Όλα όσα σε κάνουν μη παραγωγικό/-ή στη δουλειά και πρέπει να αποφύγεις
Με το πέρασμα του χρόνου σε μια δουλειά, όλοι και όλες αποκτάμε κάποιες εργασιακές συνήθειες οι οποίες κάνουν την παραγωγικότητά μας να πέφτει, κάνοντάς μας να μην αποδίδουμε όσο θα θέλαμε, αλλά και αυξάνοντας χωρίς λόγο τις υπερωρίες μας. Διάβασε τις βασικότερες αιτίες που σε κάνουν να είσαι μη παραγωγικός/-ή στον χώρο εργασίας σου και μάθε πώς να τις καταπολεμήσεις.
Δεν οργανώνεις τη μέρα σου
Η απότομη προσγείωση στην πραγματικότητα του γραφείου μετά από ένα Σαββατοκύριακο χαλάρωσης είναι πάντα δύσκολη, αν όμως μάθεις να οργανώνεις τη μέρα σου θα δεις ότι θα γίνει παιχνίδι. Φτιάξε μία to-do λίστα, τακτοποίησε το γραφείο σου και σημείωσε όλες τις προθεσμίες και τις συναντήσεις σου από την Παρασκευή ή από την προηγούμενη μέρα για τις καθημερινές. Έτσι, το ξεκίνημα της κάθε υποχρέωσης θα γίνεις πολύ πιο εύκολο και εσύ δεν θα χάνεις χρόνο στο ξεκίνημα της δουλειάς.
Αργείς το πρωί
Μια καθυστέρηση 10 λεπτών και ακόμη ένα 15λεπτο για να φτιάξεις καφέ και να πεις πώς πέρασες την προηγούμενη ημέρα με τη συνάδελφό σου μπορούν να σε πάρουν από κάτω και να τρέχεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφού έτσι χάνεται η αίσθηση του χρόνου. Προσπάθησε λοιπόν να είσαι πάντα στην ώρα σου για το ξεκίνημα και θα δεις ότι στο τέλος θα σου μένει χρόνος ακόμη και για χαλαρό chit-chat.
Κολλάς στα social media
Το 5λεπτο διάλειμμα που λες στον εαυτό σου ότι θα κάνεις για να χαζέψεις λίγο στα social media και το ίντερνετ δεν είναι ποτέ 5λεπτο και το ξέρεις. Ανάβαλέ το για μετά το μεσημέρι, ώστε να έχεις ήδη βγάλει μεγάλο μέρος της δουλειάς και να μπορείς να το κάνεις με χαλαρότητα.
Κωλυσιεργείς όλη τη μέρα
Η αναβλητικότητα αποτελεί ένα αρκετά κοινό ελάττωμα όλων των ανθρώπων και στη δουλειά μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες. Ξεκίνα πάντα τη μέρα σου με το πιο απαιτητικό task, ώστε να μην το αναβάλεις και να επηρεάσει όλες σου τις υποχρεώσεις μέσα στην ημέρα. Επιπλέον, ξεκίνα να κάνεις το καθετί τη στιγμή που σου ανατίθεται, αφήνοντας μέρες ή και εβδομάδες για να το τελειοποίησεις.
Δεν είσαι αποφασιστικός/-ή
H υπερβολική μετριοφροσύνη μπορεί να σε βλάψει στη δουλειά, γι’ αυτό πάρε πρωτοβουλίες και αποφάσεις όταν πρέπει. Εάν πιστεύεις πως μία απόφαση είναι λάθος, μία κίνηση των συναδέλφων σου θα προκαλέσει την καταστροφή ή ότι αξίζεις αύξηση, θα πρέπει να μιλήσεις. Αν το αφεντικό σου έχει πραγματικά επαγγελματική συμπεριφορά, θα το εκτιμήσει. Και τόσο εσύ, όσο η εταιρία που δουλεύεις θα βγουν μακροπρόθεσμα κερδισμένοι.