Μας μιλάει για την Creators of Cosmos, που εξυπηρετεί όχι μόνο σαν εταιρεία παραγωγής παιχνιδιών και εκδηλώσεων L.A.R.P. αλλά και σαν φορέας του τομέα της Οικονομίας της Γνώσης.


Τα παιχνίδια ρόλων φυσικής κλίμακας [Live Action Role Playing (L.A.R.P.) Games], αποτελούν τους εξελικτικούς διάδοχους των επιτραπέζιων παιχνιδιών ρόλων που έκαναν την εμφάνιση τους τη δεκαετία του 1970 και γιγαντώθηκαν μέσα στην επόμενη τριακονταετία ως μέσο διασκέδασης για νέους όλων των ηλικιών. Με έντονα τα στοιχεία της μυθοπλασίας και της δραματουργίας, στα παιχνίδια ρόλων φυσικής κλίμακας, οι συμμετέχοντες ενσαρκώνουν τους ήρωες και ακολουθούν, όπως και στην επιτραπέζια εκδοχή, τις οδηγίες του Αφηγητή του Παιχνιδιού (Game Master), ο οποίος είναι και υπεύθυνος για τους κανόνες και την εξέλιξη του. Τα παιχνίδια ρόλων φυσικής κλίμακας αποτελούν ιδανικό εργαλείο ώστε οι συμμετέχοντες να καλλιεργήσουν εύρος διανοητικών ικανοτήτων, όπως είναι η νατουραλιστική, η λογικο-μαθηματική, η μουσικοκινητική, η διαπροσωπική και ενδοπροσωπική, η χωρική, η γλωσσική, η συναισθηματική και η ψηφιακή. Ο Κωνσταντίνος Κέκκας και η Αντζελίνα Κονδύλη αποφάσισαν το χόμπι τους να το μετατρέψουν σε ένα βιώσιμο και βιοποριστικό εγχείρημα και το 2018 ιδρύθηκε η Creators of Cosmos. Για την Creators of Cosmos μιλήσαμε με τον Κωνσταντίνο Κέκκα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Η δημιουργία της Creators of Cosmos S.M.P.C. προέκυψε ως αποτέλεσμα μίας διαδικασίας συμβουλευτικής ανάπτυξης που ακολουθήσαμε τόσο εγώ όσο και η συνεργάτιδα μου Αντζελίνα Κονδύλη, με στόχο να μετατρέψουμε την αγάπη μας για τα LARP (live action role playing games) ή όπως θέλουμε να τα αποκαλούμε Παιχνίδια Ρόλων Φυσικής Κλίμακας,  σε ένα βιώσιμο και βιοποριστικό εγχείρημα. Οι προσδοκίες μας να μετατρέψουμε κάτι που κάναμε στον ελεύθερο χρόνο μας, ως χόμπι, σε ένα πλήρως λειτουργικό επαγγελματικό εγχείρημα ήταν ελάχιστες. Με ολοκληρωμένη καθοδήγηση από επαγγελματίες και πολύ δουλειά, καταφέραμε να λειτουργούμε σήμερα ένα πρότυπο επιχείρησης, το οποίο θεωρήθηκε success story από κούνια, σύμφωνα με αξιολογήσεις τόσο από ιδιωτικούς όσο και από δημόσιους φορείς. 

Cosmos2.jpg
 
Η Creators of Cosmos S.M.P.C. λειτουργεί προϊόντα L.A.R.P. σε πέντε άξονες επιχειρηματικής δραστηριότητας: Τουρισμός, Παιχνιδοποίηση, Δημιουργικές Βιομηχανίες, Οικονομία της Γνώσης, Έρευνα και Ανάπτυξη, και σε επιμέρους τομείς όπως: τουρισμός εμπειρίας/σκοτεινός/αποκαλυπτικός/ψυχαγωγίας και διασκέδασης/κινηματογραφικός τουρισμός και ολοκληρωμένη διαχείριση προορισμού, παιχνιδοποίηση της γνώσης για την ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, άρση του αποκλεισμού για ομάδες πληθυσμού που διαβιούν υπό την απειλή κοινωνικής περιθωριοποίησης, διαχείριση πολιτισμικής και περιβαλλοντικής κληρονομίας, διατήρηση της προφορικής σοφίας και κουλτούρας, και στην έρευνα και ανάπτυξη υβριδικών μοντέλων ηθικής επιχειρηματικής λειτουργίας. 
Στους επαγγελματίες συνεργάτες μας προσφέρουμε υπηρεσίες κατοχύρωσης πνευματικής ιδιοκτησίας, συμβουλευτικής για την επαγγελματική ανάπτυξη και ευκαιρίες δικτύωσης σε νέες αγορές. Για τους πελάτες μας είναι τόσα πολλά τα οφέλη που θα ήταν αδύνατο σχεδόν να τα απαριθμήσουμε εδώ. Σε μία πιο γενική σκιαγράφηση του άμεσα και έμμεσα ενδιαφερόμενου πληθυσμού, το προφίλ των πελατών μας αποτελούν άτομα, ομάδες, εταιρείες και οργανισμοί, που επιθυμούν να παραγοντοποιήσουν τα οφέλη από την παιχνιδοποίηση της γνώσης (gamification of knowledge).

