Τι ζητούν οι καταναλωτές και ιδίως οι νέοι; Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις και πώς διαμορφώνονται το 1ο εξάμηνο του 2016; Η απάντηση βρίσκεται εδώ.
Τι ζητούν οι καταναλωτές και ιδίως οι νέοι; Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις και πώς διαμορφώνονται το 1ο εξάμηνο του 2016; Η απάντηση βρίσκεται εδώ.
Όταν μια εταιρεία κυκλοφορεί στην αγορά ένα προϊόν ή υπηρεσία, ανεξάρτητα από τον τομέα στον οποίο ανήκει, έχει ένα και μοναδικό στόχο: Να το αγοράσει ο κόσμος. Για την επίτευξή του, οι οι εταιρείες χρησιμοποιούν ποικίλα εργαλεία συγχρονισμένα στις διεθνείς τάσεις όπως πχ. το digital marketing, συνδυαστικά με τις μελέτες που πραγματοποιούνται και τα δεδομένα που συλλέγονται αναφορικά με τις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών. Η δημοσίευση σχετικών ερευνών όπως των διεθνών εταιρειών πληροφοριών Euromonitor International και Mintel, καθώς και του Forbes, δείχνουν τις αγοραστικές τάσεις που διαμορφώνονται για το 1ο εξάμηνο του 2016, ιδίως στο ηλικιακό φάσμα των 20-35 ετών και τα βασικότερα δεδομένα που προκύπτουν είναι εξαιρετικά χρήσιμα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους ίδιους τους καταναλωτές. Επιλέξαμε τις 5 σημαντικότερες τάσεις και σας τις παρουσιάζουμε:
Trend #1: Χρόνος Αγοράς
Ιδιαίτερα οι νέοι καταναλωτές προσπαθούν να κάνουν outsourcing (δηλαδή να αναθέσουν τις εργασίες τους σε κάποιο μέσο) ποικίλες πτυχές της καθημερινότητάς τους προκειμένου να έχουν ποιοτικό ελεύθερο χρόνο. Κάπως έτσι δημιουργείται η τάση «αγοράζω χρόνο για να κερδίσω χρόνο». Όπερ σημαίνει ότι έχουν αρχίσει να αγοράζουν προϊόντα από καταστήματα που βρίσκονται κοντά στον χώρο που κινούνται (γειτονιά στο σπίτι, στο γραφείο ή/και στο πανεπιστήμιο) αλλά και online. Το 75% των νέων ευρωπαίων 25-35 ετών θεωρούν ότι η ποιότητα ζωής ορίζεται από τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτει και όχι από την αγοραστική του δύναμη. Συνεπώς, χρησιμοποιούν τις εφαρμογές που διαθέτουν οι προηγμένες συσκευές και υπηρεσίες διαδικτύου, όπως το «Sincola», και το πρόσφατο «Βρες ΑΤΜ» για να αποφεύγουν τις ουρές, καθώς και το «PhotoMath» για γρήγορες μαθηματικές πράξεις. Από όλες τις υπάρχουσες έρευνες ότι ο σύγχρονος καταναλωτής απαιτεί 24ωρη εξυπηρέτηση από τις εταιρείες προκειμένου να λύνει τα όποια προβλήματα ανακύπτουν, άμεσα και ταχύτατα.
Trend #2: Σχέση ποιότητας-τιμής
Η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει έναν τύπο καταναλωτή που είναι πολύ καλά ενημερωμένος για τα προϊόντα της αγοράς και ενδιαφέρεται για το λεγόμενο “value for money”. Δεν ενδιαφέρεται για τα brands και είναι προσεκτικός στον τρόπο που ξοδεύει τα χρήματά του. Επιθυμεί προϊόντα προηγμένα, με ιδιαίτερη προτίμηση στα τοπικά και σε αυτά που παράγονται με σεβασμό στο περιβάλλον. Ο συγκεκριμένος τύπος καταναλωτή εκτός από τις ιδιαιτερότητές του, έχει την δύναμη να δημιουργεί νέες τάσεις, ιδίως επειδή λατρεύει να ανακαλύπτει άγνωστα και ποιοτικά προϊόντα, τα οποία και διαφημίζει άμεσα στον κοινωνικό του κύκλο.
