Δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο!
Αν κι εσύ εργάζεσαι στον επισιτιστικό τομέα για να κερδίζεις το εισόδημά σου όσο σπουδάζεις ή και μετά από το τέλος της φοιτητικής σου ζωής, τότε γνωρίζεις πόσο σημαντικά είναι τα tips στην καθημερινότητά σου ως σερβιτόρος/-α. Και για να τα δεις να αυξάνονται, δίνοντάς σου ακόμη μεγαλύτερη οικονομική άνεση, να τι μπορείς να κάνεις, αποδεικνύοντας ότι τελικά δεν θέλει κόπο, αλλά τρόπο!
Διόρθωσε τη στάση του σώματός σου
Η στάση του σώματος σου και η γενική διάθεση που εκπέμπεις πρέπει να σε κάνουν να φαίνεσαι γεμάτος ζωντάνια και αυτοπεποίθηση για αυτό που κάνεις. Στάσου ίσια, φόρα το χαμόγελό σου – χωρίς να γίνεσαι βέβαια υπερβολικός/-ή στις αντιδράσεις σου – και πες το όνομά σου παρόλο που ίσως να φοράς ταμπελάκι. Η στάση αυτή δημιουργεί μια άμεση οικειότητα με τον πελάτη που εκτιμάται.
Δώσε την καλύτερη εξυπηρέτηση άσχετα από τον χρόνο
Aκόμη και αν δεν μπορείς να αφιερώσεις χρόνο στον πελάτη, ένα γρήγορο νεύμα χαιρετισμού είναι αρκετό όταν συνοδεύεται από την καλύτερη εξυπηρέτηση. Μάθε τις επιλογές του μενού πάρα πολύ καλά ώστε να μπορείς να απαντήσεις σε ερωτήσεις χωρίς να χρειάζεται να ζητήσεις πληροφορίες από κάποιον συνάδελφο, . γνώριζε όλα τα φαγητά που περιέχουν αλλεργιογόνα και επανάλαβε στο τέλος την παραγγελία για να δείξεις ότι σε ενδιαφέρει να μην γίνει κάποιο λάθος.
Ενημέρωσε για προσφορές και ειδικά πιάτα
Ενημέρωσε για προσφορές και ειδικά πιάτα τους πελάτες σου, ενώ μη διστάσεις να δώσεις σε φιλικό τόνο και μια συμβουλή με το δικό σου αγαπημένο, δείχνοντας την ανθρώπινη πλευρά σου, όπως και το νοιάξιμο του να περάσουν όμορφα τα άτομα που εξυπηρετείς.
Φρόντισε τους μικρούς φίλους
Αν τυχόν εξυπηρετείς οικογένειες με παιδιά, δώσε μεγάλη σημασία σε αυτά, κάνοντάς τα να νιώσουν άνετα, βοηθώντας στην παραγγελία τους και ενημερώνοντας για τυχόν επιλογές για παιδιά που ίσως αγνοούν. Όταν οι μεγάλοι νιώθουν ότι τα παιδιά τους δέχονται ειλικρινή φροντίδα, το εκτιμούν.
Φέρσου καλά στους συναδέλφους σας
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι νομίζουν ότι αν εξυπηρετήσουν καλά τον πελάτη θα κλειδώσουν και καλά tips. Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνουν είναι ότι οφείλουν να δείξουν και τη σωστή συμπεριφορά στους συναδέλφους τους για να συμβεί αυτό. Μην το ξεχνάς λοιπόν και δούλεψε με ομαδικό πνεύμα και σεβασμό.
Μην πανικοβάλλεσαι
Ο πανικός και το άγχος οδηγούν σε σύγχυση και λάθη, με αποτέλεσμα το σέρβις να δέχεται σοβαρά πλήγματα, μαζί και με την εμπειρία του πελάτη. Προσπάθησε λοιπόν να διατηρείς την ψυχραιμία σου όταν επικρατεί χάος στον χώρο όπου εργάζεσαι και έτσι θα διατηρηθεί η υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση για τους πελάτες που θα σου φέρει τα φιλοδωρήματα που θέλεις.
Καθάριζε εγκαίρως τα τραπέζια
Θυμήσου έναν απαράβατο κανόνα: ό,τι αδειάζει πρέπει να φεύγει αμέσως από το τραπέζι. Έτσι, εξασφαλίζεται η λειτουργικότητα και η αίσθηση φροντίδας των πελατών, οι οποίοι εκτιμούν να σε βλέπουν να τους εξυπηρετείς όπως πρέπει.
Μην ξεχνάς
Οι περισσότεροι πελάτες έχουν έρθει εκεί που εργάζεσαι για κάτι περισσότερο από ένα γεύμα ή ένα ποτό: για μια ανάμνηση, δηλαδή, και μια εμπειρία που θα θέλουν να κρατήσουν ζωντανή στο μυαλό τους, ώστε να επιστρέψουν ξανά και ξανά. Φρόντισε λοιπόν να γυρίζουν πίσω στο σπίτι τους με καλή διάθεση και εσύ θα γυρίζεις καθημερινά με όλο και μεγαλύτερο εισόδημα!