Cosmos3.jpg

 
Πρώτος και πιο ουσιαστικός στόχος είναι να εγκαθιδρύσουμε και να λειτουργήσουμε ένα δίκτυο συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό, το οποίο θα αγκαλιάζει την ηθική επιχειρηματικότητα και θα υποστηρίζει κάθε μορφής διαφορετικότητα. Σε συνέχεια αυτής της αντίληψης ήδη δρομολογούμε την συμμετοχή στη Χάρτα Διαφορετικότητας και το Δίκτυο Ηθικών Επιχειρήσεων της ΕΕ. Σε ότι αφορά στους παραγωγικούς στόχους, το 2021 καταθέτουμε το πρώτο ερευνητικό μας πρόγραμμα για το gamification of knowledge, το οποίο θα στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε ολογραφικά phygital περιβάλλοντα. Σε ότι αφορά στα προϊόντα μας ευελπιστούμε ότι θα έχουμε τουλάχιστον δέκα ενεργούς τίτλους παιχνιδιών στην Ελλάδα και τουλάχιστον τρεις παγκοσμίως. Το όραμα μας είναι να βάλουμε τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη των εξελίξεων του κλάδου των Δημιουργικών Βιομηχανιών και της Οικονομίας της Γνώσης, και γιατί όχι να αποτελέσουμε μία ακόμα επιτυχημένη ελληνική παρουσία, σε αλυσίδες εμπορίου παγκόσμιας αξίας.

Cosmos4.jpg

 
Επειδή το σύνολο των συνεργατών μας είναι project base, στόχος μας είναι σε κάθε έργο και εφόσον το ανθρώπινο δυναμικό είναι διαθέσιμο, σε ποσοστό 99,9% το προσωπικό να προέρχεται από τις περιοχές εγκατάστασης των παιχνιδιών μας, όπου αυτά και αν λειτουργούν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πάντα το επιτυγχάνουμε. Όπως κατανοείτε λοιπόν ήμασταν ήδη σε ένα καθεστώς λειτουργίας που περιλαμβάνει φυσική παρουσία, remote working, και digital nomadism based engagement. Είμαστε καθόλα phygital engaged, γεγονός που μεταφράζεται σε μια υβριδική λειτουργία, η οποία και πολύ πριν το ξέσπασμα της επιδημίας, ήταν πλήρως προσαρμοσμένη σε διαδικασίες φυσικής και ψηφιακής αλληλεπίδρασης. Επίσης, και σε συμφωνία με το καταστατικό μας, εφαρμόζουμε ένα μοντέλο που περιλαμβάνει τέσσερις ώρες εργασίας και τέσσερις ώρες απασχόλησης. Για να το εξηγήσουμε όσο πιο απλά γίνεται, οι ώρες εργασίας αφορούν στο σύνολο των δραστηριοτήτων των συνεργατών μας, μέσω των οποίων αναπτύσσονται τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά, ενώ οι ώρες απασχόλησης αφορούν στη διεκπεραίωση τυπικών λειτουργιών του γραφείου και των λοιπών υπηρεσιών μας.  


Λυπάμαι που θα το πω με μία μόνο λέξη. Όχι! Η χώρα μας αδυνατεί να κατανοήσει τον επιχειρηματικό μετασχηματισμό που συντελείται διεθνώς με αποτέλεσμα να στηρίζει μόνο δοκιμασμένα μοντέλα και αυτά κυρίως μέσω συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες που εδράζουν σε χώρες του εξωτερικού. Ομως εμείς ποτέ δεν σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε. Για εμάς το μοντέλο ανάπτυξης μας είναι το πιο ισχυρό εργαλείο, καθώς έχει υιοθετήσει τις οικονομικές αρχές των Chris Argyris και William Ouchi. Φυσικά, ως νεοφυής επιχείρηση, η οποία θα συμπληρώσει μόλις τρία χρόνια λειτουργίας σε λίγους μήνες, δεν περιμένουμε να δούμε σημαντικά κέρδη πριν την πλήρωση της πρώτης πενταετίας, την οποία και διανύουμε. Αυτό σημαίνει ότι για την ώρα είμαστε οικονομικά, παθητικά ενεργός οργανισμός. Ωστόσο, διαπιστώσαμε ότι με ελάχιστα χρήματα καταφέραμε να δημιουργήσουμε μία δομή που έτυχε παγκόσμιας αναγνώρισης, όπως π.χ. το 2019 από την περιφερειακή διοίκηση της επαρχίας Pyeong Chang, στην Κορέα, οπότε και επιλεγήκαμε ως η μοναδική ελληνική εταιρεία, μέλη της οποίας κλήθηκαν ως εμπειρογνώμονες, στην προσπάθεια ανάδειξης μίας νέας ταυτότητας για μία ολόκληρη επαρχία, η οποία μέχρι πρότινος ήταν γνωστή μόνο για τη φιλοξενία των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2018.  