Trend #3: Ψηφιακή vs αναλογική ζωή
Μέχρι το τέλος του 2016 ο αριθμός των χρηστών του διαδικτύου αναμένεται να ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια. Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει τις αρνητικές επιπτώσεις της ψηφιακής ζωής μας εις βάρος της φυσικής και έρευνες στις Η.Π.Α. δείχνουν ότι η συνεχής χρήση του κινητού τηλεφώνου μειώνει τις ακαδημαϊκές αποδόσεις των νέων 16-22 ετών, οι οποίοι εμφανίζονται μεν τεχνολογικά ενημερωμένοι αλλά με ασταθή ψυχική υγεία (πηγή:Forbes 2016). Μια νέα τάση έχει αρχίσει να δημιουργείται, που θέλει την ισορροπία μεταξύ ψηφιακής και αναλογικής (φυσικής) ζωής. Ο κολοσσός Amazon άρχισε να ανοίγει εκατοντάδες φυσικά βιβλιοπωλεία, ενώ παρατηρείται και φέτος αύξηση στις πωλήσεις βινυλίου η οποία δείχνει πως θα συνεχιστεί.
Τάση #4: Η μίξη των φύλων
Οι αλλαγές δεν είναι μόνο τεχνολογικές, αλλά και ανθρώπινες. Οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις γίνονται όλο και περισσότερο αποδεκτές σε παγκόσμιο επίπεδο, πραγματοποιούνται αρκετές εγχειρίσεις φύλου και η μίξη στερεοτυπικά ανδρικών και γυναικείων συμπεριφορών δεν μας ξαφνιάζει πλέον. Αυξάνονται οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα τα οποία τα ονομάζουν ως «φυλετικά ουδέτερα» (gender-neutral). Η Diesel και η Zara έχουν ήδη αρχίσει να παράγουν ρούχα που απευθύνονται και στα δύο φύλα (άγνωστο βεβαίως εάν θα ικανοποιούν απόλυτα τους μεν και τους δε), η Amazon δεν διαχωρίζει πλέον τα παιχνίδια σε αγορίστικα και κοριτσίστικα και η Airfix, εταιρεία προϊόντων μοντελισμού, παράγει συναρμολογούμενα μοντέλα και για κορίτσια που θέλουν να γίνουν επιστήμονες. Τα στερεότυπα, στην αγορά τουλάχιστον, άρχισαν να καταρρέουν.
Τάση #5: Οι singles
Ίσως είναι επειδή έχουν λιγότερες υποχρεώσεις και περισσότερα χρήματα να ξοδέψουν ατομικά, το ουσιαστικό πάντως είναι ότι οι singles είναι ένας πολλά υποσχόμενος στόχος της παγκόσμιας αγοράς για πολυτελή προϊόντα και υπηρεσίες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα ταξίδια. Το τελευταίο ανοίγει από μόνο του μια πληθώρα ξεχωριστών υπηρεσιών που τους παρέχει ιδιαίτερες εμπειρίες. Μια ενδιαφέρουσα υποκατηγορία των singles είναι οι yuccies (σ.σ. από τα αρχικά Young Urban Creatives). Πρόκειται για νέους έως 35 ετών που ασχολούνται με το design, την Τέχνη εν γένει, έχουν καλό έως υψηλό μορφωτικό επίπεδο και κερδίζουν αρκετά χρήματα, τα οποία καταναλώνουν σε ξεχωριστές εμπειρίες και προϊόντα, καθώς και στο φαγητό (βλ. foodies).