Διάσημα και αγαπημένα brands και logos «ξεγυμνώνονται» μπροστά στην αλήθεια και η ελληνική πραγματικότητα, μέσα από ένα από τα πιο ενδιαφέροντα προφίλ στο Instagram.


«Φυσικά υπάρχει και είναι το bio μας. “Creativity at its darkest, pop culture at its truest”, είναι το σλόγκαν μας, το οποίο υπηρετούν όλα τα posts που ανεβάζουμε» απαντάει το δίδυμο πίσω από το προφίλ read.poop.sleep στο Instagram στην ερώτηση αν υπάρχει κάποιο μήνυμα πίσω από τις εικονογραφήσεις τους, σε σχέση και με τον καταναλωτισμό και τη σύγχρονη pop κουλτούρα.

Το read.poop.sleep είναι το προφίλ στο Instagram που επισκέπτομαι πολύ συχνά τελευταία, αν βάλεις και αυτό του προβοκάτορα Ισπανού καλλιτέχνη Joan Cornella και κάποια άλλα, μου πήρε αρκετές βδομάδες, βέβαια, για να προσέξω ότι η «καταγωγή» του είναι από την Αθήνα (αν και αναγράφεται ξεκάθαρα).

Η δημιουργικότητα στην πιο σκοτεινή της μορφή, η ποπ κουλτούρα στην πιο αληθινή της. Αυτό είναι το σλόγκαν τους και εμείς κάνουμε ένα trip σε διάσημα και -πολλά από αυτά- αγαπημένα brands και logos που κάποια στιγμή αποφάσισαν να πουν την αλήθεια και να ζήσουν για μία στιγμή στη σύγχρονη Ελλάδα. Και αυτή η αλήθεια, μέσα από την παρωδία και το βιτριολικό χιούμορ, πολλές φορές πονάει.

 


-Ποιοι είστε και με τι ασχολείστε; Πείτε μας κάποια πράγματα για το background σας.

Πάνος: Είμαστε δύο. Ο Πάνος κι η Ελένη. Η Ελένη κι ο Πάνος. Εγώ έχω σπουδάσει Φυσική στην Αθήνα για κάποιον περίεργο λόγο και δούλεψα ως copywriter στη διαφήμιση.

Ελένη: Εγώ (η Ελένη) σπούδασα γραφιστική στην Αθήνα και δούλεψα ως art director στη διαφήμιση. Εκεί, λοιπόν, γνωριστήκαμε.   

-Στο προφίλ σας στο Instagram, βλέπουμε πολλές εικονογραφήσεις που παρωδούν διάσημα logos και brands (και όχι μόνο). Πότε-πώς ξεκίνησε αυτή η σειρά από εικονογραφήσεις;

14 Φεβρουαρίου 2022. Ημέρα των Ερωτευμένων και η μέρα που ανοίξαμε το account με το πρώτο μας post να ασχολείται με τι άλλο, τη Lacta, το πιο γλυκό και σχετικά φθηνό κομμάτι της ζωής μας.



-Ίσως κάποιες από αυτές τις εικονογραφήσεις είναι πιο ειλικρινείς από αυτά που θέλουν να μας πλασάρουν;
 

Εδώ έρχεται το «pop culture at its truest» για να απαντήσει. Κάθε post είναι μία ειλικρινής αποτύπωση του τι συμβαίνει, χωρίς περιτυλίγματα, και ψεύτικες υποσχέσεις που μας έχει συνηθίσει η διαφήμιση. Εμείς στην εκπομπή μας λέμε μόνο αλήθειες.

-Έχει βοηθήσει το internet και τα social media για να διαδοθεί το μήνυμά σας;

Μέχρι πριν ένα χρόνο, τα λέγαμε εδώ οι δυο μας. Τώρα έχουμε και 7Κ παραπάνω ανθρώπους να εκτίθενται σε όσα σκεφτόμαστε και να σημειώσουμε εδώ, ότι το κάνουν με τη θέλησή τους. Οπότε ναι, έχει βοηθήσει.



-Τι feedback παίρνετε;

Το feedback είναι πολύ καλό, και να ‘ναι καλά τα παιδιά που μπαίνουν στον κόπο, αν σκεφτείς ότι δεν μας το δίνει η μαμά μας αλλά άνθρωποι που δεν μας ξέρουν, δεν μας έχουν δει καν, οπότε αν μη τι άλλο, είναι ειλικρινές, feedback at its truest.

-Δουλεύετε και σε άλλα μέσα πέραν των digital εικονογραφήσεων;

Πάνος: Το readpoopsleep είναι ένα side project μας. Και οι δύο, έχουμε κανονικά day jobs, εγώ δουλεύω σε ένα νέο news media και είμαι υπεύθυνος για το creative και digital content του.

Ελένη: Εγώ είμαι freelance art director. Ωστόσο και μαζί έχουμε αναλάβει πελάτες και τρέχουμε όλη την online αλλά και offline επικοινωνία τους.

-Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες που ακολουθείται και θαυμάζετε τη δουλειά τους;

Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που τους λατρεύουμε και είναι και ένας λόγος που ξεκινήσαμε κι εμείς το account. Οι καλλιτέχνες που θαυμάζουμε, δεν πρέπει να γίνονται ποτέ λόγος να αποθαρρύνεσαι και να τα παρατάς επειδή δεν θα τους φτάσεις ποτέ σε αισθητική ή ιδέες. Ας μην ξεχνάμε ότι ο πιο γνωστός digital artist εκεί έξω, πέρασε αυτά τα μοναχικά κρύα βράδια με 50 followers, οι 5 ήταν bots από τη Σιγκαπούρη. Οι αγαπημένοι μας είναι πολλοί, ξεχωρίζουμε τον Simon Bailly και τον David Shrigley

-Να περιμένουμε κάτι άλλο από εσάς στο προσεχές μέλλον; Ίσως κάποια έκθεση ή prints;

Θα πούμε ναι σε όλα και ας ελπίσουμε να κάνουμε έστω τα μισά.