 Νομίζω ότι η πιο ουσιαστική πρόκληση των επιχειρήσεων του σήμερα και του αύριο κρύβεται στις αρχές της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας. Το ζήτημα όπως το αντιλαμβάνομαι αφορά στο εάν και κατά πόσο θα μπορέσουν οι επιχειρήσεις να διαμορφώνουν συνθήκες συμμετοχικής λειτουργίας, όπου θα λαμβάνονται υπόψη οι θέσεις των εργαζομένων σε αυτές. Ένα ακόμα σημείο αφορά στο εάν και κατά πόσο οι επιχειρήσεις θα καταφέρουν να υιοθετήσουν μία ηθική λειτουργία, λαμβάνοντας υπόψη τις μακροχρόνιες συνέπειες των δραστηριοτήτων τους για το περιβάλλον και την κοινωνία. Το τρίτο κατά σειρά αφορά στην ποιότητα έναντι της ποσότητας. Φυσικά και το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ανταγωνιστικό, ωστόσο δεν μπορεί να αποτελεί το κέρδος το μόνο κριτήριο για την κατηγοριοποίηση των εταιρειών σε υγιείς και μη υγιείς. Με απλά λόγια το ζήτημα για εμάς αφορά στο πως μπορούν οι επιχειρηματίες του αύριο να εγκαθιδρύσουν εκ νέου σχέσεις εμπιστοσύνης και παράλληλης ανάπτυξης τόσο με τους απασχολούμενους όσο και με τους πελάτες τους.

Ότι κάναμε στο παρελθόν σχετίζεται με το μέγεθος της εμπειρίας που είχαμε τότε, και ότι θα κάνουμε στο μέλλον με το μέγεθος της εμπειρίας που αποκτάμε ημέρα με την ημέρα. Δεν πιστεύω ούτε εγώ ούτε και οι συνεργάτες μας στο δίπολο σωστό - λάθος. Πιστεύουμε στη λογική περί επιλογών και συνεπειών των επιλογών μας. Αν κάτι που επιλέξαμε μας στέρησε προσόδους ή αποτελέσματα ήταν διότι δεν είχαμε επαρκή εμπειρία. Ότι θα μας προσφέρει αποτελέσματα και προσόδους θα οφείλεται στην αποκτηθείσα  εμπειρία. Στο τέλος της πρώτης πενταετίας λειτουργίας ευελπιστούμε ότι θα έχουμε προσφέρει και λειτουργήσει επαρκή τεχνογνωσία για τη μετάβαση στην 5η ψηφιακή επανάσταση. Τουλάχιστον αυτό δείχνουν οι μέχρι τώρα προσεγγίσεις μας στον τομέα της Έρευνας και της Ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Στην ελληνική γλώσσα η λέξη κρίση σημαίνει, διαμορφώνω γνώμη για κάτι, αποφασίζω για κάτι, και ούτω καθεξής. Άρα εξαρχής για εμάς η εννοιολογική μετάφραση είναι πασιφανής. Καλούμαστε σε κάθε περίοδο κοινωνικής και οικονομικής αναταραχής να αποφασίσουμε τι είδους άνθρωποι – επιχειρήσεις επιθυμούμε να είμαστε και που τοποθετούμαστε στην κοινωνική και παραγωγική σφαίρα. Άρα, η χιλιοειπωμένη ατάκα «η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες», υπεραπλουστεύει τον προβληματισμό αυτό και την βρίσκω ανεδαφική. Κάθε μέρα οφείλουμε να επαναξιολογούμε τις αρχές και τις αξίες μας διότι μόνο έτσι εξελισσόμαστε. Θα μου πείτε βέβαια ότι σε συνθήκες «κρίσης» τα πράγματα γίνονται πιο πιεστικά και η απόφαση του μετασχηματισμού της επιχειρηματικής λογικής αποτελεί μονόδρομο. Επί της ουσίας όμως, αυτό οφείλουμε να το πράττουμε καθημερινά. Για την κάθε μία και τον καθένα που ξεκινά να εισέλθει στο στίβο της απασχόλησης, αυτό που θα συμβούλευα είναι να μην πάψουν ποτέ να εργάζονται. Κι όταν λέω εργάζομαι εννοώ την εργασία ως το σύνολο των ενεργειών του ατόμου που οδηγούν στην εξέλιξη του πνευματική – κοινωνική – επιστημονική – οικονομική. Η απασχόληση είναι να αξιοποιείς μέρος αυτής της διαδικασίας για συγκεκριμένο χρόνο, με συγκεκριμένο τρόπο και για συγκεκριμένο σκοπό. Όταν αναζητήσουν απασχόληση να είναι ξεκάθαρες/οι μέσα τους για το πιο κομμάτι των γνώσεων τους επιθυμούν να προσφέρουν, με ποιο αντίτιμο, για ποιο σκοπό, με τι στόχο και για πόσο καιρό. Αυτό θα ήθελα να ακούσω από μία/έναν υποψήφιο προς συναπασχόληση ή/και συνεργασία στην Creators of Cosmos.     

https://www.creatorsofcosmos.com