πληρωμής για την υπηρεσία που καταργεί τη στόχευση διαφημίσεων ή της δωρεάν χρήσης της υπηρεσίας, αλλά με συναίνεση στις πρακτικές συλλογής δεδομένων, η Meta κινείται πλέον σε έδαφος που υπολογίζει τους κανονισμούς που έχουν τεθεί από τους Ευρωπαϊκούς νόμους, όπως το πρόσφατο Digital Markets Act και το GDPR.
Η επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας τονίζει πως η Meta παραμένει πιστή στο «ad-supported Internet», ξεκαθαρίζοντας πως η νέα συνδρομητική επιλογή έρχεται ως αναγκαίο κακό λόγω των νομοθεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.