Είναι μόνο η αγορά ενός προϊόντος;
Η πώληση είναι η μεταξύ προσώπων (φυσικών ή νομικών) διμερής σύμβαση με την οποία ο ένας των συμβαλλομένων (πωλητής) αναλαμβάνει την υποχρέωση να μεταβιβάσει την κυριότητα και να παραδώσει, αντί συμφωνημένου τιμήματος, στον έτερο (αγοραστή), ορισμένο πράγμα, (αγαθό, ή δικαίωμα) και ελεύθερο από κάθε δικαίωμα τρίτου, ο δε αγοραστής την υποχρέωση να καταβάλει το συμφωνηθέν τίμημα (Βικιπαίδεια).
Πώληση στην καθομιλουμένη είναι να πουλήσεις παγάκια σε Εσκιμώους! Όλοι οι υπεύθυνοι των πωλήσεων έχουν αυτό στο μυαλό τους και θέλουν από τους πωλητές και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μας έχουν πάρει τηλέφωνο τις πιθανές και τις απίθανες ώρες με σκοπό την ενημέρωση/πώληση κάποιου προϊόντος/υπηρεσίας. Εννέα στις δέκα φορές το τηλέφωνο το κλείνουμε στα πρώτα πέντε δευτερόλεπτα, καθώς έχουμε κουραστεί από τα συνεχή τηλέφωνα. Συνήθως , και δίχως καμιά εκπαίδευση, δίνουν στους πωλητές /τηλεφωνητές ένα κατάλογο με δεκάδες ονόματα και πρέπει από αυτά να κλείσουν μια συμφωνία. Εάν δεν καταφέρουν να κλείσουν, καθώς παίζουν ποσοστά επί των πωλήσεων, δεν υπάρχει και αμοιβή.
Πώληση δεν είναι μόνο η αγορά ενός προϊόντος. Ας δούμε περιληπτικά ορισμένους από τους στόχους της προώθησης των πωλήσεων:
-Να εντοπίζει και να φέρνει νέους πελάτες.
-Να βοηθά στην εισαγωγή νέου προϊόντος στην αγορά.
-Να ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη χρήση του προϊόντος μεταξύ των καταναλωτών που το χρησιμοποιούν, ήδη.
-Να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές σχετικά με τις βελτιώσεις των προϊόντων.
-Να υποδείξει νέες χρήσεις για υπάρχοντα ήδη προϊόντα.
-Να πολεμήσει ή να εξουδετερώσει ενέργειες στο μάρκετινγκ των ανταγωνιστών.
Εάν έχετε δουλέψει σε πωλήσεις σας έχουν αναφέρει κάτι από το παραπάνω; Ή απλά σας έχουν πει, βγείτε έξω/καθίστε μπροστά σε ένα τηλέφωνο, και μέχρι τέλος της βδομάδας θέλω να έχω 20 πωλήσεις; Φαντάζομαι την απάντηση την ξέρετε καλύτερα. Για αυτό τον λόγο, οι μοναδικές αγγελίες που υπάρχουν ακόμα και σε περίοδο κρίσης αφορά πωλητές. Λίγοι πηγαίνουν καθώς δεν υπάρχει σταθερός μισθός με αποτέλεσμα ακόμα λιγότεροι να παραμένουν μετά από λίγο καιρό στην εταιρεία. Φυσικά δεν κάνουν όλοι για πωλήσεις. Ορισμένοι το «έχουν», άλλοι καθόλου. Αλλά και πάλι, η γνώση και η κατανόηση των παραπάνω μπορεί να βοηθήσει τόσο τους υποψήφιούς πωλητές, όσο και τους υπεύθυνους πωλήσεων.